מסירות רכב אירופה מרץ 2020
ירידה של 39 אחוז במכירות רכב חדש באירופה.
מסירות רכב אירופה מרץ 2020
ירידה של 39 אחוז במכירות רכב חדש באירופה.

שוק הרכב המקומי שלנו רשם בחודש מרץ האחרון ירידה של 36% לעומת החודש המקביל אשתקד, בשוק הרכב האירופי נרשמה ירידה דומה של 39% ובמספרים מדובר במכירות של 5.55 מיליון רכבים חדשים במרץ 2020 לעומת 9.03 מיליון במרץ 2019. זה נתון המכירות הנמוך ביותר שנרשם ב-38 השנים האחרונות מאז ש-JATO החלו לאסוף נתונים על כלל השוק האירופי לפני 40 שנה.

 

שוק הרכב האירופי מתחלק לחמש מדינות בהן נמסרים מידי שנה מעל למיליון רכבים חדשים ובשאר המדינות המספרים ובמרביתן המספרים נמוכים מאלו של השוק המקומי שלנו. בגרמניה, שוק הרכב הגדול ביותר באירופה בה נמסרו אשתקד מעל ל-3.6 מיליון רכבים, נרשמה בחודש מרץ האחרון ירידה של 38% ובבריטניה, השוק השני בגודלו בו החלה מדיניות סגר רק בחודש אפריל הנוכחי, נרשמה ירידה של 44%.

 

מכירות באירופה מרץ 2020
ירידה חדה של מעל 70 אחוז בשלושה מהשווקים היותר גדולים באירופה

בשווקים בהם נכפתה במהלך חודש מרץ מדיניות סגר משמעותית יותר הירידה אכזרית. צרפת, שוק הרכב השלישי בגודלו (2.2 מיליון רכבים בשנת 2019) נרשמה כבר ירידה של 72%, באיטליה, בה הסגר היה המחמיר ביותר (1.9 מיליון רכבים) נרשמה ירידה של 86% ובספרד (1.26 מיליון רכבים) נרשמה ירידה של 69%. לאור העבודה שיבואני הרכב בישראל חדלו מפעילות במרבית חודש אפריל ורק השבוע חזרו לפעילות תחת הגבלות, הצפי הוא לירידה של בין 70-80 אחוז במסירות רכב חדש.

 

מכירות לפי דגמים
סגמנט ה- BEV הוא היחידי שרשם גידול במכירות

בזכות מדינות כמו שוודיה ופינלנד בהן לא הונהג הסגר משמעותי בחודש מרץ, סגמנט הרכב החשמלי (חשמלי, פלאג-אין והיברידי) זינק לנתח שוק של 17.4% בחודש מרץ 2020 לעומת 7% בלבד בחודש מרץ 2019. כמעט כל הרכבים החשמליים רשמו עלייה במכירות במהלך חודש מרץ, הסבר חלקי לכך הוא העובדה שבתחילת 2020 הושקו באירופה שלל דגמים חשמליים חדשים הפונים בעיקר לשוק הרכב העממי יותר כגון גולף החשמלית, פיג'ו 208 החשמלית, MG ZS החשמלי, מיני SE החשמלית, סקודה סיטיגו וסיאט מי בגרסאות חשמליות ועוד. קצב האספקה של רכבים אלו איטי יותר ולכן רכב שהוזמן בדצמבר 2019 או בתחילת 2020 נמסר ללקוח רק כעת.

הסגמנט שנפגע באופן המשמעותי ביותר הוא הסגמנט שבמידה רבה מציג את "מצב הרוח הכלכלי" וזה כמובן סגמנט ה-SUV. רבים מהדגמים השייכים לסגמנט זה, במיוחד אלו הקטנים יותר, נחשבים לרכבי סגנון חיים וכאשר מצב הרוח הכלכלי שפוף, המכירות נוטות לבחירה מושכלת והגיונית יותר כגון בחירה ברנו קליאו במקום קפצ'ור,בחירה המאפשרת חיסכון משמעותי בכסף עם התפשרות קלה בלבד על שימושיות וגדולה יותר על "סטייל". לא ממש מפתיע לגלות כי סגמנט מכוניות היוקרה (פאר) והספורט כמעט ולא נפגעו עם ירידה של פחות מאחוז אחד במכירות.

 

מקור לנתונים: JATO Dynamics.

 

ירידה במכירות לפי סגמנט
הירידה החדה ביותר נרשמה בסגמט ה-SUV
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.