24,730 רכבים חדשים נמסרו בחודש יולי 2025 בישראל, ירידה קלה של 1.2% לעומת חודש יולי אשתקד אך כמובן שיפור משמעותי לעומת חודש יוני האחרון שכלל כמובן את המלחמה עם איראן ועצירת הפעילות של מסירת רכב חדש. מתחילת השנה נמסרו בישראל 184,396 רכבים חדשים, גידול קל של 2.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי שומרת על ההובלה (22,949 מסירות) תוך כדי שהיא רושמת גידול מרשים של 19.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד אך טויוטה עם הפרש של 134 רכבים בלבד כבר נושפת בעורפה. קיה לא בשנה מוצלחת במיוחד שומרת על המקום השלישי אך עבור המותג עדיין מדובר בירידה של 15.1%. צ'רי עולה למקום הרביעי ועם מסירות של 13,858 רכבים חדשים מתחילת השנה היא כבר בהחלט בליגה של הגדולים. סקודה סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות 13,817 רכבים חדשים.
מסירות רכב חשמלי בישראל 1-7.2025 |
||
יצרן | מסירות 1-7.2025 | |
---|---|---|
1 | BYD | 5006 |
2 | XPENG | 4468 |
3 | Geely | 2203 |
4 | Tesla | 2146 |
5 | chery | 2019 |
6 | LynkCo | 1820 |
7 | MG | 1696 |
8 | ZEEKR | 1175 |
9 | Hyundai | 941 |
10 | Dongfeng | 877 |
11 | SERES | 844 |
12 | Maxus | 665 |
13 | leapmotor | 649 |
14 | Deepal | 645 |
15 | Volvo | 615 |
16 | BMW | 510 |
17 | Smart | 494 |
18 | Hongqi | 481 |
19 | Audi | 372 |
20 | JAC | 321 |
21 | Ora | 239 |
22 | Forthing | 229 |
23 | Volkswagen | 199 |
24 | Skywell | 172 |
25 | Cupra | 152 |
26 | Voyah | 140 |
27 | EVeasy | 95 |
28 | Foton | 88 |
29 | MINI | 86 |
30 | Genesis | 76 |
31 | Porsche | 69 |
32 | NIO | 66 |
33 | Jeep | 59 |
34 | Lexus | 53 |
35 | Subaru | 41 |
36 | Alfa_Romeo | 29 |
37 | Peugeot | 21 |
38 | Cadillac | 16 |
39 | Kia | 15 |
40 | Mercedes_Benz | 14 |
41 | NETA | 13 |
42 | BAIC | 6 |
43 | Avatr | 2 |
44 | Abarth | 2 |
45 | Renault | 1 |
46 | Dacia | 1 |
47 | Opel | 1 |
סה"כ | 29832 | |
נתח שוק | 16.2% |
ברשימת 20 המותגים הנמכרים ביותר אנחנו כבר מוצאים שישה מותגים מסין, דבר שעד לתחילת המהפכה החשמלית היה נשמע לנו בלתי אפשרי בעליל. המהפכה החשמלית אמנם פתחה את הדלת לצונמי הסיני, אך בפועל חלק משמעותי מהמכירות של המותגים המובילים מסין הם דווקא של דגמי בנזין, הייבריד או פלאג-אין, השפעה של שוק הליסינג.
בתחום הרכב החשמלי אין שינויים של ממש כאשר נתח השוק של הרכב החשמלי בישראל עדיין עומד על כ-16% זאת לעומת נתח שוק של 24.5% בתקופה המקבילה אשתקד. BYD אמנם עדיין מובילה את השוק הזה אך המותג רושם ירידה חדה ממסירות של 11,871 רכבים חשמליים אשתקד לעומת 5,006 כיום. אקספנג היא העולה החדשה של הסגמנט הזה ומנתון מסירות של 1,342 אשתקד היא מסרה מתחילה השנה כבר 4468, הכל כמובן תודות לאקספנג G6. מה שבטוח הוא שהסינים שולטים בסגמנט הזה בזכות תמחור שתעשיית הרכב המסורתית מתקשה עדיין להתחרות בו, זה צפוי להשתנות עם דגמים כגון קיה EV3 לדוגמה אבל אין ספק שהסינים, לפחות בשנים הקרובות, ימשיכו לשלוט בשוק זה. ג'ילי מדווחת כי מאז חודש יוני היא כבר מסרה כ-700 יחידות מהקרוסאובר החשמלי החדש EX5.
מסירות רכב חדש בישראל 1-7.2025 |
||||
יצרן | מסירות 1-7.2025 | מסירות 1-7.2024 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 22949 | 19153 | 19.8% |
2 | טויוטה | 22815 | 21350 | 6.9% |
3 | קיה | 16232 | 19125 | -15.1% |
4 | צ'רי | 13858 | 7379 | 87.8% |
5 | סקודה | 13817 | 11791 | 17.2% |
6 | ג'קו | 9516 | 22 | |
7 | BYD | 7368 | 11871 | -37.9% |
8 | מאזדה | 6564 | 9538 | -31.2% |
9 | MG | 6130 | 5884 | 4.2% |
10 | ניסאן | 5033 | 2266 | 122.1% |
11 | סיאט | 4834 | 6136 | -21.2% |
12 | מיצובישי | 4672 | 7296 | -36.0% |
13 | אקספנג | 4468 | 1342 | 232.9% |
14 | סוזוקי | 3219 | 5650 | -43.0% |
15 | סיטרואן | 3098 | 4060 | -23.7% |
16 | סובארו | 2964 | 2619 | 13.2% |
17 | פיג'ו | 2325 | 2866 | -18.9% |
18 | ב.מ.וו | 2228 | 1820 | 22.4% |
19 | ג'ילי | 2203 | 2935 | -24.9% |
20 | פולקסווגן | 2200 | 3271 | -32.7% |
21 | טסלה | 2146 | 3211 | -33.2% |
22 | לינק אנד קו | 1820 | 310 | 487.1% |
23 | לקסוס | 1694 | 1531 | 10.6% |
24 | אאודי | 1519 | 1711 | -11.2% |
25 | רנו | 1486 | 3812 | -61.0% |
26 | KGM | 1408 | 159 | 785.5% |
27 | וולוו | 1342 | 1106 | 21.3% |
28 | איסוזו | 1257 | 939 | 33.9% |
29 | דאצ'יה | 1189 | 1063 | 11.9% |
30 | זיקר | 1175 | 1702 | -31.0% |
31 | מרצדס | 1125 | 2860 | -60.7% |
32 | קופרה | 1103 | 1188 | -7.2% |
33 | דונפנג | 877 | 0 | |
34 | סריס | 844 | 1259 | -33.0% |
35 | אופל | 843 | 1185 | -28.9% |
36 | מקסוס | 665 | 173 | 284.4% |
37 | ליפמוטור | 649 | 184 | 252.7% |
38 | דיפאל | 645 | 0 | |
39 | ג'יפ | 576 | 565 | 1.9% |
40 | שברולט | 509 | 2614 | -80.5% |
41 | סמארט | 494 | 741 | -33.3% |
42 | לנד רובר | 487 | 275 | 77.1% |
43 | הונגצ'י | 481 | 34 | 1314.7% |
44 | פיאט | 444 | 548 | -19.0% |
45 | פורד | 338 | 1347 | -74.9% |
46 | ג'אק | 321 | 138 | 132.6% |
47 | הונדה | 287 | 152 | 88.8% |
48 | מיני | 255 | 259 | -1.5% |
49 | ג'נסיס | 248 | 590 | -58.0% |
50 | אורה | 239 | 1139 | -79.0% |
51 | אלפא רומיאו | 233 | 159 | 46.5% |
52 | פורת'ינג | 229 | 373 | -38.6% |
53 | פוטון | 212 | 0 | |
54 | סקייוול | 172 | 513 | -66.5% |
55 | פורשה | 145 | 101 | 43.6% |
56 | וויאה | 140 | 213 | -34.3% |
57 | EVeasy | 95 | 343 | -72.3% |
58 | ניו | 66 | 0 | |
59 | קאדילק | 40 | 83 | -51.8% |
60 | אברט | 30 | 34 | -11.8% |
61 | בנטלי | 13 | 6 | 116.7% |
62 | NETA | 13 | 5 | 160.0% |
63 | WEY | 12 | 428 | -97.2% |
64 | BAIC | 10 | 0 | |
65 | SWM | 9 | 12 | -25.0% |
66 | פרארי | 9 | 6 | 50.0% |
67 | אסטון מרטין | 3 | 3 | 0.0% |
68 | סאנגיונג | 2 | 189 | -98.9% |
69 | אבטר | 2 | 0 | |
70 | DS | 1 | 103 | -99.0% |
71 | מזראטי | 1 | 21 | -95.2% |
72 | ReHigh | 0 | 0 | |
73 | Arcfox | 0 | 0 | |
74 | אלפין | 0 | 7 | -100.0% |
75 | אינפיניטי | 0 | 152 | -100.0% |
76 | מאן | 0 | 19 | -100.0% |
77 | GMC | 0 | 20 | -100.0% |
78 | וולטמייסטר | 0 | 48 | -100.0% |
79 | פולסטאר | 0 | 200 | -100.0% |
80 | יגואר | 0 | 7 | -100.0% |
81 | Aiways | 0 | 7 | -100.0% |
טוטאל | 184396 | 180221 | 2.3% |