22,183 רכבים חדשים נמסרו בישראל בחודש נובמבר האחרון, מדובר בגידול של 22.5% לעומת נובמבר אשתקד. מתחילת השנה נמסרו 283,587 רכבים חדשים כך שמדובר בגידול של 9.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ואם לא יהיו הפתעות, סיכוי טוב שהשנה יקבע שיא מסירות חדש.
אין שינויים בצמרת טבלת המסירות כך שטויוטה ממשיכה להוביל 34,223 רכבים, יונדאי שנייה עם 30,973 רכבים, צ'רי שלישית עם 25,611 רכבים, קיה רביעית עם 23,903 רכבים וסקודה סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 20,503 רכבים חדשים.
4 מותגים סיניים התברגו לעשירייה הראשונה ומעבר לצ'רי נמצא שם גם את ג'אקו, BYD ו-MG שרושמת לעצמה שנה מצוינת עם גידול של 33%.
ההאטה בביקושים לרכב חשמלי שהייתה במחצית הראשונה הולכת ונעלמת ומנתח שוק שירד מ-25% ל-15% אנחנו עומדים כעת על נתח שוק של 19.5% ומסירות של 55,232 רכבים חשמליים מתחילת השנה. איך שלא נסתכל על זה, מדובר בקצב חדירה גבוה ביחס למרבית מדינות העולם.
מסירות רכב חשמלי בישראל - ינואר - נובמבר 2025 |
||
| יצרן | מסירות 1-11.2025 | |
|---|---|---|
| 1 | BYD | 8,069 |
| 2 | צ'רי | 6,219 |
| 3 | אקספנג | 6,013 |
| 4 | טסלה | 4,511 |
| 5 | ג'ילי | 3,377 |
| 6 | לינק אנד קו | 2,992 |
| 7 | דונגפנג | 2,079 |
| 8 | מקסוס | 1,999 |
| 9 | דיפאל | 1,990 |
| 10 | זיקר | 1,903 |
| 11 | MG | 1,746 |
| 12 | סרס | 1,720 |
| 13 | ליפמוטור | 1,145 |
| 14 | יונדאי | 1,136 |
| 15 | סמארט | 1,051 |
| 16 | ב.מ.וו | 824 |
| 17 | פורת'ינג | 820 |
| 18 | הונגצ'י | 813 |
| 19 | JAC | 727 |
| 20 | איביזי | 700 |
| 21 | וולוו | 686 |
| 22 | וויה | 565 |
| 23 | סקייוול | 510 |
| 24 | אאודי | 483 |
| 25 | פולקסווגן | 460 |
| 26 | ג'ייקו | 369 |
| 27 | אורה | 291 |
| 28 | קופרה | 239 |
| 29 | קיה | 216 |
| 30 | ג'נסיס | 205 |
| 31 | ניו | 205 |
| 32 | מיני | 183 |
| 33 | GAC | 166 |
| 34 | פוטון | 114 |
| 35 | Avatr | 111 |
| 36 | ג'יפ | 92 |
| 37 | לקסוס | 87 |
| 38 | פורשה | 87 |
| 39 | אלפא רומיאו | 64 |
| 40 | קאדילק | 60 |
| 41 | BAIC | 50 |
| 42 | סובארו | 41 |
| 43 | Yudo | 35 |
| 44 | פיג'ו | 26 |
| 45 | מרצדס | 20 |
| 46 | NETA | 13 |
| 47 | IM Motors | 11 |
| 48 | רנו | 5 |
| 49 | אבארת' | 2 |
| 50 | דאצ'יה | 1 |
| 51 | אופל | 1 |
| סה"כ | סה"כ | 55,232 |
| נתח שוק | 19.5 | |
את שוק הרכב החשמלי בישראל ממשיכה להוביל BYD אך עבור המותג מדובר בירידה חדה ממסירות של 16443 רכבים חשמליים בתקופה המקבילה אשתקד ל- 8,069 רכבים. דגמי הפלאג-אין של המותג איזנו במעט את הירידה החדה הזו. צ'רי ואקספנג הן העולות הגדולות של השנה כאשר צ'רי "גנבה" מכירות מהצד הנמוך יותר של השוק ואקספנג מהצד הגבוה יותר כמו טסלה, יונדאי ועוד. טסלה אמנם במקום הרביעי אך באותה תקופה אשתקד המותג מסר 6,261 רכבים חשמליים לעומת 4,511 אשתקד - ירידה של 28%.
מסירות רכב חדש בישראל - ינואר - נובמבר 2025 |
||||
| יצרן | מסירות 1-11.2025 | מסירות1011.2024 | שינוי | |
|---|---|---|---|---|
| 1 | טויוטה | 34,223 | 31,719 | 7.9% |
| 2 | יונדאי | 30,973 | 28,111 | 10.2% |
| 3 | צ'רי | 25,611 | 12,214 | 109.7% |
| 4 | קיה | 23,903 | 25,224 | -5.2% |
| 5 | סקודה | 20,503 | 19,139 | 7.1% |
| 6 | ג'אקו | 16,073 | 1,296 | 1140.2% |
| 7 | BYD | 12,734 | 16,449 | -22.6% |
| 8 | MG | 8,500 | 6,508 | 30.6% |
| 9 | מאזדה | 8,156 | 13,559 | -39.8% |
| 10 | סיאט | 6,720 | 8,721 | -22.9% |
| 11 | ניסאן | 6,296 | 3,569 | 76.4% |
| 12 | מיצובישי | 6,175 | 10,399 | -40.6% |
| 13 | אקספנג | 6,013 | 3,624 | 65.9% |
| 14 | סוזוקי | 4,678 | 8,387 | -44.2% |
| 15 | טסלה | 4,511 | 6,261 | -28.0% |
| 16 | סיטרואן | 4,317 | 4,974 | -13.2% |
| 17 | סובארו | 3,841 | 4,147 | -7.4% |
| 18 | רנו | 3,825 | 4,026 | -5.0% |
| 19 | ג'ילי | 3,386 | 4,193 | -19.2% |
| 20 | פולקסווגן | 3,335 | 4,770 | -30.1% |
| 21 | לינק־קו | 3,293 | 434 | 658.8% |
| 22 | פיג'ו | 3,161 | 3,665 | -13.8% |
| 23 | ב.מ.וו | 3,116 | 2,347 | 32.8% |
| 24 | דאצ'יה | 2,404 | 1,566 | 53.5% |
| 25 | לקסוס | 2,332 | 2,280 | 2.3% |
| 26 | אאודי | 2,124 | 2,378 | -10.7% |
| 27 | דונגפנג | 2,079 | 7 | 29600.0% |
| 28 | קייג'יאם | 2,013 | 687 | 193.0% |
| 29 | מקסוס | 1,999 | 223 | 796.4% |
| 30 | דיפאל | 1,990 | 0 | |
| 31 | זיקר | 1,903 | 2,472 | -23.0% |
| 32 | וולוו | 1,795 | 1,617 | 11.0% |
| 33 | סרס | 1,720 | 1,665 | 3.3% |
| 34 | אופל | 1,606 | 1,460 | 10.0% |
| 35 | מרצדס | 1,596 | 3,293 | -51.5% |
| 36 | קופרה | 1,583 | 1,378 | 14.9% |
| 37 | איסוזו | 1,572 | 1,409 | 11.6% |
| 38 | ליפמוטור | 1,277 | 197 | 548.2% |
| 39 | סמארט | 1,051 | 1,029 | 2.1% |
| 40 | שברולט | 1,017 | 2,979 | -65.9% |
| 41 | פורת'ינג | 820 | 392 | 109.2% |
| 42 | הונגצ'י | 813 | 42 | 1835.7% |
| 43 | פורד | 766 | 1,713 | -55.3% |
| 44 | ג'יפ | 746 | 930 | -19.8% |
| 45 | JAC | 727 | 151 | 381.5% |
| 46 | איביזי | 700 | 444 | 57.7% |
| 47 | לנד רובר | 625 | 424 | 47.4% |
| 48 | פיאט | 601 | 742 | -19.0% |
| 49 | וויה | 565 | 274 | 106.2% |
| 50 | סקייוול | 510 | 635 | -19.7% |
| 51 | הונדה | 483 | 384 | 25.8% |
| 52 | ג'נסיס | 458 | 663 | -30.9% |
| 53 | מיני | 431 | 350 | 23.1% |
| 54 | אלפא רומיאו | 339 | 175 | 93.7% |
| 55 | פוטון | 324 | 18 | 1700.0% |
| 56 | אורה | 291 | 1,563 | -81.4% |
| 57 | ניו | 205 | 0 | |
| 58 | פורשה | 191 | 162 | 17.9% |
| 59 | GAC | 166 | 0 | |
| 60 | Avatr | 111 | 0 | |
| 61 | קאדילק | 96 | 91 | 5.5% |
| 62 | BAIC | 60 | 0 | |
| 63 | Yudo | 35 | 0 | |
| 64 | אבארת' | 30 | 66 | -54.5% |
| 65 | בנטלי | 18 | 7 | 157.1% |
| 66 | NETA | 13 | 10 | 30.0% |
| 67 | WEY | 12 | 568 | -97.9% |
| 68 | IM Motors | 11 | 0 | |
| 69 | פרארי | 10 | 7 | 42.9% |
| 70 | SWM | 9 | 21 | -57.1% |
| 71 | אינפיניטי | 6 | 152 | -96.1% |
| 72 | אסטון מרטין | 5 | 3 | 66.7% |
| 73 | סאנגיונג | 2 | 189 | -98.9% |
| 74 | אלפין | 2 | 7 | -71.4% |
| 75 | DS | 1 | 110 | -99.1% |
| 76 | מזראטי | 1 | 34 | -97.1% |
| 77 | יגואר | 0 | 12 | -100.0% |
| 78 | פולסטאר | 0 | 200 | -100.0% |
| 79 | GMC | 0 | 20 | -100.0% |
| 80 | Aiways | 0 | 7 | -100.0% |
| 81 | MAN | 0 | 19 | -100.0% |
| 82 | Weltmeister | 0 | 48 | -100.0% |
| 83 | Arcfox | 0 | 2 | -100.0% |
| 84 | ReHigh | 0 | 0 | |
| 283,587 | 259,011 | 9.5% | ||

