טויוטה מיראי
טויוטה מיראי.
טויוטה מיראי
טויוטה מיראי.

צוות נהגים של טויוטה נהג בחודש אוגוסט האחרון בטויוטה מיראי, מכונית המימן החשמלית של טויוטה, לאורך 1360 ק"מ של כבישים ציבוריים והוא עשה זאת בתדלוק אחד בלבד של הרכב, זאת כאשר טווח הנסיעה הרשמי של הדגם עומד על כ-650 ק"מ. הנתון הזה נרשם כשיא גינס לטווח הנסיעה הארוך ביותר של רכב מימן ללא תדלוק ביניים.

 

הצוות, שמנה שני נהגים אשר התחלפו ביניהם, ביצע את הנסיעה הזו לאורך יומיים כאשר נקודת המוצא הייתה המרכז הטכני של של טויוטה בקליפורניה, שם גם נמצא הצוות אשר מפתח את טכנולוגיית תאי הדלק של החברה. בניגוד למרבית השיאים האלו הנרשמים לרוב על מסלול סגור וללא תנועה של רכבים אחרים, הנסיעה במיראי בוצעה על כבישים ציבוריים בקליפורניה כולל נהיגה בפקקי תנועה, בעיר, בכבישים מהירים ועוד. ביום הראשון צוות הנהגים נסע לאורך של 761 ק"מ וביום השני עד לרגע בו נגמר המימן בשלושת מיכלי המימן של הדגם הצוות נסע עוד 599 ק"מ. סה"כ צריכת המימן לאורך הנסיעה הזו עמדה על 5.65 ק"מ של מימן נוזלי דחוס.

 

טויוטה מיראי שיא גינס
שיא גינס לרכב מימן.

טויוטה מיראי החדשה היא דור שני לרכב המימן הסדרתי של טויוטה. מדובר במכונית סאלון גדולה ומרווחת עם אורך של 4.97 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר על בסיס פלטפורמת GA-L, אותה פלטפורמת הנעה אחורית המשמשת לדוגמה את לקסוס LS.

 

2021 טויוטה מיראי החדשה
טויוטה מיראי החדשה יוצאת לדרך בקליפורניה.

למיראי מערכת הנעה חשמלית המבוססת על מנוע חשמלי אחורי בהספק צנוע יחסית של 182 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.6 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 175 קמ"ש. את החשמל למנוע הזה מספק תא דלק מימני המוזן במימן הנאגר בשלושה מיכלים בלחץ גבוה המותקנים בתחתית המרכב. בנוסף ישנה סוללה ליתיום-יון קטנה במשקל של 44.6 ק"ג המסייעת לתא הדלק בעת האצה מלאה (עד 31.5kW למשך של 10 שניות) הנטענת באמצעות מערכת הבלימה הרגנרטיבית או תא הדלק.

 

2021 טויוטה מיראי החדשה
שפע של אבזור נוחות ובטיחות.

לתא דלק יש יתרונות מוחלטים על סוללות בתחום טווח הנסיעה וזמן התדלוק, שלא דורש יותר מ-5 דקות, אך בכל הקשור להספק כולל של המערכת כאן נמצאת אחת מנקודת החולשה של רכב חשמלי מבוסס תא דלק לעומת סוללות. עד כמה ביצועי קו ישר חשובים לצרכן הכללי? שאלה מעניינת שכן טסלה לדוגמה בנתה חלק נכבד מהתדמית שלה על בסיס נתוני ביצועים מרשימים ובתחום הזה טכנולוגיית תא הדלק נשארת חסרת מענה בעתיד הנראה לעין.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.