2022 טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X.
2022 טויוטה bZ4X
טויוטה bZ4X.

טויוטה החלה בשיווק של הקרוסאובר החשמלי bZ4X בשוק האמריקאי, ליתר דיוק פתיחה של פנקס הזמנות, והיא מציבה לדגם תמחור תחרותי המתחיל ב-$42,000 (לפני הוצאות הובלה והטבות מקומיות) מדובר במחיר המקביל, פחות או יותר, לדגמים מתחרים כגון יונדאי איוניק 5 וקיה EV6. התמחור בשוק האמריקאי אמנם לא רלוונטי עבור השוק המקומי שלנו, אך הוא מספק לנו מושג על טווח המחירים הצפוי של הדגם ואם המחיר מקביל לאיוניק 5 הנעה אחורית 77.4kWh אז בהחלט שאפשר לצפות למחיר דומה כאן, כלומר בגזרת 190-200 אלף שקל לדגם הבסיס. את טויוטה bZ4X נפגוש בישראל במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

 

בשוק האמריקאי טויוטה bZ4X משווק בשתי רמות גימור בלבד, XLE הבסיסית או Limited הבכירה יותר ובהתאם לצורת ההנעה, אחורית או כפולה, מחירי הדגם עומדים על $42,000 עד $46,700 לדגמי הנעה אחורית ו- $44,000 עד $48,800 לדגמי הנעה כפולה.

 

טויוטה bZ4x
טויוטה bZ4x.

טויוטה bZ4X משווק כאמור בשני דגמים: דגם הנעה קדמית עם מנוע חשמלי יחיד בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-7.5 שניות) או כפולה עם 217 כ"ס ומומנט מרבי של 34.2 קג"מ (0-100 קמ"ש ב-6.9 שניות) - מהירות מרבית זהה של 160 קמ"ש. בדגם ההנעה הכפולה מותקנים מנועים שונים, קדמי ואחורי בהספק של 109 כ"ס ו-17.2 קג"מ האחד.

 

בדגם היפני/אירופאי שתי גרסאות ההנעה מצוידות בסוללה בקיבלות של 71.4kWh, בשוק האמריקאי דגם ההנעה הכפולה מצויד בסוללה בקיבלות קצת גדולה יותר של 72.8kWh. טווח הנסיעה של טויוטה bZ4X עומד בתקן WLTP האירופי על 517 ק"מ בדגם הנעה אחורית ו-470 ק"מ בדגם הנעה כפולה, בתקן EPA האמריקאי המחמיר יותר הטווח עומד על 405 ק"מ בדגם הנעה אחורית ו-367 ק"מ בדגם הנעה כפולה. יש לציין כי בשלב זה אלו לא נתוני EPA סופיים עדיין. 

 

טויוטה bZ4x
מרווח יותר מהראב4.

טעינה של הסוללה אפשרית באמצעות מטען פנימי בהספק 6.6kW או באמצעות טעינה מהירה DC בהספק של 150kw כך שטעינה של 10-80 אחוז אפשרית בזמן של 30 דקות. עד אשר הדגם ישווק בישראל, טויוטה כבר תצייד את הדגם במטען פנימי AC המאפשר טעינה ביתית בהספק של עד 11kW המאפשר טעינה מלאה בזמן של כ-7 שעות. טויוטה מציינת כי היא תכננה את הסוללה כך שתשמור בתנאי נהיגה מסוימים על קיבולת של 90% גם לאחר 10 שנים אבל בפועל לסוללה אחריות לשמירה על קיבולת של מעל ל-70% למשך 10 שנים או/עד 200,000 ק"מ. בשווקים מסוימים טויוטה תשווק את הדגם עם גג סולארי שאם תשאירו את הרכב בשמש כל היום יוסיף לכם 11.6 ק"מ לטווח הנסיעה - מיותר לחלוטין.

 

טויוטה bZ4x
טויוטה bZ4x.

טויוטה bZ4X מבוסס על פלטפורמת e-TNGA הייעודית להנעה חשמלית ולדגם אורך של 4,690 מ"מ, רוחב של 1,860 מ"מ, גובה של 1,650 מ"מ (1,585 מ"מ ללא אנטנה) ובסיס גלגלים של 2,850 מ"מ כך שמדובר בדגם גדול ובעיקר מרווח יותר מהראב4. נפח תא המטען על הצד הצנום יחסית ועומד על 452 ליטר בלבד.

 

בתא הנוסעים המרווח אנחנו מוצאים מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי "7 בסגנון מלחמת הכוכבים, הצורה הזו נועדה לאפשר קו ראייה ישיר ללוח המחוונים מבלי שהנהג צריך להוריד את המבט. בכדי לשפר את זה, טויוטה תשווק את הדגם עם אופציה להגה YOKE חתוך, דגמים אלו יצוידו במערכת היגוי אלחוטית (steer-by-wire) שבהתאם למהירות הנסיעה תאפשר טווח היגוי מלא מנעילה לנעילה בזווית של 150 מעלות בלבד, כלומר פחות מרבע סיבוב לכל כיוון שזה טווח התנועה הטבעי לכל נהג לפני שהוא צריך להסיר יד אחת מההגה להמשך הסיבוב.

 

טויוטה bZ4x
מולטימדיה מתקדמת ואופציה להיגוי אלחוטי.

בנוסף נוכל למצוא גם מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך "12.3 הכוללת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עדכוני OTA, תפעול קולי ועוד, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB לכל הנוסעים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, חימום להגה ולמושבים האחוריים, חלון גג פנורמי כפול, בקרת אקלים מפוצלת, אפליקציה לשליטה מרחוק, מפתח דיגיטלי - טלפון סלולרי כמפתח, בורר מצבי נהיגה כולל מצב X-MODE לשטח (פיתוח של סובארו) ועוד.

 

טויוטה bZ4x
טויוטה bZ4x.

לצד כל זה נמצא את הדור המתקדם ביותר של מערכת TSS הכוללת, בין היתר: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי הכוללת תמיכה בפנייה בצומת, מניעה של האצה לא רצויה במהירויות נמוכות בכדי למנוע התנגשות העצמים או הולכי רגל, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום והתחמקות ממכשול, מערכת חנייה אוטומטית כולל אפשרות להכניס/להוציא את הרכב באמצעות האפליקציה, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת יציאה בטוחה, אור גבוה אוטומטי ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    אורן · 13/04/2022
    המשטחים (בחלקם אופקיים לגמרי) שמעל לגלגל ההגה הם מצבור אבק פלסטיקי וזול באופן מחריד למראה. למעשה בתמונות כבר רואים אבק 🤔😉. בתחום הזה שבויות עדיין חברות כמו טויוטה והונדה מזה שנים רבות בגלל דרישות השוק האמריקאי שרוצה רכב שנראה כמו רכב עבודה למשפחה מבפנים. דוגמא נוספת היא טויוטה ראב 4. משטחי פלסטיקה מכוערים במפגיע. נראה כמו פיק אפ טראק מכוער שאפשר לשטוף עם שפריצר מבפנים.. יאללה שחררו כבר! 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    זובי · 13/04/2022
    מה עם הזובארו?
    • This commment is unpublished.
      avatar
      DL 1984 · 13/04/2022
      היא תעבוד על אבקת חשמל !!
  • This commment is unpublished.
    avatar
    ע · 13/04/2022
    התגובה של "ללא מילים" מוצאת חן בעיני. אכן היה עליהם במקרה זה להתבטא אחרת.. הצבעים האדום והלבן מאוד לא מחמיאים לרכב. הוא נראה בפרופיל מקדימה פשוט לא טוב. האפור מטאלי מתאים הרבה יותר. טויוטה יצאו מגדרם לעצב תא נוסעים מתקדם לפי צו השעה. הם תמיד נופלים עם מערכות מולטימדיה דור קודם. מעניין מה יהיה הפעם הזו. הנדסת האנוש תהיה טובה ללא ספק. הם תמיד מפספסים את הדור הצעיר והחדשני הולכים על סולידיות מוכרת - למעשה הסיבה מדוע אנשים קונים טויוטה
    • This commment is unpublished.
      avatar
      דודו · 13/04/2022
      בכביש לא ניתן לדעת, למעט רכבים שרואים שהם בהחלט לא ליסינג. כי פחות מ20% מהרכבים הם רכישה פרטית !!
    • This commment is unpublished.
      avatar
      קורנפלקס · 13/04/2022
      תמיד אנשים קנו מכוניות לפי האופי שלהם... ולא לפי הגיון (מסוים, בהתאם למצב בשטח). 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    ללא מילים · 12/04/2022
    "בשווקים מסוימים טויוטה תשווק את הדגם עם גג סולארי שאם תשאירו את הרכב בשמש כל היום יוסיף לכם 11.6 ק"מ לטווח  הנסיעה - מיותר לחלוטין."
  • This commment is unpublished.
    avatar
    לא אופטימית · 12/04/2022
    בארץ תעלה 199,990 שקלים באופטימיות.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      משה פינוקים · 12/04/2022
      גרסת הפינוקים 260,000 ₪
  • This commment is unpublished.
    avatar
    כפיר · 12/04/2022
    וואו ,הדבר הזה משיג שיאי כיעור,וזה לא ששאר הדגמים של טויוטה נראים טוב.וגם תא הנוסעים מגעיל,על הפנים.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      מר צדס · 13/04/2022
      מי ששם 1000 שקל בסוכנות הם זקנים שקונים רק טויוטה 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      נהגוס · 13/04/2022
      תשלם אז עוד 15 אחוזים בגלל האלגנטיות, או או הפראיירים מחפשים תירוצים מאחורי הסיבוב, ובין חריצי הסוליה של גלגל הספייר, אבל אין ספיר, ערכת ניפוח, רוצה גלגל ספיר, אבל קטן, תוסיף 1000 שקלים....
    • This commment is unpublished.
      avatar
      כפיר · 13/04/2022
      לסטלנטיס דגמים אלגנטיים בהרבה,לא כזה גועל נפש להמונים.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      המגיב · 12/04/2022
      תא נוסעים של טויוטה זה פשוט בדיחה - מאה 20..., גם הונדה אותו דבר.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      נירית · 12/04/2022
      לך לא מתאים. לך ברר אצל סטלנטיס, להם דגמים אגרסיביים ביותר. 
  • This commment is unpublished.
    avatar
    א · 12/04/2022
    גג סולרי יספק בדיוק את הנסועה היומית שלי, חייבים בארץ דבר כזה.
    • This commment is unpublished.
      avatar
      מוהנדסון · 12/04/2022
      אלא שעות של שמש ? לא הגיוני ! 100 ק"מ על סולארי צריך שבועיים , כל יום שמש 9 שעות. 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      ארצי · 12/04/2022
      4.3577777 ק"מ ??!!??!!??!! לך ברגל !! יא עצלן מדופלם !!@!! 
    • This commment is unpublished.
      avatar
      קוקו · 12/04/2022
      גג סולארי יספיק בקושי ל20 דקות מזגן (יולי אוגוסט), באופן ישיר. גג סולארי מתאים לחצי הספק של מערכת בידור לכ5 שעות, באופן ישיר. 


      טעינת רכב עם סוללה 70 קוט"ש ע"י גג סולארי בלבד , תמשך בממוצע 30-35 שעות , לטווח כ500 ק"מ !!! בתנאים אופטימליים קיצוניים ביותר , עם שיא הטכנולוגיה, וניהול סופר מתוחכם. הטעינה ע"י גג סולארי בלבד לכ500 ק"מ - תמשך 20 שעות (אולי אולי 16-17 שעות ).