פיג'ו 308 המחודשת זכתה לעיצוב מעודכן, מנועים משופרים ונקיים יותר, למערכת מולטימדיה חדשה ומגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

לאחר שסיפקה לנו בחודש שעבר הצצה ראשונה אל ה-308 המחודשת, פיג'ו חושפת כעת פרטים נוספים על מתיחת הפנים שהעניקה לדגם לקראת תחילת השיווק בחודש ספטמבר הקרוב. ה-308 המחודשת תשווק בישראל במקביל לתחילת השיווק באירופה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

מנוע ה-1.2 שלושה צילינדרים טורבו 130 כ"ס של הדגם שודרג באמצעות ממיר קטליטי חדש ומסנן חלקיקים מתקדם לטובת הפחתה של פליטת המזהמים מהמנוע. השדרוג הזה הוא חלק מהצורך של יצרני הרכב באירופה להציג נתוני פליטת מזהמים בתנאי אמת (RDE) ולא רק בתנאי מעבדה. המנוע המחודש עומד כבר עתה בתקן Euro 6c שיכנס לתוקפו בספטמבר 2018. מנוע זה ימשיך להיות משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטו'.

אל היצע מנועי הדיזל של הדגם, פיג'ו מוסיפה את מנוע ה-1.5 ליטר BlueHDi החדש של החברה. למנוע החדש, שפותח במשותף עם פורד וישרת גם את הפוקוס הבאה, הספק מרבי של 130 כ"ס, אך בעתיד מנוע זה יוצע גם בגרסאות הספק נוספות והוא ישרת דגמים רבים בפיג'ו, סיטרואן ופורד.

 

מנוע ה-2.0 ליטר דיזל 180 כ"ס של הדגם, המוצע בגרסת ה-GT ליין הספורטיבית, משודך מעתה לתיבת 8 הילוכים אוטו' EAT8 מתוצרת אייסין. תיבה זו כוללת מוט הילוכים אלקטרוני, כמו ב-3008. פיג'ו 308GTI זכתה גם היא לאותו טיפול קוסמטי כמו בדגמים הרגילים והיא תמשיך לעשות שימוש באותו מנוע 1.6 ליטר טורבו 270 כ"ס של הדגם הנוכחי.

 

2017 פיג'ו 308 המחודשת תא הנוסעים
מערכת מולטימדיה חדשה ומשופרת.

בצד הקוסמטי, דגמי 2017 המחודשים של ה-308 זכו לעדכון קל באמצעות עיצוב חדש ובולט יותר של הפגוש הקדמי והאחורי, ועדכון הפנסים הראשיים והאחוריים בהתאם לדגמים העדכניים יותר של המותג. בתא הנוסעים של הדגם נוכל לפגוש מערכת מולטימדיה "9.7 חדשה שלפי פיג'ו מציגה שיפור משמעותי בזמן התגובה. המערכת כוללת ממש מורחב למכשירים סלולריים באמצעות Apple CarPlay, Android Auto ואפשרות לתפעול קולי כולל מענה לשיחות, כתיבת הודעות טקסט והכנסת יעד למערכת הניווט. בחלק מרמות הגימור נמצא בדי ריפוד חדשים למושבים.

 

תחום נוסף בו פיג'ו ביצעה שדרוג משמעותי לדגם הוא תחום הבטיחות עם הוספה של מערכות בטיחות מתקדמות (כולן מוכרות מה-3008 – לצערנו לא בישראל). מערכות אלו כוללות בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מלאה, התראה על עצמים באזורים מתים 12-140 קמ"ש, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה 65-180 קמ"ש (כולל תיקוני היגוי) ועוד.