לאחר שזכינו להצצה ראשונה אל הדגם בתמונות שדלפו לרשת, רנו חושפת היום (ב') בתערוכת מינכן את הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון שלה, המגאן E-TECH, שהוא גם הרכב החשמלי הראשון של רנו המבוסס על פלטפורמת CMF-EV, אותה פלטפורמה המשררת את ניסאן אריה החשמלי. המגאן E-TECH הוא רכב חשמלי ייעודי אחד מתוך 10 דגמים חשמליים שרנו מתכננת להשיק עד לשנת 2025.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

זה אולי לא נראה כך בתמונות, אך עם אורך של 4.21 מטר, רוחב של 1.78 מטר, גובה של 1.50 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר, המגאן E-TECH דומה בגודלו לרנו קפצ'ור, למעשה קצת קטן יותר, אך עם בסיס גלגלים ארוך יותר משמעותית ב-6.1 ס"מ. האורך אולי על הצד הקצר אך עם בסיס הגלגלים הארוך יחסית שהפלטפורמה החשמלית מאפשרת, מדובר בקרוסאובר משפחתי קומפקטי ומרווח יותר משמעותית מהקפצ'ור. עם נפח של 440 ליטר, גם תא המטען משפחתי למהדרין ודומה למה שנמצא במשפחתית האצ'בק ממוצעת. אם אתם צריכים לגרור, תשמחו לדעת כי לדגם כושר גרירה של עד 900 ק"ג.

 

רנו מגאן E-TECH החשמלית
קרוסאובר משפחתי קומפקטי וחשמלי כמובן.

העיצוב החיצוני של המגאן E-TECH נשאר נאמנן לעיצוב של הקונספט מגאן eVision שהוצג אשתקד כקדימון לדגם. בניגוד למרבית יצרני הרכב שיצרו שפת עיצוב חדשה לחלוטין עבור הדגמים החשמליים שלהם, ברנו בחרו בסוג של אבולוציה קלה לשפת העיצוב הנוכחית שלה, התוצאה אולי לא מסעירה אך בהחלט נאה ונעימה לעין.

 

טווח נסיעה של עד 470 ק"מ:

בתחום ההנעה רנו תשווק את המגאן E-TECH עם מבחר של שתי סוללות, האחת בקיבולת של 40kWh שתאפשר טווח נסיעה של כ-300 ק"מ והשנייה בקיבולת של 60kWh שתאפשר טווח נסיעה של כ-470 ק"מ. התאים שבסוללות הם מסוג NMC, מיוצרים ע"י LG, וברנו מתגאים בכך שמארז הסוללה הוא הצר ביותר שקיים כיום, רק 110 מ"מ, דבר שאפשר לרנו לשמור על מרכז כובד נמוך, נמוך בכ-90 מ"מ מזה של המגאן הבנזינית. לסוללות מוצמדת אחריות מלאה ל-8 שנים והבטחה להחלפת הסוללה במידה והקיבולת תרד מתחת ל-70%.

 

רנו מגאן E-TECH
שתי סוללות ושני מנועים לבחירה.

לסוללה הקטנה יותר מוצמד מנוע חשמלי (קדמי מסוג EESM) בהספק של 130 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ ולסוללה הגדולה יותר יש מנוע בהספק של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ. בגרסה החזקה יותר לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות ובכל הדגמים המהירות המרבית מוגבלת ל-160 ק"מ. לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 4 עוצמות שונות של מערכת הבלימה הרגנרטיבית באמצעות מנופים בגלגל ההגה, כולל אפשרות לניתוק מלא של המערכת.

 

רנו מגאן E-TECH החשמלית
טווח נסיעה של עד 470 קילומטר.

רנו תשווק את הדגם גם דרך חברת Mobilize המציעה שירותי ליסינג לציי רכב, עבורם רנו יצרה גרסה מיוחדת של הדגם, שלא תהיה זמינה לשוק הפרטי, שהיא שילוב של המנוע החשמלי החלק יותר עם הסוללה הגדולה יותר.

 

בתחום הטעינה, את הסוללה הקטנה ניתן לטעון רק באמצעות מטען AC כאשר הרוכשים יוכלו לבחור במטען פנימי המאפשר טעינה בהספק של 7.4kW או 22kW. את הסוללה הגדולה יותר ניתן לטעון גם באמצעות מטען מהיר DC בהספק של עד 130kW המאפשר הוספה של 300 ק"מ לטווח בזמן של 30 דקות (15-80 אחוז). טעינה באמצעות מטען 22kW מאפשרת הוספה של כ-160 ק"מ לטווח הנסיעה בזמן של שעה אחת.

 

רנו מגאן E-TECH תא הנוסעים
עיצוב מוצלח לתא הנוסעים.

שירותי הרשת של גוגל בתא הנוסעים:

תא הנוסעים של המגאן E-TECH ממשיך את העיצוב החיצוני הנעים ובזכות הגמישות שהפלטפורמה החשמלית מאפשרת הוא גם שימושי יותר בזכות האפשרות להתקין שפע של תאי אחסון שונים ומתחת למערכת המולטימדיה הענקית נמצא מדף ייעודי למכשיר הסלולרי עם משטח טעינה אלחוטי. מערך המסכים מול הנהג כולל לוח מחוונים דיגיטלי אופקי בגודל של "12.3 ומערכת מולטימדיה חדשנית עם מסך מגע בגודל "12 אנכי ("9 בדגמי הבסיס). ברנו מכנים את המערך הזה OpenR ותשמחו לדעת כי מערכת המולטימדיה מבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב כך שתהנו משירותי הרשת השונים של גוגל כגון תפעול קולי (Google Assistant) או ניווט באמצעות מפות גוגל הכוללות תמיכה בתכנון נתיב לרכב חשמלי דרך עמדות טעינה.

 

רנו מגאן E-TECH
מערכת מולטימדיה על בסיס אנדוראיד אוטומוטיב.

גלגל ההגה משלב כפתורים פיזיים ומשטחי מגע וטוב לראות שברנו לא וויתרו על שליטה פיזית על בקרת האקלים במערך הצמוד לתחתית המסך המרכזי. מרבית החומרים העוטפים את תא הנוסעים והמושבים הם חומרים ממוחזרים והעור הוא כמובן עור מלאכותי.

 

רנו מגאן E-TECH
רנו מגאן E-TECH.

מפרט מערכות הבטיחות כולל מערכות נהיגה אוטונומיות ברמה 2. זה כולל, בין היתר, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה והמשך נסיעה לאחר עצירה מלאה של עד 30 שניות, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, מערכת יציאה בטוחה מהרכב ועוד. נוכל למצוא גם מערכת חניה אוטומטית, מראה מרכזית מבוססת מצלמה אחורית, מצלמת 360 מעלות ועוד.