רנו מסירה את הלוט מעל הקליאו 2026 החדש, דור שישי לסופרמיני המצליחה של רנו המתחרה מול פולקסווגן פולו, סיאט איביזה ועוד. אם הדור החמישי היה אבולוציה לדור שקדם לו, הדור השישי של הקליאו הוא מהפכה של ממש עבור הדגם. בשלב זה הקליאו החדשה תיוצר רק במפעל הטורקי של רנו, כך שכלל לא בטוח שנזכה לפגוש בדגם הזה על כבישי ישראל כמו דגמים אחרים המיוצרים בטורקיה וכבר לא משווקים בישראל.
המהפכה מתחילה מהעיצוב החיצוני הסוער, מרהיב ודינאמי למראה, במיוחד בצבע האדום בוהק בו הוצג הדגם. קחו בחשבון שהדגם מוצג כעת ברמת הגימור הבכירה והספורטיבית Esprit Alpine כך שהגרסאות הרגילות של הדגם יציגו חזות קצת שונה. עם אורך של 4,116 מ"מ, רוחב של 1,768 מ"מ, גובה של 1,451 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,591 מ"מ, רנו קליאו החדשה בעיקר ארוכה יותר בכ-60 מ"מ מהדגם היוצא כאשר נפח תא המטען נותר ללא שינוי על 391 ליטר.

בתחום ההנעה, רנו קליאו החדשה מחליפה את מערכת ההנעה ההיברידית 1.6 ליטר הקודמת במערכת החדשה של רנו המתבססת כעת על מנוע 1.8 ליטר אטמוספרי הפועל במחזור אטקינסון כאשר למערכת הספק מרבי משולב של 160 כ"ס לעומת 145 כ"ס בדגם היוצא. לקליאו E-Tech הייבריד החדשה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.3 שניות (9.3 ש' בדגם היוצא) וצריכת דלק משולבת של 25.6 ק"מ לליטר. המערכת עושה שימוש בסוללת 1.4kWh חדשה עם קירור נוזל ובמנוע חשמלי חזק יותר עם מומנט מרבי של 20.6 קג"מ.
את מנועי ה-1.0 ליטר טורבו ו-1.3 ליטר טורבו של הדגם היוצא מחליף כעת מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 115 כ"ס ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ. רוכשי גרסה זו יוכלו לבחור מבין תיבת 6 הילוכים ידנית או כפולת מצמדים EDC. עם תיבת EDC לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 10.1 שניות וצריכת דלק משולבת של 19.6 ק"מ לליטר. המנוע הזה ישווק במדינות מסוימות גם בגרסת תדלוק בגז LPG.

חלל תא הנוסעים ממשיך את האווירה הסוערת של העיצוב החיצוני, אולי קצת יותר מדי משטחים, חומרים וזוויות אך בהחלט לא משעמם או שגרתי. במקום משטח ישר של מסכים, צמד המסכים של מול הנהג (בגודל "10.1 האחד) מותקנים בצורת V כך שמסך המולטימדיה פונה לעבר הנהג לטובת שימושיות גבוהה יותר. מערכת המולטימדיה מבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב כך שהיא כוללת את שירותי הרשת של גוגל באופן מובנה (כמו ניווט לדוגמה), חנות אפליקציות, חיבור לשירותי הזרמת מדיה, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.

גלגל ההגה נלקח מהדגמים הבכירים של רנו, כך גם מערכת ההיגוי עם 2.6 סיבובים מנעילה-לנעילה לעומת 3.3 בדגם היוצא. על גלגל ההגה תמצאו גם את כפתור Multi-Sense המאפשר בחירה מבין מספר מצבי נהיגה. את הכיסוי המתקפל בקונסולה בין המושבים תוכלו להסיר אם תרצו, מתחת לו תמצאו מחזיקי כוסות וחלל אחסון שימושי, אלו מצטרפים אל משטח טעינה אלחוטי ואחסון נוסף מתחת למשענת המרכזית.