ניאו (NIO) הסינית חושפת את הסדאן החשמלית המשפחתית הראשונה שלה, ניאו ET5, שנולדה להיות מתחרה ישירה לטסלה מודל 3 או ב.מ.וו i4 והיא אחות קטנה לניאו ET7 שהוצגה בתחילת השנה ונולדה להיות מתחרה ישירה לטסלה מודל S. ניאו היא חברה צעירה יחסית שהוקמה רק לפני כשבע שנים אך ברשותה כבר חמישה דגמים חשמליים, שלושה דגמי SUV ושני דגבי סדאן, והשנה היא החלה לשווק את הדגמים שלה גם בשוק האירופאי.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

ניאו ET5 נראית פשוט כמו גרסה מוקטנת של ניאו ET7, מהסוג שאם תפגשו בדגם על הכביש תזדקקו למבט נוסף בכדי להכריע האם מדובר בדגם ET5 או ET7. לניאו ET5 אורך של 4,790 מ"מ, רוחב של 1,960 מ"מ, גובה של 1,499 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,888 מ"מ, כלומר בעיקר ארוכה יותר (96 מ"מ) ורוחב יותר (111 מ"מ) מטסלה מודל 3.

 

ניאו ET5
ניאו ET5 לצד ET7 - מצא את ההבדלים.

בשלב זה ניאו ET5 מוצגת עם יחידת הנעה חשמלית אחת בלבד אך סביר להניח כי בהמשך הדגם ישווק עם יחידות הנעה נוספות כולל דגם הנעה אחורית בלבד. הדגם המוצע כעת מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 150kW מלפנים ו-210kW מאחור כך שההספק הכולל של הדגם עומד על 360kW שהם כ-485 כ"ס. המומנט המרבי של עומד על 71.3 קג"מ ולפי ניאו, כל זה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.3 שניות.

 

רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שלוש סוללות שונות עבור הדגם, 75kWh לטווח של 550 ק"מ בתקן CLTC הסיני האופטימי, 100kWh לטווח של מעל ל-700 ק"מ וסוללה בקיבלות ענק של 150kWh שתאפשר טווח נסיעה של מעל ל-1000 ק"מ. כאמור, כל זה בהתאם לתקן הסיני שהוא אופטי למדי.

 

ניאו ET5 תא הנוסעים
מינימליסטי ודומה למוכר לנו מה- ET7.

כמו שאר דגמי ניאו לדגם יכולת החלפת סוללה בעמדה ייעודית של ניאו המאפשרת החלפת סוללה בזמן של 3 דקות אך בשלב זה השירות זמין רק בשוק הסיני. השירות ניתן חינם ללקוחות המותג - לרוכש המקורי, יד 2 צריך לשלם על השירות לפי עלות הטעינה של הסוללה כך שמדובר בעלות נמוכה למדי. אם אתם לא צריכים את השירות תוכלו להטעין את הסוללה במטען מהיר בהספק של עד 150kW.

 

ניאו ET5
סוללות בקיבלות של 75kWh עד 150kWh.

כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של ניאו ET5 דומה מאוד למוכר לנו מה- ET7, מודרני ומינימליסטי וכמו הרעה החולה במרבית הרכבים החשמליים העדכניים עיקר השליטה מתבצעת דרך המסך המרכזי בגודל "12.8 או באמצעות תפעול קולי והכפתורים הרב תפקודיים שעל גלגל ההגה. בנוסף נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.2 בטכנולוגיית HDR ואת כל האבזור שאפשר לצפות לו מרכב מודרני כגון מערכת שמע מתקדמת, מפתח דיגיטלי (דורש מכשיר סלולרי עם UWB), תאורת אווירה מתקדמת עם 264 גוונים לבחירה ועוד. לא ברור מה הקשר, אך ניאו מדווחת כי היא פיתחה עבור הדגם (בשת"פ) משקפי AR/VR המספקים תצוגה המדמה מסך בגודל "201 במרחק של 6 מטר.

 

ניאן ET5 תא הנוסעים
ניאן ET5.

כמובן שגם נמצא מערך מקיף של מערכות בטיחות מתקדמות שישתפרו עם הזמן באמצעות טכנולוגיית AI ועדכוני OTA לאורך חיי הרכב. כמו מערכת FSD של טסלה, הרוכשים יוכלו לבחור במנוי חודשי במקום לרכוש את המערכת המלאה שעם הזמן תספק יכולת נהיגה אוטונומית מלאה.

 

ניאו ET5 תיכנס לאולמות התצוגה בסין בחודש ספטמבר 2022 והמחיר בסין יעמוד על החל מ-$51,500 לפני הטבות מס מקומיות המפחיתות את מחיר הרכב לכ-$40,050. בכוונתה של ניאו לשווק את ה- ET5 גם מחוץ לסין ולכן החברה מציינת כי בין היתר, הדגם תוכנן לעבור בהצלחה את מבחני הריסוק האירופאים (NCAP). הקרוסאובר ניאו ES8 שהושק השנה באירופה הוא הדגם הראשון של ניאו שעבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP והוא עשה זאת בהצלחה, במיוחד בתחום תפקוד מערכות הבטיחות המתקדמות.

 

ניאו ET5
ניאו ET5.

רק לשם התזכורת, כמו חברות הזנק סיניות אחרות בתחום הרכב החשמלי ניאו לא מייצרת בעצמה את הרכבים שלה אלא היא עושה זאת באמצעות יצרן אחר, במקרה של ניאו מדובר במיזם משותף עם JAC הסינית.