הקונספט אודי H-Tron קוואטרו הוא קונספט לקרוסאובר חשמלי עם תא דלק מימני. תדלוק של 4 דקות מספיק לטווח נסיעה של 600 קילומטר.

2016 אודי H-TRON קונספט
אודי H-TRON - קונספט לרכב פנאי חשמלי עם תא דלק מימני.

רכבים חשמליים הם העתיד, בזאת אין ספק, השאלה היא מה המקור שיספק אלקטרונים נעים למנוע החשמלי – סוללות או תא דלק מימני. מכיוון שאף אחד לא רוצה להישאר מחוץ למשחק, אודי שהציגה בעבר את הקונספט E-TRON קוואטרו החשמלי, מציגה כעת את הקונספט H-Tron קוואטרו שהוא למעשה גרסת תא דלק מימני לאותו הקונספט.

 

הקונספט לקרוסאובר מימני מבוסס על פלטפורמת MLB Evo (דור שני לפלטפורמה המודולרית של אודי) שתוכננה מראה לשאת מערכות הנעה מתקדמות כגון היברידי פלאג-אין (כמו ב-Q7 למשל), חשמלית או חשמלית-מימן. לקונספט מידת אורך של 4.88 מטר, רוחב של 1.93 מטר וגובה של 1.54 מטר – מידות של קרוסאובר בגודלו של אודי Q5 לדגומה.

 

על הנעת הדגם אחראיים שני מנועים חשמליים, קדמי בהספק של 121 כ"ס ואחורי בהספק של 188 כ"ס. בזכות מומנט משותף של 56 קג"מ זה מספיק בכדי להאיץ את הדגם הגדול והכבד מעמידה ל-100 קמ"ש בשבע שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-200 קמ"ש.

 

שלושה מיכלי מימן בקיבולת כוללת של שישה קילוגרם של מימן דחוס (בלחץ של 700 באר) אחראיים על אספקת המימן לתא הדלק. תדלוק הרכב דורש המתנה קצרה של 4 דקות ולפי אודי זה מספיק לטווח נסיעה של 600 ק"מ. במרכז רצפת הרכב מותקנת סוללה הנטענת באמצעות רגנרציה של אנרגיית הבלימה וכן ע"י פאנל סולרי גדול ממדים המותקן לכל אורך גג המכונית והמסוגל לספק עד 320 וואט. לפי אודי, הפאנל הסולרי בשימוש במרכז אירופאה מסוגל לספק טווח נסיעה של עד-1000 ק"מ בשנה ובימי הקיץ החמים הוא מספיק בכדי להפעיל את מערכת האוורור של הרכב (לא את מדחס המזגן).

 

H-TRON קונספט תט הנוסעים
תא הנוסעים מספק הצצה לדגמי העתיד של אודי.

 

תא הנוסעים של דגם הקונספט מציג את מה שנפגוש בדגמי העתיד של אודי, כגון ב-A8 החדשה. שימוש נרחב יותר במסכי OLED עבור תפעול מערכות הרכב השונות וכן שימוש בתאורת OLED ולייזר עבור תא הנוסעים ותאורת הרכב החיצוני.

 

אודי ציידה את הקונספט בדור הבא של מערכת הנעה העצמונית של החברה (Piloted Driving) אותה נפגוש בדור הבא של ה-A8 שתוצג בשנה הבאה. המערכת הנעזרת ברדאר, סורק לייזר לטווח של עד 80 מטר, מצלמות ושלל חיישנים שונים, מייצרת תמונה מלאה של סביבת הרכב. לפי אודי המערכת תאפשר נהיגה עצמונית בתנועה של עד60 קמ"ש.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.