סובארו אאוטבק מבחן ריסוק IIHS
האאוטבק של סובארו היה מצטיין המבחן החדש.
סובארו אאוטבק מבחן ריסוק IIHS
האאוטבק של סובארו היה מצטיין המבחן החדש.

מבחן הריסוק החדש של ארגון IIHS האמריקאי כולל כעת מבחן ריסוק בחפיפה קטנה גם בצד הנוסע.

 

ארגון הבטיחות האמריקאי IIHS, המקביל לארגון NCAP האירופאי, המבצע מבחני ריסוק לרכבים המשווקים בארה"ב, חשף בסוף השבוע האחרון את תוצאות מבחן הריסוק החדש של הארגון – ריסוק חזיתי של הרכב בחפיפה קטנה, הפעם בצד הנהג. המבחן החדש נערך באחד הסגמנטים היותר פופולריים בארה"ב, משפחתיות גדולות (Mid Size).

 

אם למדנו משהוא אחד ממבחני הריסוק, במיוחד אלו האמריקאים המחמירים יותר מאלו האירופאים, הוא שרוב יצרני הרכב מבצעים רק את הנדרש בכדי לעבור את המבחן בניקוד גבוהה אך לא הרבה מעבר לכך. הוכחה חותכת לכך קיבלנו כאשר הארגון הציג בסוף 2012 את מבחן הריסוק בחפיפה קטנה בו רוב רובם של הרכבים כשלו לחלוטין, למעט מספר דגמים של וולוו, הונדה וסובארו.

מבחן החפיפה הקטנה (Small Overlap) מתבצע בריסוק של 25% מחזית הרכב במהירות של 60 קמ"ש על מחסום קשיח.

כעת ולאחר שיצרני הרכב ביצעו את השינויים הנדרשים בכדי לעמוד בהצלחה במבחן החפיפה הקטנה בצד הנהג, החל הארגון לבצע את אותו מבחן בדיוק אך הפעם בצד הנוסע. תוצאות המבחן מראות שבסך הכל המצב לא רע ורוב הדגמים הציגו ביצועים זהים לאלו של צד הנהג, אך מספר דגמים שזכו לציון מושלם בצד הנהג, זכו לציון גרוע של 2 מתוך 4 בלבד.

 

אף דגם אמנם לא כשל בתחום המבנה, אך בחלק מהדגמים התגלה שבמקרה של תאונה אותה מדמה המבחן, ראשו של הנהג החליק מכרית האוויר הקדמית ונחבט בדשברוד, מה שעלול להוביל לפציעת ראש במקרה של תאונה.

 

תוצאות מבחן ריסוק IIHS

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.