אודי V2X
התרעה על סכנת החלקה בכביש.
אודי V2X
התרעה על סכנת החלקה בכביש.

לא משנה כמה מערכות בטיחות יש לכם ברכב, אם יש כתם שמן או קרח על הכביש שום מערכת בטיחות לא תוכל לסייע לכם להתחמק מסכנת ההחלקה התמונה במפגש כזה. מסיבה זו נדרשת תקשורת V2X, תקשורת בין רכב לרכב ובין רכב לתשתית, שתוכל להתריע לרכבים/נהגים אחרים מפני סכנה בכביש.

 

זה בדיוק מה שאודי מציגה כעת, מערכת שתוכל להעביר מידע מרכב לרכב על מצב האחיזה בכביש וכך להתריע נהגים בפני סכנת החלקה בהמשך הכביש. באמצעות מידע המתקבל ממערכת בקרת היציבות (ESC) המודדת את מידת החלקת הגלגלים המערכת יכולה להעריך את מקדם החיכוך, החישוב נעשה לא רק בעת קיצון בזמן התערבות פעילה של המערכת אלא כל זמן הנסיעה. המידעה הזה מועבר לפלטפורמת עיבוד נתונים מתקדמת בענן שיחד עם מידע נוסף כמו תחזית מזג אוויר ועוד, מייצרת מפה שלה של רשת הכבישים ומצב האחיזה בהם. בהתאם לניתוח המידע המערכת מעבירה התרעה לכל הרכבים הנמצאים בנקודות בהן המערכת זיהתה אפשרות למצב אחיזה מסוכן.

 

מפת רשת כבישים
המערכת ממפה את הסכנות ברשת הכבישים.

עוד משנת 2017 רכבים של אודי יכלו לתקשר האחד עם השני ולספק התראות שונות על תאונה בהמשך הדרך, פקקי תנועה, קרח על הכביש ראות נמוכה ועוד. את זה הם עשו באמצעות שיתוף מידע ממערכות הרכב השונות כמו חיישני התאורה והגשם, פעולת המגבים, פעולת מערכת בקרת היציבות, חיישני כריות אוויר, הפנסים הראשיים, שיחות למוקד חירום ועוד. בשנת 2019 אודי הציגה תקושרת עם רמזורים חכמים המאפשרים לנהג לדעת האם הוא יספיק לעבור את הצומת בירוק או שכדאי לו לעצור, על איזו מהירות נסיעה לשמור בכדי להשיג "גל ירוק" ועוד.

כעת, אודי מציגה את הדור החדש המתקדם והמהיר יותר של מערכת ההתראות שלה בשיתוף עם חברת NIRA Dynamics AB השוודית המתמחה בניתוח מידע בתחום התחבורה והרכב, חברת Here טכנולוגיית לשירות מידע מבוסס מיקום וכל זה מבוצע תחת הגג של ארגון Car.Software, חברת התוכנה של קבוצת פולקסווגן המונה מעל ל-5,000 מהנדסים ומפתחים.

 

האמונה הרווחת היא כי תקשורת מסוג V2X היא צעד הכרחי בדרך לתחבורה אוטונומית. תקשורת כזו תאפשר לרכב האוטונומי לדבר עם תשתיות כגון רמזורים, חניונים וכמובן גם עם רכבים אחרים. בנוסף, תקשורת מסוג זה תאפשר ניהול יעיל של מערך תחבורה אוטונומי.

מערכת התראה כזו זמינה בשלב זה רק לרכבי קבוצת פולקסווגן באירופה, מעל ל-1.7 מיליון מרכבי הקבוצה מצוידים כיום ביכולת תקשורת כזו והם מקבלים התראות שונות על סכנות בכביש. המספר הזה יגדל למעל ל-3 מיליון רכבים עד לשנת 2022. השירות הזה זמין לכל מותגי הרכב של קבוצת פולקסווגן.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.