מערכת iDrive של ב.מ.וו נחשבת כיום למערכת השליטה והמולטימדיה הטובה ביותר ובעיקר הנוחה ביותר לשימוש בזמן נהיגה. זה לא היה כך בתחילת הדרך, כאשר ב.מ.וו הציגה לראשונה את מערכת iDrive לפני 20 שנה היה לה ממשק גרפי מבולגן ומבלבל למדי וממשק שליטה פיזי לא מספיק מוצלח, אך בכל דור חדש של המערכת ב.מ.וו ליטשה ושיפרה את המערכת והביאה אותה לכדי שלמות, לפחות מבחינת כל הקשור בקלות ופשטות התפעול.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

כעת, ב.מ.וו מציגה את הדור השמיני של המערכת, iDrive 8, כמענה להתקדמות החברה לעבר הנעה חשמלית ולקראת השקת שני הדגמים החשמליים החדשים שלה שיהיו הראשונים לקבל את המערכת החדשה: ב.מ.וו i4 שהיא גרסה חשמלית לסדרה 4 גראן קופה החדשה (שעדיין לא הוצגה) והקרוסאובר החשמלי ב.מ.וו iX שיהווה את ספינת הדגל החשמלית של ב.מ.וו.

 

ב.מ.וו ממשק iDrive
ממשק iDrive בשילוב עם חומרים טבעיים.

מעבר לשימוש במעבדים גרפיים חזקים יותר, רכיבי תקשורת מהירה ועיצוב מעודכן ומודרני יותר לממשק, החידוש העיקרי במערכת iDrive 8 החדשה הוא בכל הקשור בתפעול קולי שכבר לא יהיה רק פקודות יבשות אלא דו שיח טבעי של ממש עם המערכת ובמילים אחרות המערכת מבינה כעת הרבה יותר פקודות, מילים ובעיקר הקשרים. כיאה למערכת מודרנית היכולות שלה ישודרגו עם הזמן באמצעות עדכוני OTA.

 

ב.מ.וו idrive8
שימוש במסכים קמורים.

המערכת כוללת גם מסכים חדשים וקמורים, במקרה של ב.מ.וו iX מדובר בלוח מחוונים בגודל "12.3 ובמסך מולטימדיה בגודל "14.1. הממשק הגרפי שזכה לעיצוב חדש דומה למוכר לנו ממערכת iDrive7 ומבוסס על אריחים שהם מיני אפליקציות במסך הראשי. התצוגה בשני המסכים משתנה גם בהתאם למצב הנהיגה הנבחר, כולל מצב המאפשר להציג על לוח המחוונים את מהירות הרכב בלבד. עם מערכת iDrive8 ב.מ.וו תשלב גם תצוגה עילית מתקדמת בטכנולוגיית מציאות רבודה.

ב.מ.וו היא אחד ממותגי היוקרה האחרונים שלא נכנעו לטרנד המעבר לממשקי מגע והיא המשיכה לספק ללקוחות שלה ממשקים פיזיים פשוטים ונוחים לשליטה אינטואיטיבית ועיוורת. עם המעבר למערכת iDrive8 ב.מ.וו מצטרפת לטרנד הלא מוצלח של שליטה בעיקר באמצעות מסכי מגע ומשטחי מגע, כך לדוגמה כבר אין שליטה ידנית על בקרת האקלים, גם אין את שורת הכפתורים המסורתית של תחנות הרדיו ומעבר שירים. בדגם iX גם אין יותר כפתורים פיזיים סביב חוגת iDrive הרב תפקודית אלא משטח מגע המשולב בחומר טבעי. מה שכן נוסף לצד ממשק ה- iDrive הוא כפתור המאפשר שליטה על עוצמת השמע ומעבר שירים. המעבר למשטחי מגע ממשיך גם לגלגל ההגה החדש המשלב משטחי מגע עם שני כפתורים פיזיים.

 

ב.מ.וו iDrive8
פחות כפתורים פיזיים ויותר משטחי מגע ומסכים.

אי אפשר כמובן בלי אינטליגנציה מלאכותית, המערכת תזהה באמצעות טכנולוגיית AI דפוסים חוזרים של הנהג ותספק לו עזרה והצעות שונות בהתאם לכך, זה כולל לדוגמה דברים שהנהג מבצע לפי מיקום מסוים של הרכב או בשעות/ימים מסוימים, טמפרטורה מועדפת ועוד. כל ההעדפות האלו נשמרות בענן בפרופיל האישי של הנהג - BMW ID. המערכת החכמה הזו שולטת גם על בקרת האקלים, מידע ש-ב.מ.וו אספה מתוך מיליוני רכבים של החברה מכל מקום בעולם אפשרו לה לקבוע את הטמפרטורה האידיאלית של בקרת האקלים, חימום/אוורור המושבים וחימום ההגה, כך שלמרות שגם השליטה על בקרת האקלים עברה למסך המגע, לפי ב.מ.וו באמצעות המערכת הזו הוא הנהג כמעט ולא יאלץ לתפעל את בקרת האקלים. אם הנהג כן משנה משהו בשונה מהדפוס, זה נשמר בפרופיל האישי שלו ועם הזמן המערכת תפעל בצורה מדויקת יותר ומותאמת אישית. כמובן שאפשר לשלוט על בקרת האקלים גם באמצעות פקודות קוליות, הפקודה" קר לי ברגליים" לדוגמה תכוון את החימום לכיוון הרגליים.

 

ב.מ.וו iDrive8
עיצוב חדש לממשק הגרפי.

ב.מ.וו הייתה מהראשונות להציע מפתח דיגיטלי, שימוש בטלפון הסלולרי לפתיחת הרכב והפעלה מרחוק. בדור החדש ב.מ.וו משיקה גרסה משודרגת BMW Digital Key Plus של הפונקציה הזו, שתהיה זמינה רק לבעלי מכשיר אייפון עם שבב U1 המאפשר תקשורת טווח קצר UWB.