למודת אסונות טבע, יפן קבע לפני מספר שנים שכל רכב חשמלי או פלאג-אין שישווק במדינה יהיה בעל יכולת להתחבר לרשת החשמל הביתית וכך לשמש כמקור מתח בזמן של כשל במערכת אספקת החשמל במדינה. פלטפורמת E-GMP של יונדאי מציעה את היכולת הזו כסטנדרט ובקרוב גם דגמי ID החשמליים של קבוצת פולקסווגן.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

היכולת הזו תתאפשר הודות לעדכון OTA אותו החברה תחל להפיץ בקרוב לכל דגמי ID המצוידים בסוללה הגדולה יותר בקיבולת של 77kWh. התקשורת עם הרכב והחיבור לרשת הביתית יעשה באמצעות בקר DC BiDi, בפולקסווגן מציינים כי בעתיד הרכב יספק יכולת של ייצוב רשת החשמל הביתית. החברה לא מציינת מה ההספק המרבי שמערכת תאפשר אך סביר להניח כי לא מדובר ביותר מ- 5kW.

 

2022 פולקסווגן ID5
פולקסווגן ID5.

העדכון יכלול עוד מגוון שדרוגים נוספים, לקוחות דגמי ID לדוגמה כבר לא יצטרכו לעשות שימוש בכרטיס החכם לצורף הפעלה של עמדות טעינה מהירות שכן באמצעות העדכון כל התקשורת לעמדה, זיהוי הרכב והחיוב יתבצעו אוטומטית. עד לשנת 2025 פולקסווגן מדווחת כי תרחיב את רשת הטעינה המהירה של באירופה לכ-18,000 עמדות ואלו יצטרפו לכ-35,000 עמדות מהירות של חברות אחרות שיהיו זמינות ללקוחות החברה וגם בהן, החיוב יתבצע באופן אוטומטי לגמרי.

 

שדרוג נוסף לו יזכו הדגמים הוא שיפור של יכולת הטעינה המהירה. דגמי ID עם סוללה בקיבולת של 77kWh יוכלו להטעין בהספק של עד 135kW במקום 125kW (או 150kW בדגם ID5 GTX) ולפי החברה השדרוג הזה יקצר את זמן הטעינה בכ-9 דקות בטעינה של 5% עד 80% מקיבולת הסוללה. לצד זה פולקסווגן שדרגה את מתכנן הנסיעה כך המערכת לוקחת בחשבון נתונים כגון מצב הטעינה שהנהג רוצה להגיע איתו ליעד, מצב התנועה, תוואי הדרך ועוד. בהתאם לתפוסה בתחנות הטעינה וסוגי עמדות הטעינה שבדרך המערכת תתעדכן בזמן אמת ותציג לנהג את האפשרויות העומדות בפניו.