טויוטה פריוס
טויוטה מציינת 20 שנות פריוס והנעה היברידית.
טויוטה פריוס
טויוטה מציינת 20 שנות פריוס והנעה היברידית.

הדור הראשון של פריוס, הרכב ההיברידי-חשמלי הראשון בעולם בייצור המוני, הושק ב- 1997 וזוכה כעת למקום של כבוד בין כוכבי השמיים.

 

בחודש דצמבר 1997, טויוטה החלה בשיווקו של הדור הראשון של הפריוס, הרכב הראשון בעולם שווק באופן סדיר עם הנעה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. את חגיגות יום השנה ה-20 לתחילת המהפכה ההיברידית, בחרו בטויוטה לציין באופן מיוחד עם הרכב שהתחיל את המהפכה ויחד עם אחד האסטרופיסיקאים המובילים בעולם, ניתן לפריוס מקום של כבוד בין כוכבים בחלל. ה"מבנה" בחלל מורכב מ -100 כוכבים על שם דגמי טויוטה היסטוריים, רכבי קונספט ומכוניות מודרניות, וניתן לראות בו את הפריוס מכל מקום בחצי הכדור הצפוני לדורות הבאים (לצפיה במבנה הפריוס המיוחד בשמיים – בקרו כאן: http://www.priusconstellation.com).

 

בחודש פברואר השנה, טויוטה ציינה מכירה של 10 מיליון רכבים היברידיים (טויוטה ולקסוס) כאשר הפריוס לבדה אחראית לכ-40% מסך המכירות. בישראל, יוניון מוטורס, הייתה היבואנית הראשונה להציג בארץ רכב בעל הנעה היברידית חשמלית עם השקת הדור השני של הפריוס בשנת 2004 (הדור הראשון של הדגם שווק ביפן בלבד). מאז ועד היום, נמכרו בישראל 43,393 מכוניות היברידיות מתוצרת טויוטה כאשר מגוון הדגמים רחב וכולל 7 דגמים, החל מהיאריס הקטנה ועד ל-ראב4 והקאמרי. את 2017, תסיים יוניון מוטורס עם כ-11,720 רכבים היברידיים, מספר המהווה גידול של 44% ביחס לאשתקד.

בין ההדגמים הנמכרים ביותר השנה: טויוטה C-HR, אשר הושק בהצלחה רבה בפברואר השנה, עם מסירות של 3,830 מכוניות מהגרסה ההיברידית-חשמלית, דגם האוריס עם 3,315 מסירות, ה- יאריס עם 1,300 מסירות ו- 1,167 מסירות של דגם ראב4 היברידי-חשמלי.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.