עם 30 דגמים היברידיים מאז שהוצגה הפריוס הראשונה, טויוטה ציינה בסוף החודש האחרון מכירה של 8 מיליון רכבים היברידיים.

ההיברידיות של טויוטה ולקסוס
טויוטה: 30 דגמים היברידיים ומעל ל-8 מיליון רכבים היברידיים שנמכרו מאז 1997.

כאשר טויוטה עבדה על אב-הטיפוס של הפריוס הראשונה, היא לא הצליחה במשך 49 יום לגרום לדגם לנוע, "לא הצלחנו להבין מה לא בסדר, עבדנו ימים כלילות בכדי לפתור את הבעיה. בסופו של דבר, לקראת חג המולד 1995, הצלחנו לגרום לרכב לנוע, אבל הוא הצליח לעבור מרחק של 500 מטרים בלבד", כך אוהב לספר יו"ר טויוטה טאקשי אוצ'ייאמדה (Takeshi Uchiyamada).

 

כעשרים שנה לאחר מכן ו"נהר של מכוניות היברידיות" מאז שהשוקה ביפן הפריוס הראשונה בשנת 1997, טויוטה (טויוטה+לקסוס) רשמה בסוף חודש יולי האחרון השיג מרשים עם מכירות של מעל ל-8 מיליון מכוניות היברידיות וה-500 מטרים שאב-הטיפוס התקשה להשיג, הפכו למיליארדי קילומטרים שנגמעו ע"י המכוניות ההיברידיות של טויוטה.

 

לפי טויוטה, המכוניות ההיברידיות מתוצרתה חסכו לכדור הארץ פליטה של כ-58 מיליון טון CO2. בנוסף לכך טויוטה מעריכה כי כלי הרכב ההיברידיים שלה חסכו כ-22 מיליון קילוליטר של בנזין בהשוואה לכמות הבנזין אשר היתה נצרכת על-ידי רכבים המונעים בבנזין.

 

טויוטה פריוס דור ראשון עד שלישי
טויוטה פריוס מהדור הראשון לשלישי, בקרוב יוצג הדור הרביעי והחדש.

 

טויוטה משווקת כיום 30 דגמים היברידיים כאשר כמעט כל דגם של החברה מוצע כיום עם הנעה היברידית, האחרון שבהם הוא הראב4 ההיברידי שהוצג לאחרונה בתערוכת ניו יורק (אפריל 2015) וישווק בישראל במהלך הרבעון הראשון של 2016.

 

בחודש הבא, טויוטה תשיק את הדור הרביעי של הפריוס -  הרכב ההיברידי הנמכר בעולם עם מעל ל-3.5 מיליון יחידות שנמכרו מהדגם (לא כולל פריוס פלוס או פריוס V האמריקאית).

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.