יונדאי איוניק ההיברידית תציע צריכת דלק של 22.4 ק"מ לליטר (29.4 ק"מ לליטר לפי התקן האירופאי), בעתיד תוצע גם עם הנעה חשמלית והיברידית פלאג-אין ותשווק גם בישראל.

2016 יונדאי איוניק
יונדאי איוניק - היברידית ייעודית שתתחרה בפריוס של טויוטה.

לאחר שחשפה אותנו למפרט חלקי ולמספר תמונות של יונדאי איוניק ההיברידית, יונדאי חושפת כעת את המפרט הטכני של הדגם לקראת תחילת שיווקו בשוק הבית הקוריאני. יונדאי איוניק היא המתחרה של יונדאי לפריוס של טויוטה, היא גם המכונית הראשונה בעולם שתוצע עם שלוש יחידות הנעה אלטרנטיביות: היברידית, היברידית פלאג-אין וחשמלית.

 

האיוניק מבוססת על פלטפורמה שתוכננה מראש לשאת מערכת הנעה היברידית או חשמלית, כך שמערך הסוללות של הדגם יותקן לאורך רצפת הרכב. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם מבוססת על מנוע 1.6 ליטר GDI שתוכנן במיוחד עבור הנעה היברידית, המנוע פועל במחזור אטקינסון, מצויד במערכת EGR למחזור גזי פליטה והוא בעל נצילות תרמית גבוהה במיוחד של 40%, כמו מנוע ה-1.8 ליטר של הפריוס החדשה.

 

 

מנוע הבנזין תורם הספק של 105 כ"ס ומומנט של 15.0 קג"מ והמנוע החשמלי מוסיף 43.5 כ"ס ו-17.3 קג"מ כך שההספק הכולל של המערכת עומד על 141 כ"ס ב- 5,700 סל"ד והמומנט הכולל עומד על 27 קג"מ – בהילוך ראשון, 24.0 קג”מ בהילוכים 2-6. יחידת ההנעה הזו משודכת לתיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים שתוכננה גם היא במיוחד עבור הדגם – נצילות גבוהה במיוחד של 95.7% - ובה משולב המנוע החשמלי. את המנוע החשמלי מזינה סוללות ליתיום-פולימר שפותחה במשותף עם LG ומותקנת מתחת למושב האחורי. יונדאי לא מציינת מה טווח הנסיעה החשמלי על בסיס הסוללה, זה צפוי לעמוד על כ-2-3 קילומטרים.

 

צריכת הדלק המשולבת של הדגם עומדת על 22.4 ק"מ לליטר לפי התקן הקוריאני המחמיר יותר מזה האירופאי (22.5 ק”מ לליטר עירונית ו-22.2 ק”מ לליטר בינעירונית), מה שאומר שהיא חסכונית יותר מהדור השלישי של הפריוס וחסכונית, פחות או יותר, כמו הדור הרביעי והחדש של הפריוס שהוצג לאחרונה. עדכון: לפי התקן האירופאי המקובל בישראל, לדגם צריכת דלק משולבת של 29.4 ק"מ לליטר. 

 

עיצוב אווירודינמי מוקפד ושימוש בגריל קדמי אקטיבי עם תריסים הנסגרים/נפתחים בהתאם למהירות הנסיעה מסייעים לדגם להשיג מקדם גרר נמוך יחסית של 0.24.

 

יונדאי איוניק

 

יונדאי לא מסגירה עדיין את מידות הדגם אך מציינת כי הוא מציע מרווח נדיב לחמישה נוסעים ונפח תא המטען בדגם עומד על 750 ליטר עם קיפול המשענות מאחור. תא הנוסעים מצויד במערכת מולטימדיה התומכת באפל ואנדרואיד ולוח המחוונים הוא מסך TFT בגודל “7. בתחום הבטיחות הדגם מצויד בשבע כריות אוויר וכן בשלל מערכות בטיחות מתקדמות (בהתאם לרמת הגימור) כגון בלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי, מערכת חניה אוטו' ועוד.

 

עדכון: יונדאי החלה לשווק את האיוניק בשוק הבית הקוריאני, משם אנו למדים כי לדגם מידות של משפחתית, עם אורך של 4,470 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ, גובה של 1,450 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ. 

 

יונדאי איוניק תשווק גם בישראל, עדיין אין מועד משוער.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.