יונדאי מערכת RNAC
מערכת RNAC לביטול רעשים.
יונדאי מערכת RNAC
מערכת RNAC לביטול רעשים.

יונדאי מציגה מערכת חדשנית לביטול אקטיבי של רעשי דרך בתא הנוסעים. הדגמים הראשונים לעשות שימוש במערכת יהיו דגמי ג'נסיס הבאים.

 

יונדאי חושפת טכנולוגיה אקטיבית חדשה לביטול רעשי דרך החודרים לתא הנוסעים. אחד הדברים המבדילים רכב עממי לעומת רכב יוקרתי הוא בידוד הרעשים, תא הנוסעים של רכב יוקרתי תמיד יהיה שקט ומבודד יותר מרעשים שונים, בין אם רעשי מנוע, רוח או דרך/צמיגים. הבעיה היא שלצורך כך נעשה שימוש נרחב ביריעות בידוד המוסיפות לא מעט משקל לדגם.

 

טכנולוגיה נוספת לבידוד רעשים בה עושים שימוש בשנים האחרונות גם ברכבים היא שימוש במיסוך רעשים אקטיבי או מה שנקרא ביטול רעשים אקטיבי. באמצעות מיקרופונים המערכת מנתחת את הרעשים (גל הקול) ומפיקה גל הופכי היוצר התאבכות הורסת המבטלת את הרעש. את הדבר הזה קל יותר לבצע באוזניות, אך הרבה יותר קשה ברכב והטכנולוגיה הנוכחית מוצלח בהפחתת רעשי מנוע, לדוגמה, אך מתקשה להפחית באופן משמעותי רעשי דרך שונים הנוסעים מהצמיגים והכביש.

 

בכדי להתגבר על המגבלות של הטכנולוגיות הנוכחיות, יונדאי פיתחה את מערכת הדור הבא לביטול רעשים RNAC - Road Noise Active Noise Control. לפי יונדאי, המערכת החדשה מסוגלת לבצע ניתוח מהיר ומדויק של הרעשים בתא הנוסעים ולהפיק גל התאבכות הרסני בצורה מהירה ומדויקת למדי.

 

יונדאי מערכת RNAC לביטול רעשי דרך
מערכת RNAC במבחן.

החידוש במערכת של יונדאי הוא בתוספת של חיישני תאוצה המודדים ויברציות במרכב, יחידת העיבוד המרכזי של המערכת מנתחת את האות ומשדרת למערכת השמע, בזמן תגובה של 0.002 שניות, להפיק גל הופכי לביטול הרעש. כמו במערכת רגילה, גם המערכת החדשה כוללת מיקרופונים המפוזרים באזורים שונים בתא הנוסעים ואלו מנתרים באופן קבוע את הרעש בתא הנוסעים ושולחים אותות מתאימים למערכת העיבוד המרכזית. המערכת מסוגלת לנטר את הרעש באזור הנהג, הנוסע והמושב האחורי בנפרד.

 

בניסויים שונים שיונדאי ביצעה עם המערכת היא הצליחה להפחית את הרעש החודש לתא הנוסעים ב-3dB. ביונדאי מציינים כי המערכת תוכל לאפשר להם להפחית את משקל הרכב באמצעות שימוש מופחת בחומרי בידוד כבדים.

יונדאי עבדה על פיתוח המערכת במשך שש השנים האחרונות, הפיתוח נעשה בשיתוף פעולה עם האקדמיה המקומית כולל "הטכניון" הקוריאני. יונדאי מסתכלת גם על העתיד ומציינת שהמערכת תוכל להפחית משמעותית את הרעש בתא הנוסעים של רכבים חשמליים. היישום הראשון של המערכת יחל בדגמי ג'נסיס, מותג היוקרה של יונדאי, וסביר להניח כי הדגם הראשון שיעשה שימוש במערכת הוא הקרוסאובר GV80 אותו ג'נסיס צפויה לחשוף בקרוב כמתחרה לאודי Q7.

תגיות: יונדאי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.