מנוע ה-1.6 ליטר GDI החדש מיועד עבור "הפריוס" של יונדאי אשר תוצג בשנה הבאה ותיבת ה-8 הילוכים אוטו' החדשה עבור דגמי הנעה קדמית.

יונדאי תיבת 8 הילוכים אוטו'
יונדאי חושפת תיבת 8 הילוכים אוטו' ומנוע 1.6 ליטר GDI חדש עבור יישום היברידי.

יונדאי הכריזה היום (ג') על מנוע 1.6 ליטר GDI חדש עבור הנעה היברידית וכן על תיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה אשר תשמש את דגמי ההנעה הקדמית של היצרן - בניגוד ליצרנים גדולים ומוכרים אחרים, יונדאי מפתחת בעצמה את כל תיבות ההילוכים עבור הדגמים השונים של המותג.

 

מנוע ה-1.6 ליטר GDI החדש פותח כאמור עבור מערכות הנעה היברידיות (HEV) והיברידיות פלאג-אין (PHEV) והדגם הראשון שיעשה שימוש במנוע הזה הוא הדגם ההיברידי ייעודי של יונדאי שנועד להתחרות ישירות בפריוס של טויוטה ואשר יוצג במרץ 2016. שנה לאחר מכן מנוע זה ישמש גם את הגרסה הנטענת של אותו הדגם שתציע טווח נסיעה חשמלי של כמה עשרות קילומטרים.

 

מנוע 1.6 ליטר GDI היברידי
מנוע 1.6 ליטר עם נצילות תרמית של 40 אחוז באמצעות טכנולוגיה המוכרת ממנועי דיזל.

 

המנוע פועל במחזור אטקינסון החסכוני והוא מצויד בהזרקת דלק ישירה ומערכת EGR למחזור גזי פליטה. המנוע מייצר הספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 15 קג"מ, נתונים דומים למדי לאלו של מנוע ה-1.8 ליטר של הפריוס. כל השינויים שהוטמעו במנוע הקאפה 1.6 ליטר העלו את הנצילות התרמית של המנוע מ-30% ל-40% - בדיוק כמו במנוע ה-1.8 ליטר של הפריוס החדשה.

 

תיבת השמונה הילוכים אוטו' החדשה של החברה, נקראת FF-8 והיא קומפקטית יחסית בגודלה כך שלמרות תוספת של מצמדים ושני הילוכים נוספים לעומת תיבת ה-6 הילוכים אוטו' של החברה, היא קלה יותר ב-3.5 ק"ג. לפי יונדאי, תיבה זו מאפשרת חיסכון של כ-7.6% בצריכת הדלק לעומת תיבת השישה הילוכים הנוכחית של החברה ובנוסף לכך ביצועים טובים יותר בהילוכים הנמוכים לצד נסיעה שקטה יותר בהילוכים הגבוהים. התיבה החדשה מיועדת לשרת את דגמי ההנעה הקדמית של היצרן.

 

יונדאי חושפת מנוע 1.6 GDI ותיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה

תגיות: יונדאי
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.