לקסוס תשיק בתערוכת ז'נבה קומפקטית פרמיום היברידית CT200h עם מערכת כלאיים השאולה במדיוק מהפריוס.

לקסוס מעמידה את ה-CT200h מול מתחרות לא פשוטות כמו האודי A3 או ב.מ.וו סדרה 1. הקומפקטיות פרמיום מאירופה מציעות איכות גבוהה יחד עם חבילת הינעה החל ממנועים קטנים עד לגרסאות סופר מהירות אולי בגלל זה לקסוס מעדיפה כרגע להמנע ממלחמה ראש בראש ושוב שולפת את הנשק ההברידי על אף שלקסוס אומרת שה-CT200h מכוונת כולה לאירופה. מצד שני זה היתרון שלה כקומפקטית פרמיום ההיברידית הראשונה.

 

יחידת ההנעה ההיברידית שתוצג בהשקה שאולה במלואה מהפריוס עם מנוע 1.8 ליטר 98 כ"ס ויחד עם המנוע החשמלי תגיע להספק כולל של 134 כ"ס. לא ברור מדוע לקסוס לא השתמשה ביחידת הכלאיים של ה-HS250h שרק עכשיו הושקה עם מנוע 2.4 ליטר 147 כ"ס ומנוע חשמלי המספק 141 כ"ס. בכל מקרה בכדי באמת להציג תחרות של ממש לקומפקטיות פרמיום של אירופה לקסוס תאלץ להשתמש בתותחים כבדים יותר מאשר מנוע היברידי.

 

מאובזרת כרכב פרמיום יש בה את כל מה שאפשר לצפות כולל מסך LCD לתפעול מרכזי ועכבר מגע לשילטה על אפשרויות התפעול. לחסכון במקום ידית תיבת ההיכולים נמצאת על הקונסולה המרכזית.

הלקסוס הקומפקטית יושבת על מידות של 4.3 מ' אורך, 1.76 מ' רוחב ובסיס גלגלים של 2.6 מ'. הלקסוס תצוייד כמו הפריוס בכל מערכות החסכון. נסיעה על בסיס הכוח החשמלי בלבד אפשרית למחק קצר של 1.9 ק"מ עד למהירות של 45 קמ"ש.  תחילת מכירות באירופה במאי השנה. לארץ תגיע מאוחר יותר לקראת 2011. עם שעור מיסוי בארץ של 30% בלבד המחיר צפוי להיות בין 180 ל-200 אלף ש"ח מה שעשוי לתת לה יתרון אמיתי מול המתחרות החסרון היחידי כמובן זה נחיתות ביצועים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.