פולקסווגן I.D BUZZ
פולקסווגן I.D BUZZ - מיניוואן חשמלי.
פולקסווגן I.D BUZZ
פולקסווגן I.D BUZZ - מיניוואן חשמלי.

קבוצת פולקסווגן תקים בישראל מיזם לשירותי הסעה אישיים ברכב אוטונומי-חשמלי, יחד עם מובליאיי וקבוצת פולקסווגן. המיזם יחל לפעול בשנת 2022 כניסוי ראשון ורחב היקף לשירותי ניידות.

 

קבוצת פולקסווגן, מובילאיי וצ׳מפיון מוטורס מכריזות על תוכנית להקמת מיזם (ניסיוני) לשירות היסעים אישי על בסיס רכב אוטונומי-חשמלי בישראל (Mobility-as-a-Service - MaaS), המיזם מושק תחת הכותרת “New Mobility in Israel”.

 

קבוצת פולקסווגן תספק את הרכבים החשמליים למיזם ואת הידע שצברה בתחום שירותי היסעים ותחבורה, חברת מובילאיי, בבעלות אינטל, תספק את החומרה והטכנולוגיה שתאפשר נסיעה אוטונומית לאותם הרכבים וחברת צ׳מפיון מוטורס, יבואנית דגמי קבוצת פולקסווגן בישראל, תהיה אחראית על הקמת התשתית, ניהול צי הרכב ופריסת השירות. הפיתוח יחל בשנת 2019 וצפוי להגיע לשלב מסחרי מלא בשנת 2022 עם כמה מאות רכבים חשמליים שיאפשרו ביצוע של כמה אלפי נסיעות מידי יום.

 

פולקסווגן I.D CROZZ קונספט
פולקסווגן I.D CROZZ קונספט - קרוסאובר חשמלי.

ממשלת ישראל הביעה תמיכה בפרויקט של שלושת השותפות ותסייע לפרויקט בתחומים הבאים: חקיקה ורגולציה בנושא הרכב האוטונומי, שיתוף של מידע בתחום התשתיות והתנועה בישראל ומתן גישה לתשתיות בהתאם לצורך. כל מה שהמדינה תפתח לטובת הפרויקט יוכל לשמש, ולהקל, על מיזמים אחרים בתחום.

 

מערכת מובילאיי שתשמש את הדגמים של פולקסווגן תאפשר נהיגה אוטונומית ברמה 4 (מתוך 5) ותכלול חומרה, מצלמות וחיישנים, תוכנית נהיגה התואמת את החוק הישראלי, מערכות בטיחות אוטונומיות וכן שימוש במפות. רמה 4 מוגדרת כרכב המסוגל לנהוג באופן אוטונומי כמעט בכל תרחיש ללא מעורבות אדם, אך במקרים מסוימים נדרשת התערבות אדם במקרים כגון מזג אוויר סוער במיוחד או נהיגה באזור לא ממופה. בשלב הראשון המיזם יכלול כמה עשרות רכבים ובהמשך הוא יכלול כמה מאות.

 

פולקסווגן I.D קונספט
פולקסווגן I.D קונספט - הגולף החשמלית.

כמו יצרני רכב רבים אחרים, גם בקבוצת פולקסווגן הגיעו להבנה שבעתיד, הלא רחוק במיוחד, המודל העסקי שלהם כבר לא יתבסס רק על מכירה של כלי רכב אלא או בעיקר על מתן שירותי תחבורה אישיים - מדלת לדלת. במהלך השנים הקרובות, החל מסוף 2019, פולקסווגן תציג מספר דגמים חשמליים מלאים, כולל ״גולף״ חשמלית (על בסיס הקונספט I.D), קרוסאובר חשמלי (I.D CROZZ) ומיניוואן חשמלי (I.D BUZZ)

המהלך הזה, אספקת שירותי תחבורה אישיים, הוא מהלך הכרחי לשרידות של חברות הרכב כפי שאנו מכירים אותן כיום אל מול ענקיות טכנולוגיה כגון אמאזון, גוגל, עליבאבא ואפל, שרוצות גם הן חלק מעוגת ניהול התחבורה העתידית אשר תתבסס על רכבים חשמליים ואוטונומיים.  

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.