ג'נסיס GV60 מול טסלה מודל Y
ג'נסיס GV60 מול טסלה מודל Y.
ג'נסיס GV60 מול טסלה מודל Y
ג'נסיס GV60 מול טסלה מודל Y.

מכוניות חשמליות הביאו לעולם העממי ביצועים שבעבר היו שמורים בעיקר לרכבי ספורט יקרים, אז נכון, מודל Y פרפורמנס במחיר של החל מ-372 אלף שקל או ג'נסיס GV60 במחיר של 439 אלף שקל לדגם GV60 Dual motor הבכיר המוצג כאן זה לא בדיוק מחיר עממי, אך אם לדגמים אלו היו גרסאות עם מנוע בעירה פנימית, הייתם צריכים כנראה לשלם כפול בכדי לקבל ביצועים דומים. 

 

לרכבים עם מנוע בעירה פנימית עדיין יש יתרון בתחום המהירויות הגבוהות, בזכות תיבת ההילוכים, אך גם הפער הזה מתחיל להצטמצם גם אם בשלב זה חשמליות עם יכולות כאלו הן עסק יקר מאוד, כדוגמת מודל S פלייד. 

 

צריך להודות, מבחני 0-100 או רבע מייל הם דבר משעמם במיוחד ולא מאתגר, אבל זה מה שהציבור אוהב, במיוחד זה האמריקאי, אך אם כבר צריך לצפות באחד אז אין כמו ההפקה של Hagerty המעמידה הפעם ארבעה רכבים חשמליים על קו הזינוק: טסלה מודל Y פרפורמנס עם 534 כ"ס (לפי הרישום במשרד הרישוי, טסלה לא מפרסמת נתון רשמי), ג'נסיס GV60 עם 489 כ"ס, ב.מ.וו iX xDrive 50  עם 536 כ"ס ופורד מוסטנג מאך E בדגם GT עם 480 כ"ס. יש לציין כמובן כי ב.מ.וו iX שייך לקטגוריה אחרת לחלוטין והוא גדול ויקר משמעותית משאר הדגמים שבמבחן. זה גם המקום להזכיר כי ב.מ.וו הציגה בתחילת השנה שנה את דגם הביצועים iX M60 עם 619 כ"ס שהיה מנצח את המבחן הזה.

 

צפייה מהנה:

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.