מאזדה CX-5 זוכה בדגמי 2015 לעיצוב חיצוני מעודכן קלות יחד עם שדרוג משמעותי יותר בתא הנוסעים בתחומי הגימור והאבזור. היצע המנועים בדגם לא השתנה.

2015 מאזדה CX-5 החדש

מאזדה חשפה בתערוכת לוס אנג'לס את מאזדה CX-5 החדש לשנת 2015 לאחר שהעניקה לדגם מתיחת פנים מקיפה למדי. מאזדה CX-5 שהצג בשנת 2012 היה הדגם הראשון במאזדה לשאת את שפת העיצוב KODO ולעשות שימוש בטכנולוגיית SKYACTIV המשרתת כיום את כל דגמי מאזדה החדשים.

 

מתיחת הפנים למאזדה CX-5 כוללת בעיקרה עדכון קל לעיצוב החיצוני, שדרגו הגימור והאבזור בתא הנוסעים יחד עם עדכון למערכת ההנעה הכפולה חיצונית, ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

חיצונית, השינוי המשמעותי ביותר נמצא בחזית הדגם המקבלת את הפנים המוכרות ממאזדה 3, זה כולל גריל בעיצוב עדכני עם כרום התוחם את חלקו התחתון של הגריל ונמתח בין הפנסים הראשיים שעוצבו מחדש גם כן (עם אופציה לתאורת LED ראשית), יחד עם עיצוב חדש לפגוש הקדמי. מאחור, מאזדה עדכנה את עיצוב הפנסים מבוססי תאורת LED וכן עדכנה את עיצובי חישוקי ה-"19 של הדגם. בנוסף לכך שני צבעים חדשים נוספו להיצע וכעת הרוכשים יכולים לבחור מבין תשעה צבעים שונים.

 

בעוד השינוי החיצוני מינורי יחסית, השינוי בתא הנוסעים משמעותי הרבה יותר כאשר מאזדה שמה דגש על שדרוג האיכות הכוללת יחד עם שיפור הנדסת האנוש וחווית המשתמש. את מערכת המולטימדיה הארכאית של הדגם הנוכחי מאזדה החליפה במערכת MZD CONNECT המוכרת ממאזדה 3 החדשה, גם מערך השליטה החדש על בקרת האקלים הגיע ישירות ממאזדה 3.

 

את בלם היד המכני מחליף כזה חשמלי שאפשר למאזדה לפנות מקום לשני מחזיקי כוסות ולהוסיף תא אחסון קטן בין המושבים. את פס הקישוט הדקורטיבי לאורך הדשבורד ניתן כעת לקבל בשלושה גמורים שונים, גם מסביב לפתחי המיזוג. לפי מאזדה, בידוד הרעשים בדגם שופר משמעותית והדגם שקט יותר בכ-10% מהדגם הנוכחי וכרית המושב האחורי הוארכה לטובת נוחות גבוהה יותר לנוסעים מאוחר.

 

בצד המכני, היצע המנועים בדגם (באירופה) לא השתנה והוא כולל שני מנועי בנזין - 2.0 ליטר בהספק של 165 כ"ס (160 כ"ס ב-AWD) או 2.5 ליטר בהספק של 192 כ"ס ומנוע טורבו דיזל אחד – 2.2 ליטר המוצע בשני הספקים של 150 או 175 כ"ס. כמו בדגם הנוכחי המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו'. צריכת הדלק בדגם לא השתנתה, למעט שיפור זניח בחלק מגרסאות ההנעה הכפולה.

 

יש לציין שבאירופה, מנועי הבנזין משווקים עם יחס דחיסה גבוה יותר (14:1 לעומת 13:1 אצלנו) וזו הסיבה שההספק (וגם המומנט) גבוה יותר מהמנועים המשווקים אצלנו. מצד שני יחס הדחיסה הנמוך לא מצריך שימוש באוקטן 98 יקר יותר.

 

מאזדה עדכנה את כיול המתלים בדגם לטובת איכות/נוחות נסיעה טובה יותר ומערכת ההנעה הכפולה עושה שימוש בשמן סינטטי בעל צמיגות נמוכה יותר לטובת שיפור צריכת הדלק.

 

יחד עם מתיחת הפנים, מאזדה מעדכנת את אבזור הבטיחות בדגם (כסטנדרט או כאופציה) באמצעות מערכת i-ACTIVSENSE הכוללת מערכות כגון תאורת LED ראשית אדפטיבית, מערכת התראה על עצמים באזורים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת ניטור ערנות הנהג, מערכת בלימה אוטו' ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.