2018 אודי A6 סטיישן החדשה
A6 אוונט החדשה.
2018 אודי A6 סטיישן החדשה
A6 אוונט החדשה.

אודי A6 סטיישן החדשה היא מופע של עיצוב מלוטש יחד עם מערכת הנעה מיקרו-היברידית ושפע של טכנולוגיה מתקדמת, לנוחות הנוסעים והבטיחות.

 

כחודש וחצי לאחר שחשפה את ה-A6 סדאן החדשה, אודי חושפת כעת את ה-A6 אוונט 2018 החדשה, גרסת הסטיישן השימושית של מכונית הסאלון של אודי. למרות שלטעמנו היא נראית טוב יותר מה-A6 סדאן, לצערנו לא נפגוש אותה על כבישי ישראל בשל חוסר החיבה של צרכן רכבי היוקרה הישראלי לתורת סטיישן. 

 

כמו דגם הסדאן, גם ה-A6 אוונט מבוססת על פלטפורמת MLB EVO וגם היא שמרה כמעט ללא שינוי על מידות הדגם היוצא, עם אורך של 4.94, רוחב של 1.89 מטר, גובה של 1.47 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר. גם נפח תא המטען נותר ללא שינוי לעומת הדגם היוצא, עם 565 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש ו-1,680 ליטר עם קיפול המושבים מאחור - בחלוקה של 40/20/40.

 

2018 אודי A6 סטיישן אוונט החדשה
נאה יותר מדגם הסדאן.

למרות שמידות הדגם השתנו רק באופן סמלי, באודי מציינים כי בזכות התכנון מחדש של תא הנוסעים נרשם שיפור במרווח לנוסעים, מלפנים ומאחור. דלת תא מטען חשמלית מוצעת כסטנדרט בדגם עם אופציה לפתיחה ללא מגע באמצעות חיישן בתחתית הפגוש האחורי.

 

תא הנוסעים כמובן זהה לדגם הסטיישן ומציג שילוב מרשים של טכנולוגיה, איכות ויוקרה, כמצופה ממותג אודי וכפי שהוצג לראשונה עם ה-A8 החדשה. השליטה על המושבים ומערכת בקרת האקלים (4 אזורים נפרדים) הועברה למסך מרכזי תחתון בגודל "8.6 ומעליו נמצא את מסך מערכת MMI בגודל "10.1 עבור שליטה על מערכת הרכב השונות והמולטימדיה. המערכת מאפשרת יצירה של 7 פרופילים שונים לכל נהג ונהג עם אפשרות התאמה אישית של עד 400 משתנים שונים, מיקום המושבים מראות הצד וההגה לדוגמה, לכל פרופיל. בנוסף, המערכת כוללת אפשרות לתפעול קולי מתקדם בדיבור חופשי.

 

כמו בכל הדגמים הבכירים והחדשים של אודי, גם כאן אנחנו מוצאים מערכת חשמל במתח של 48V התומכת במערכת מיקרו-היברידית המאפשרת שיוט חשמלי במהירויות של 55-160 קמ"ש וכן משמשת כמערכת עצור/סע הפועלת במהירות של עד 22 קמ"ש.

 

אודי A6 אוונט החדשה תא הנוסעים
מעבר כמעט מוחלט לשליטה באמצעות מסכי מגע.

בשלב ההשקה, אודי A6 אוונט תוצע עם מנוע 3.0 ליטר V6, בנזין ודיזל. A6 55 TFSI מצוידת במנוע הבנזין עם הספק מרבי של 340 כ"ס ואילו דגם A6 50 TDI מצויד במנוע הדיזל עם הספק מרבי של 286 כ"ס. שני המנועים משודכים למערכת הנעה כפולה קוואטרו כאשר מנוע הבנזין משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic ואילו מנוע הדיזל משודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'. כאופציה, רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את הניהוג באמצעות מערכת היגוי אחורית ודיפרנציאל "ספורט" אקטיבי המחלק בזמן הפניית ההגה את המומנט בין שני הגלגלים מאחור. לרשות הרוכשים בחירה מבין ארבעה תצורות מתלים: עם קפיצים רגיל, עם כיול ספורטיבי, עם בולמים בעלי קשיחות משתנה ועם קפיצי אוויר אדפטיביים.

אודי A6 אוונט החדשה מוצעת עם מבחר מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות. מבין המערכות השונות ניתן למצוא בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית התומכת בהתכנסות נתיבים ופועלת בתחום של 0-250 קמ"ש. המערכת כולל תמיכה בתנועה צפופה ומתאימה את מהירות הנסיעה בהתאם לתמרורים, אם הנהג בחר בכך, ותנאי הדרך כגון התקרבות לסיבוב או צומת. במידה והרכב חש כי הנהג לא בשליטה, כלומר לא מפעיל מערכות ברכב ולא מגיב להתראות, הרכב יפעיל את איתות החירום ויביא את הרכב לעצירה מלאה בנתיב הנסיעה ובנוסף יצור קשר עם מוקד חירום.

 

בנוסף נוכל למצוא התראה על סכנת התנגשות בתנועה חוצה מלפנים ומאחור כולל בלימה בעת הצורך. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט בתערוכת LED ראשית, עם תאורת HD Matrix LED מתקדמת ברמות האבזור הגבוהות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.