2019 קיה נירו החדשה מתיחת פנים
קיה נירו החדשה - מתיחת פנים מקיפה לדגם.
2019 קיה נירו החדשה מתיחת פנים
קיה נירו החדשה - מתיחת פנים מקיפה לדגם.

דגמי 2019 המחודשים של הנירו זכו לעיצוב חיצוני מעודכן, תא נוסעים משודרג משמעותית ולתוספת של מערכות נהיגה סמי-אוטונומית. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם נותרה ללא שינוי.

 

בסוף חודש פברואר האחרון, קיה חשפה לראשונה את דגמי 2019 המחודשים של הנירו והנירו פלאג-אין - מתיחת פנים המגיעה כשלוש שנים לאחר שהדגם הוצג לראשונה. מתיחת הפנים לנירו אמנם לא כוללת שינויים ביחידת ההנעה ההיברידית או ההיברידית פלאג-אין של הדגם, אך היא כן כוללת לא מעט שינויים ושדרוגים עם עיצוב חיצוני מעודכן, שדרוג משמעותי לתא הנוסעים  ותוספת של מערכות נהיגה סמי-אוטונומיות.

 

חזיתה מעוררת הפיהוק של הנירו הנוכחית זכתה למראה חדש ומודרני יותר בהשראת ה- e-Niro החשמלי. העדכון כולל עיצוב חדש ליחידות התאורה (כולל תאורת LED ראשית), עיצוב חדש לגריל הקדמי ולפגוש, תאורת יום LED חדשה בתחתית הפגוש ופנסי ערפל מבוססי LED. בנוסף נמצא עיצוב חדש לפגוש האחורי, עדכון ליחידות התאורה מאחור ועיצוב חדש לחישוקי ה-״18 של הדגם.

 

2019 קיה נירו פלאג-אין החדשה
עיצוב חדש ומודרני לחזית הדגם.

זו הפעם הראשונה בה אנו נחשפים אל תא הנוסעים המעודכן של הנירו והשינויים בו רבים לעומת הדגם הנוכחי. קיה שדרגה את איכות החומרים וכעת כל חלקו העליון של הדשבורד מורכב מחומרים רכים למגע במקום קשיחים בדגם הנוכחי. מרכז הדשבורד עוצב מחדש לחלוטין באמצעות פס קישוט רחב ומודרני למראה, תאורת אווירה בשישה צבעים בצד הנוסע ועיצוב חדש לפתחי המיזוג, במיוחד לאלו מרכזיים שירדו מתחת למערכת המולטימדיה אשר זכתה למערך שליטה חדש.

 

2019 קיה נירו החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים זכה לשדרוג משמעותי - בכל התחומים.

ברמות הגימור הגבוהות (סטנדרט בדגם פלאג-אין) נמצא לוח מחוונים דיגיטלי חדש שבמרכזו מסך בגודל ״7, ברמות הגימור הנמוכות יותר נמצא את לוח המחוונים המוכר מהדגם הנוכחי עם מסך ״4.2 מרכזי. ויזואלית לפחות, השדרוג מוצלח למדי ומעניק לתא הנוסעים מראה מודרני ועדכני לעומת תא הנוסעים הלא מרשים של הדגם הנוכחי.

 

קיה נירו 2019 משטח טעינה אלחוטי
לוח מחוונים דיגיטלי ומשטח טעינה אלחוטי.

את בלם החניה המתופעל באמצעות הרגל קיה החליפה בבלם יד חשמלי עם Auto Hold וכן הוסיפה מנופי העברת הילוכים לגלגל ההגה. ברמות האבזור הגבוהות נוכל למצוא גם משטח טעינה אלחוטי, ריפודי עור במספר גוונים ומושב נהג חשמלי עם זכרונות. ברמות הגימור הבסיסיות נמצא מערכת מולטימדיה ״8 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי וברמות הגימור הגבוהות יותר נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה UVO 3.0 המתקדמת של קיה עם מסך ״10.25. המערכת הזו מאפשרת פיצול התצוגה במסך, כוללת SIM מובנה המאפשר שרותי רשת שונים וכן שליטה מרחוק על הרכב באמצעות אפליקציה למכשיר הסלולרי.

 

2019 קיה נירו החדשה
מערכות נסיגה סמי-אוטונומית חדשות.

גם תחום הבטיחות בנירו זכה לעדכון משמעותי עם תוספת של שתי מערכות נהיגה סמי-אוטונומית: LFA - שמירה על נתיב הנסיעה גם באמצעות מעקב אחר רכב קדמי ומערכת HDA - סיוע בכביש המהיר. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית כוללת כעת יכולת עצירה והמשך נסיעה (0-180 קמ״ש). שילוב של שלושת המערכות האלו יחדיו, מאפשר למעשה נהיגה סמי-אוטונומית בכביש המהיר או בפקקי תנועה כאשר הרכב שולט על הבלימה, תאוצה וההיגוי וכל עוד יש רכב קדמי שניתן לעקוב אחריו, המערכת תמשיך לפעול גם כאשר סימון הנתיב לא ברור. אבל אל תחשבו שתוכלו לקרוא עיתון בדרך לעבודה שכן המערכת מחייבת את השארת הידיים על ההגה ומערכת ערנות הנהג לא תאפשר לכם להסיר את המבט מהכביש.

 

מערכות אלו נוספו למערכות המוכרות של הדגם: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטח מת בצידי הרכב ובקרת ערנות נהג.

 

2019 קיה נירו החדשה מתיחת פנים
אין שינוי ביחידות ההנעה של הדגם.

כאמור, בתחום ההנעה לא נרשם שינוי בדגם. מערכת ההנעה ההיברידית ממשיכה להתבסס על מנוע 1.6 ליטר GDI בהספק של 105 כ״ס ב-5,700 סל״ד ומומנט של 15 קג״מ ב-4,000 סל״ד. מנוע חשמלי, המשודך לתיבת 6 הילוכים DCT כפולת מצמדים, מספק בדגם ההיברידי 43.5 כ״ס ו-17.3 קג״מ או 60.5 כ״ס בדגם הפלאג-אין. בדגם ההיברידי מותקנת סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 1.56kWh ואילו בדגם הפלאג-אין נמצא סוללה בקיבולת של 8.9kWh - כמו בדגם הנוכחי.

 

נתון צריכת הדלק המשולב של הנירו, לפי התקן הקוריאני המחמיר מזה האירופי והקרוב יותר לתנאי אמת, עומד על 19.5 ק״מ לליטר בנירו ההיברידי ו-18.6 ק״מ לליטר בלדגם הפלאג-אין - במצב נסיעה היברידי. טווח הנסיעה החשמלי של דגם הפלאג-אין עומד על 40 ק״מ.

לא רלוונטי לשוק המקומי שלנו, אך במקומות בהם הדגם משווק עם מערכת ניווט מקורית, מערכת הניהול של ההנעה ההיברידית מתחשבת בתוואי הנסיעה לניהול הטעינה של הסוללה לטובת ניהול אנרגטי מיטבי ומציעה בנוסף מסלולים דרכם תושג צריכת דלק נמוכה יותר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 13

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.