2023 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
הונדה סיוויק טייפ R החדשה.
2023 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
הונדה סיוויק טייפ R החדשה.

לאחר שחשפה בחודש שעבר את העיצוב החיצוני ופרטים טכניים ראשונים על הסיוויק טייפ R החדשה לשנת 2023, הונדה חושפת כעת את כל הפרטים על הדור החדש של מכונית הביצועים המצוינת שלה. 

 

נתחיל כמובן במה שנמצא מתחת למכסה המנוע שכן זה הפרט העיקרי אותו הונדה לא חשפה עד היום, אז שם נמצא גרסה משופרת של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר מהדגם היוצא (K20C1). בטייפ R החדשה המנוע המשופר מייצר הספק מרבי של 330 כ"ס ב-6500 סל"ד ומומנט מרבי של  42.8 קג"מ המתקבל בין 2200-4000 סל"ד, מדובר בשיפור של 10 כ"ס ו- 2.0 קג"מ לעומת הדגם היוצא. השיפור בהספק הושג תודות למגדש טורבו משופר המספק גדישה בטווח רחב יותר של סיבובי מנוע ותכנון מחדש של מערכת הפליטה. הונדה טרם חשפה את נתוני התאוצה של הדגם אך הונדה מבטיחה תגובה חדה ומדויקת יותר של דוושת התאוצה. 

 

2023 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
חזקה וקלה יותר.

כמו בדגם היוצא, הכוח אל הגלגלים הקדמיים עובד דרך תיבת 6 הילוכים ידנית ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני. תיבת השישה הילוכים הידנית של הטייפ R החדשה זכתה גם היא למספר שדרוגים עם מערכת גז ביניים אוטומטי מעודכנת ומספר חיזוקים להעברות מהירות ומדויקות יותר לצד. כיאה לרכב שאמור לבלות גם על המסלול, הונדה שדרגה גם את מערכת הקירור באמצעות רדיאטור משופר ומצנן ביניים גדול יותר. 

 

2023 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
חישוקי 19 אינץ' חדשים ומערכת בלימה משופרת.

במקום חישוקי "20 הדגם מצויד כעת בחישוקי "19 קלים יותר אשר מפחיתים את המשקל הבלתי נתמך, אלו נועלים צמיגים רחבים יותר במידה של 265/30ZR19 (לעומת 245/30R20 בדגם היוצא) שפחות יתקשו להעביר את מלוא הכוח אל הכביש לפני שהדיפרנציאל נאלץ להתערב. הצמיגים הם צמיגי מישלין PS4s המעולים בגרסה ייעודית עבור הטייפ R. מאחורי החישוקים החדשים נמצא מערכת בלימה משופרת עם קליפרים של ברמבו וצלחות בלימה בשני חלקים להפחתת משקל נוספת. התכנון החדש של חזית הדגם כולל תעלות אוויר משופרת המזרימות אוויר לקירור מהיר יותר של הבלמים. 

 

2023 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
מערכת קירור משופרת למנוע ולבלמים.

בכל פינות הדגם נמצא בולמים אדפטיביים חדשים שלפי הונדה מגיבים גם לתנועה של המשקל הבלתי נתמך. על כל המערכות הדינמיות שולט בורר מצבי נהיגה המאפשר לנהג בחירה מבין 3 מצבים שונים, כולל מצב מסלול R+ ומצב אישי המאפשר לנהג לשלב בין המצבים השונים. 

 

הסיוויק טייפ R החדשה, המבוססת כמובן על הסיוויק האצ'בק החדשה, גדול יותר מהדגם היוצא ולדגם אורך של 4595 מ"מ, רוחב של 1890 מ"מ, גובה של 1405 מ"מ ובסיס גלגלים של 2735 מ"מ. לצד זה יש גם הרחבה קלה של מפסק הסרנים בכ-20 מ"מ מלפנים ומאחור.  למרות משודבר בדגם גדול יותר הוא למעשה קצת קל יותר עם משקל עצמי של 1430 ק"ג.

 

2023 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
טלמטריה מלאה לכל נתוני הביצועים.

אל העיצוב החיצוני הספורטיבי אך המתון יותר, משמעותית, מזה של הדגם היוצא, הונדה הצמידה תא נוסעים באווירה ספורטיבית עם מושבי ספורט אוחזים בריפוד אלקנטרה, ציפי אלקנטרה או עור לגלגל ההגה, ראש אלומיניום אמיתי למוט ההילוכים (מסורת) ותפירה קונטרסטית בצבע אדום. כמו בסיוויק החדשה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי ולצידו מערכת מולטימדיה חדשה, בשניהם נמצא תצוגה ייעודית לדגם ביצועים ובמסך של מערכת המולטימדיה נמצא מערכת טלמטריה שלמה Honda LogR המאפשרת לנהג לקבל שלל נתוני ביצועים, כולל מדידת זמני הקפה ועוד. את כל זה ניתן להעביר למכשיר הסלולרי לניתוח מלא של ביצועי הנהג. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 28

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.