2023 מאזדה CX-90
מאזדה CX-90.
2023 מאזדה CX-90
מאזדה CX-90.

מאזדה מסירה את הלוט מעל הקרוסאובר 6-7 מושבים החדש שלה, מאזדה CX-90, המיועד עבור השוק האמריקאי שם הדגם ישווק עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין PHEV או מנוע שישה צילינדרים טורבו. בשוק האמריקאי, מאזדה CX-90 יחליף את מאזדה CX-9 כקרוסאובר הבכיר של המותג. 

 

מאזדה CX-90 הוא קרוסאובר פרימיום המבוסס על פלטפורמת ההנעה האחורית החדשה של מאזדה והוא חלק מרביעיית דגמים עליהם מאזדה הכריזה לפני כשנתיים: מאזדה CX-60 או CX-80 שבעה מושבים לאירופה ומאזדה CX-70 או CX-90 שבעה מושבים לצפון אמריקה. 

 

2023 מאזדה CX-90
מאזדה CX-90.

לפני החשיפה היום (ג') מאזדה פרסמה שלל טיזרים מושקעים לדגם, אך לא ממש ברור מדוע היא התאמצה כל כך שכן לפחות ויזואלית, מאזדה CX-90 הוא פשוט גרסת ארוכה יותר למאזדה CX-60 שנחשף אשתקד, עם הבדלים מינוריים בלבד, לא שציפינו למשהו אחר. 

 

מאזדה CX-90 ישווק כאמור עם שתי יחידות הנעה: מנוע 3.3 ליטר טורבו שישה צילינדרים בטור בהספק מרבי של 340 כ"ס ומומנט מרבי של 51 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית (ללא ממיר מומנט) ולמערכת הנעה כפולה עם תעדוף לציר האחורי. המנוע הזה מצויד במערכת סיוע חשמלית 48V הנקראת במאזדה M-Hybrid Boost. 

 

מאזדה CX-90 תא הנוסעים
אווירת פרימיום.

לצד מנוע הבנזין החדש הדגם ישווק גם עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין המוכרת לנו מדגם CX-60, זו מערכת המבוססת על מנוע בנזין 2.5 ליטר, מנוע חשמלי 139 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית וסוללה בקיבולת של 17.8kWh, התוצאה היא מערכת הנעה בהספק כולל של  327 כ"ס ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ. כל הדגמים מצוידים במערכת KPC, שהוצגה עם מאזדה MX-5, המסוגלת לבלום כל גלגל בנפרד בכדי להפחית את זוויות הגלגול ולשפר את האחיזה בכניסה לסיבוב.

 

מאזדה CX-90
מאזדה CX-90.

תא הנוסעים זהה לחלוטין למוכר לנו למוכר לנו מדגם CX-60 האירופי, למעט כמובן התוספת של שורה שלישית כאשר את זו האמצעית ניתן לקבל עם שורה מלאה או שני מושבים נפרדים שבינהם ניתן לקבל קונסולה עם מחזיקי כוסות, משענות ואף מקרר למשקאות. 

 

מאזדה CX-90
מאזדה CX-90.

מעבר לחומרים עשירים, מגוון שילובי צבעים ושימוש בטקסטורות ייחודיות, תא הנוסעים מכיל לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך "12.3 הכוללת את כל מה אפשר לצפות לו ממערכת מודרנית, נמצא גם בקרת אקלים מפוצל ל-3 אזורים, שקעי USB-C לכל המושבים, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת 360 מעלות כולל תצוגת מכסה מנוע שקוף למיקום מדויק של הגלגלים, קיפול חשמלי למושבים מאחור, חימום/אוורור למושבים הקדמיים ובשורה השנייה. פיצ'ר חביב הוא האפשרות להכניס למערכת המולטימדיה את מידות הנהג והמערכת תתאים אוטומטית ובאופן אופטימלי את כיוון המושבים, מראות הצד, ההגה ואף את בקרת האקלים והתצוגה העילית. 

 

בשלב זה מדובר רק בחשיפה ראשונה של הדגם, פרטים נוספים, כמו מידותיו של הדגם, מאזדה תחשוף קרוב יותר להשקת הדגם. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.