Voyha סדאן
Voyha סדאן - הרכב החשמלי השלישי של Voyha.
Voyha סדאן
Voyha סדאן - הרכב החשמלי השלישי של Voyha.

מותג Voyah, שהוא מותג רכבי היוקרה של דונגפנג (Dongfeng Motor) הסינית אשר נוסד רק בשנת 2020, הוא עוד מותג רכב סיני שעד לאחרונה לא רק שלא שמענו עליו אלא גם לא עניין אותנו במיוחד שכן בשוק הסיני כל שני וחמישי בערך נולד מותג רכב חדש, אך לאור העבודה שחברת מטרו מוטור רכשה לאחרונה את זיכיון היבוא של מותג Voyah לישראל, מן הסתם שהמותג הזה מעורר עניין מקומי. 

 

רק לשם התזכורת, מטרו מוטור (בבעלות חלקית של קרסו מוטורס) היא יבואנית האופנועים הגדולה ביותר בישראל (ימאהה, קוואסקי ועוד) ולאחרונה היא החלה לשווק גם רכבים ויחד עם מותג Voyah, אותו היא תחל לשווק במהלך שנת 2023, היא מחזיקה בזיכיון היבוא גם של מותג קארמה ומותג ליפמוטור, שדגם T03 של המותג הושק בחודש שעבר בישראל. 

 

VOYHA
Voyha Free עם המיניוואן היוקרתי של החברה.

כאמור, מותג Voyah נוסד רק בשנת 2020 ועד עתה המותג הציג שני רכבים בלבד, Voyah Free שהוא קרוסאובר פרימיום גדול, בסדר הגודל של ב.מ.וו X5, המשווק בגרסת פלאג-אין או בגרסה חשמלית מלאה. אשתקד Voyah חשפה מיניוואן בגודל מלא (5.3 מטר אורך) וגם הוא משווק בגרסת פלאג-אין או חשמלית מלאה. 

 

Voyha
Voyha סדאן.

כעת החברה משיקה את הדגם השלישי שלה עבור השוק הסיני, Voyah Passion, והפעם מדובר ברכב סדאן יוקרתי המתחרה מול דגמים כגון BYD האן, ניאו ET7 ועוד. מדובר ברכב סדאן חשמלי בסדר הגודל של טסלה מודל S עם אורך של 5.09 מטר, רוחב של 1.97 מטר ובסיס גלגלים של 3.0 מטר, אך המחיר יהיה נמוך משמעותית.

 

VOYHA
מערכת הנעה כפולה בהספק של 510 כוח סוס.

הדגם משווק עם מערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 510 כ"ס ומומנט מרבי של 74.4 קג"מ, לפי החברה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי סוללות שונות בקיבלות של 82kWh או 109kWh, מדובר בסוללות ליתיום-יון מתוצרת CATL מקוררות נוזל. בתקן הסיני האופטימי טווח הנסיעה של הדגם עומד על 580 ק"מ או 730 ק"מ בהתאמה. 

 

מחירי הדגם בסין עומדים על החל מ-$46,310 לדגם הבסיס ועד ל-$62,100 לדגם הבכיר. אלו מחירים שהם קצת גבוהים יותר מאלו של BYD האן המתחרה המשווקת בישראל במחיר של 300 אלף שקל. שני הדגמים מתחרים, מבחינת מחיר, בדגמי טסלה מודל 3 פרפורמנס עם יתרון משמעותי בתחום המרווח לנוסעים, חומרים וגימור עשירים יותר ועוד. 

 

VOYHA
חומרים עשירים ומרווח ענק ליושבים מאחור.

Voyah Chasing Light הוא הדגם הראשון של Voyah המבוסס על הפלטפורמה המודולרית הייעודית החדשה של החברה (ESSA+SOA) אשר תוכננה לשאת ביעילות הנעה חשמלית מלאה, פלאג-אין ואף מערכת הנעה על בסיס תא דלק מימני. לפי החברה הפלטפורמה מאפשרת טעינה אולטרה מהירה כך שטעינה של 5 דקות תאפשר תוספת של 230 ק"מ לטווח הנסיעה (בתקן הסיני). הסיומת ​​SOA היא קיצור של software oriented architecture כך שמדובר בפלטפורמה נשלטת תוכנה עם יכולת עדכוני OTA. 

 

Voyha
Voyha סדאן.

תא הנוסעים מציג עיצוב נעים לעין והוא עטוף בחומרים עשירים כולל שימוש נרחב בעור ואלקנטרה, אך כרגיל אצלם היצרנים הסיניים יש שימוש מוגזם במסכים, 3 בגודל "12.3 לאורך הדשבורד ועוד "7 לשליטה על בקרת האקלים והמושבים, גלגל הגה מבוסס משטחי מגע ואף השליטה על החלונות ונעילת הדלתות מבוססת משטחי מגע ובקיצור, זה נראה מודרני אך השימושיות והנדסת האנוש אצל היצרנים מהשוק הסיני עדיין רחוקה מלהיות מלוטשת. 

 

Voyha
הנדסת אנוש לוקה בחסר.

כיאה לרכב מודרני יש מערך עשיר של חיישנים עבור מערכות הבטיחות המתקדמות, כולל 12 מצלמות, 5 חיישני רדאר ו-12 חיישנים אולטרסוניים. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.