אודי תייצר 20 יחידות מה- A1 החשמלית e-tron, גרסת אודי לשברולט וולט, לניסוי בעיר מינכן יחד עם האוניברסיטה המקומית.

אודי A1 החשמלית e-tron - גרסת אודי לשברולט וולט

הרעיון המקורי של האודי A1 קונספט, או בשמה המלא אודי A1 מטרופרוג'קט קוואטרו,היה ליצור רכב עירוני וחסכוני עם הנעה היברידית. אודי תייצר את החשמלית הראשונה שלה בתצורת הנעה הדומה לשברולט וולט כלמור הנעה חשמלית עם מאריך טווח, רק שאצל אודי מאריך הטווח הוא מנוע רוטורי (וונקל) מהסיבה העיקרית שהוא קל משקל וקטן נפח.

 

אודי תייצר כ-20 רכבים מה- A1 e-tron לניסוי נרחב בעיר מינכן. יחידת ההנעה שלה מבוססת על מנוע חשמלי בהספק של 102 כ"ס (61 כ"ס ו"בוסט" של עד 102 כ"ס) ומערך סוללות שיספקו טווח נסיעה של 50 ק"מ. מנוע רוטורי בנפח של 250 סמ"ק יכנס לפעולה לאחר טווח זה, ויאפשר המשך תנועה באמצעות הטענת הסוללות ללא חיבור מכני ישיר לגלגלים. המנוע יספק טווח נוסף נסיעה נוסף של 200 ק"מ, מה שיביא את ה-A1 החשמלית לטווח כולל של 250 ק"מ, בהתאם לצורת הנהיגה.

 

אודי מפרסמת צריכת דלק של כ-50 ק"מ לליטר וכפי שאנו יודעים מהשברולט וולט, התחשיב הזה הוא בעייתי כמו נתון פליטת המזהמים המוצהרת של 45 גרם/ק"מ. מנוע הוונקל במשקל של 70 ק”ג בלבד מספיק קטן בכדי שהוא לא ישב בתא המנוע לצד המנוע החשמלי אלא מאחור מתחת לתא המטען ולצד הסוללות. המהירות המרבית תעמוד על 130 קמ"ש והתאוצה ל-100 קמ"ש תימשך כ-10 שניות.

 

אודי בעבר הצהירה שהיא לא תייצר את ה- A1 החשמלית, אך כנראה רק מסיבות פנימיות בגרמניה של נושא קבלת מענקים ותמיכה במחקר.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.