קיה EV6
קיה EV6.
קיה EV6
קיה EV6.

את קיה EV6 החשמלי כבר היינו אמורים לפגוש בישראל לקראת סוף 2021, אך אתם כבר מכירים את שוק הרכב וזה החשמלי בפרט, היצרנים פשוט לא מסוגלים עדיין לייצר בקצב הביקוש ולכן קיה EV6 מגיע אלינו באיחור של שנה, רק אל תצפו למלאי של אלפי יחידות זמינות.

 

בשלב זה נרשם במשרד התחבורה רק דגם אחד, EV6 הנעה אחורית עם 229 כ"ס וברמת גימור פרימיום הנושאת מחיר של 239,900 שקל. יחד עם זאת תהיו בטוחים שיהיו לדגם רמות גימור נוחות, גרסאות הנעה כפולה וכן, גם דגם הביצועים EV6 GT יהיה זמין לרכישה בישראל אך כאן כבר מדובר ברכב הצפוי להיות מקביל במחירו לטסלה מודל Y פרפורמנס, כך שאתם יכולים לצפות למחיר של מעל ל-370,000 שקל. 

 

קיה EV6
קיה EV6.

קיה EV6 הוא הדגם המקביל של קיה לאיוניק 5 של יונדאי ואם האיוניק 5 מתמקד במרווח ונוחות ה- EV6 של קיה תוכנן על הצד הדינאמי/ספורטבי יותר. הדגם מבוסס כמובן על פלטפורמת E-GMP בארכיטקטורת 800V המאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 350kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת רק 18 דקות. הדגם מצויד בנוסף בטכנולוגיית V2L המאפשרת באמצעות מתאם לשקע הטעינה להפעיל מוצרי חשמל חיצוניים בהספק של עד 3.5kW. 

 

קיה EV6 משווק בעולם עם שתי סוללות, 58kWh או 77.4kWh, בישראל הדגם צפוי להיות משווק בשלב זה עם הסוללה הגדולה יותר בלבד וזה אומר שתוכלו לרכוש את הדגם עם הנעה אחורית 229 כ"ס ו-36.5 קג"מ או כפולה 325 כ"ס ו-61.7 קג"מ. נתוני הביצועים בדגם זה עומדים,בהתאמה, על 0-100 קמ"ש ב- 7.3 שניות או 5.2 שניות, מהירות מרבית זהה של 185 קמ"ש וטווח נסיעה של 528 ק"מ או 505 ק"מ (נתוני WLTP לחישוקי "19). 

 

קיה EV6
קיה EV6.

דגם הביצועים EV6 מצויד במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק מרבי של 577 כ"ס ומומנט מרבי של 75.4 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.7 שניות, למהירות מרבית של 260 קמ"ש וטווח הנסיעה בדגם זה עומד על 424 ק"מ. דגם זה מצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה על הציר האחורי, בולמים אדפטיביים עם 3 דרגות קשיחות לבחירה, הנמכת מרכב קלה, מערכת בלימה משודרגת, כיול ספורטיבי יותר להיגוי ועוד. 

 

קיה EV6
קיה EV6 GT.

קיה EV6 דומה בגודלו לאיוניק 5 כך שהוא גדול ובעיקר מרווח יותר משמעותית מהספורטאז'. לדגם אורך של 4695 מ"מ, רוחב של 1890 מ"מ, גובה של 1550 מ"מ ובסיס גלגלים ענק של 2900 מ"מ. לדגם תא מטען בנפח של 480 ליטר ותא מטען קדמי צנוע שמספיק בעיקר כמקום אחסון לכבל טעינה. לצד זה לדגם כושר גרירה של עד 1600 ק"ג לנגרר עם מערכת בלימה. 

 

קיה EV6
קיה EV6.

כל זה מגיע עם עיצוב מרהיב ודנמאי, תא נוסעים עשיר באבזור וטכנולוגיה וכמובן שגם מפרט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות. מה שכן צפוי להיות חסר זו האופציה לשליטה מרחוק באמצעות המכשיר הסלולרי, טכנולוגיה שקיימת כמובן ברכב אך כמו בדגמים אחרים רבים נעדרת מהשוק הישראל. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 63

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.