2021 קופרה לאון החדשה
קופרה לאון החדשה.
2021 קופרה לאון החדשה
קופרה לאון החדשה.

לאחר שחשפה בחודש פברואר האחרון את הקופה לאון החדשה, הזמינה כמו בדגם היוצא במרכב האצ'בק או סטיישן (ספורט-טורר), קופרה מוכנה להתחיל בשיווק דגם הביצועים המשפחתי שלה, המבוסס כמובן על סיאט לאון החדשה, תחילה בדגם הפלאג-אין ובהמשך בדגמי הבנזין החזקים יותר.

קופרה מעמידה עבור הרוכשים 4 יחידות הנעה לבחירה, אחת מהן היא מערכת הנעה היברידית פלאג-אין eHybrid המוצעת לראשונה בדגם, זו אותה יחידת הנעה היברידית המשרתת גם את האוקטביה RS iV החדשה וכן את אחת הגרסאות של גולף GTI החדשה (גולף GTE בכיול של GTI). המערכת משלבת מנוע 1.4 ליטר טורבו 150 כ"ס עם מנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס המשולב בתוך תיבת השישה הילוכים DSG דרכה הכוח עבור אל הגלגלים הקדמיים. למערכת הספק כולל של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ. לפי קופרה לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.7 שניות ומהירות מרבית של 225 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 12.8kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי ושקט של 60 ק"מ בתקן WLTP.

 

2021 קופרה לאון החדשה
לראשונה גם עם הנעה היברידית פלאג-אין.

חובבי הבנזין יוכלו לבחור במנוע 2.0 ליטר טורבו (EA888) שמוצע בקופרה לאון האצ'בק בשתי גרסאות הספק, 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ בגרסת הבסיס או 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ בגרסה הבכירה. אופציה נוספת הזמינה רק בדגם הסטיישן היא גרסת 310 כ"ס של מנוע זה בשידוך למערכת הנעה כפולה 4Drive.

 

קופרה לא חושפת בשלב זה את נתוני הביצועים של דגמי הבנזין שכולם מצוידים בדיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני VAQ, הנמכת מרכב, מערכת היגוי פרוגרסיבית, בורר מצבי נהיגה עם אפשרות לשליטה ישירות מכפתור ייעודי בגלגל ההגה ומנופי העברת הילוכים גדולים על גלגל ההגה, גם כי כעת לדגם תפעול אלקטרוני (shift-by-wire) לתיבת ההילוכים והמוט הפצפון לתפעול ההילוכים לא אידיאלי לתפעול ידני. עדכון: לדגם קופרה לאון 300 כ"ס נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.7 שניות, בדיוק כמו בדגם היוצא, ובקופרה לאון סטיישן עם 310 כ"ס והנעה כפולה נתון התאוצה מתקצר ל-4.9 שניות. 

 

2021 קופרה לאון החדשה
קופרה לאון החדשה.

כל הדגמים מצוידים גם במערכת בקרת שלדה DCC עם בולמים אדפטיביים, במצב נהיגה "אישי" הנהג יכול לבחור באמצעות סליידר במסך המגע מבין לא פחות מ-15 דרגות קשיחות שונות לבולמים. הקופרה לאון נשענת כסטנדרט על חישוקי סגסוגת "18 המוחזקים ע"י מתלה קדמי בתצורת מקפרסון ואחורי בתצורת רב חיבורי. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג למערכת בלימה של ברמבו עם צלחות בילום קדמיות במידה של 370X32 מ"מ וקליפרים קדמיים עם 4 בוכנות. מערכת הבלימה מבוססת על מגבר בלם חשמלי המאפשר תגובה מהירה יותר של המערכת לעומת מגבר רגיל התלוי במנוע.

 

2021 קופרה לאון החדשה
בחמש דלתות בלבד.

לקופרה לאון אורך של 4,398 מ"מ, רוחב של 1,799 מ"מ, גובה של 1,467 מ"מ היא ארוכה יותר ב-116 מ"מ מהדגם היוצא, גבוהה ממנו ב-8 מ"מ וצרה יותר ב-17 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 2,681 מ"מ, שזה תוספת של 45 מ"מ לעומת הדגם היוצא.

 

2021 קופרה לאון תא הנוסעים
אווירת קופרה ושפע של אבזור.

תא הנוסעים זהה למוכר לנו מסיאט לאון אך עם מספר נגיעות עיצוב ייחודיות של קופרה כגון צבע ברונזה, הצבע הרשמי של קופרה, סביב פתחי המיזוג, תפירת המושבים וגלגל ההגה, מושבי באקט אוחזים במגוון סוגי ריפודים, תצוגת ספורט בלוח המחוונים הכוללת מידע על לחץ הגדישה, כוחות G, הספק ומומנט זמינים ועוד. שאר האבזור זהה למה שפגשנו בלאון החדשה כגון מולטימדיה "10 מתקדמת MIB3, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, משטח טעינה אלחוטי, שקעי USB טייפ C מלפנים ומאחור, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים ועוד ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.