2026 דאצ'יה דאסטר
יחידת הנעה חדשה hybrid-G 150 4x4 לדאסטר ולביגסטר.
2026 דאצ'יה דאסטר
יחידת הנעה חדשה hybrid-G 150 4x4 לדאסטר ולביגסטר.

 עד היום, אם רציתם דאצ'יה דאסטר או ביגסטר עם הנעה כפולה 4X4 האופציה היחידה הייתה לבחור בדגם 1.2 טורבו עם תיבת 6 הילוכים ידנית. כל זה ישתנה לקראת סוף 2025, באירופה לפחות, עם חשיפתה של יחידת הנעה היברידית חדשה עבור שני הדגמים - hybrid-G 150 4x4. 

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

מעבר לעבודה שיחידת ההנעה החדשה, hybrid-G 150, מאפשרת לדאצ'יה להציע את הדאסטר והביגסטר עם הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית, זו יחידת הנעה שמאפשרת גם תדלוק בגז כך שעם שני המיכלים, בנזין וגז, לדגמים טווח נסיעה משולב של כ-1500 ק"מ לצד האפשרות של חיסכון משמעותי בהוצאות התדלוק באמצעות השימוש בגז. 

 

דאצ'יה דאסטר 2026 אוטומט 4X4
דאסטר אוטומט 4X4.

יחידת ההנעה hybrid-G 150 4x4 משלבת מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 140 כ"ס עם סיוע חשמלי 48V 0.84 kWh ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 31 כ"ס שכמובן אחראי על הנעת הגלגלים מאחור. למערכת הזו הספק מרבי משולב של 154 כ"ס כאשר מנוע הבנזין מייצר מומנט מרבי של 23.4 קג"מ וזה האחורי 8.9 קג"מ. 

 

מנוע הבנזין, שאחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים בלבד, משודך לתיבת 6 הילוכים EDC כפולת מצמדים ואל המנוע החשמלי מאחור מוצמדת תיבת העברה עם שני יחסי העברה ומצמד המאפשר ניתוק מלא של המנוע החשמלי מהציר האחורי לטובת חיסכון בצריכת הדלק כאשר ההנעה הכפולה לא נדרשת. 

 

השימוש בשני יחסי העברה נועד לאפשר למנוע החשמלי הקטן להפעיל מומנט גבוה יותר במהירויות נמוכות בנהיגת שטח אתגרית,ההילוך השני מאפשר להפעיל את ההנעה הכפולה עד מהירויות נסיעה של 140 קמ"ש, בין אם כתוספת אחיזה כאשר זו נדרשת או תוספת כוח לצורך עקיפות. לראשונה בדאצ'יה, על גלגל ההגה נמצא מנופי העברת הילוכים המאפשרים שליטה ידנית על תיבת ה- EDC. 

 

דאצ'יה ביגסטר תא הנוסעים
בורר מצבי נהיגה-שטח.

לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה/שטח המאפשר בחירה מבין שישה מצבים שונים, כולל מצב אוטומטי, שלג-חול-בוץ ומצב נעילה המפעיל תמיד את המנוע האחורי ומיועד בעיקר למקטעי עבירות במהירות נמוכה. לצד זה ישנו על הבורר גם מצב בקרת ירידה במדרון משודרג. 

 

לפי דאצ'יה במצב הנעה בדלק לדגם צריכת דלק משולבת של 18.2 ק"מ לליטר ועם גז צריכת הדלק עומדת על 14.1 ק"מ לליטר. 

 

לצד יחיסת ההנעה החדשה, דאצ'יה מדווחת גם על עדכון לשאר יחידות ההנעה של הדאסטר. את יחידת ההנעה ההיברידית 1.6 ליטר 140 כ"ס תחליף יחידת ההנעה העדכנית 1.8 ליטר 155 כ"ס כמו בביגסטר ואת יחידת ההנעה 1.2 טורבו 48V בהספק של 130 כ"ס תחליף יחידה מעודכנת בהספק של 140 כ"ס. בנוסף כך רמות הגימור השונות של הדאסטר זכו לשדרוגים קלים לגימור ולאבזור. 

רוצים לקבוע נסיעת מבחן? לקבל ייעוץ? לשמוע על הצעות ומבצעים שלא תמצאו ברשת?

התקשרו 03-9058081 או מלאו את הפרטים

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.