סקודה חושפת את הקונספט Vision O שהוא קונספט לרכב סטיישן חשמלי המבוסס על אבולוציה לשפת העיצוב Modern Solid, שהוצגה לאחרונה גם עם סקודה אפיק, הקרוסאובר העירוני החשמלי של סקודה שיצא לשוק בשנה הבאה.
מכיוון שכל דגמי סקודה הבאים ילבשו את שפת העיצוב Modern Solid כמובן שעולה השאלה האם אנחנו צופים גם בדור הבא של האוקטביה ו/או הסופר סטיישן. הכיוון, בכל מקרה, מאוד מרשים, מעניין ובהחלט מרענן את שפת העיצוב הנוכחית של החברה שלא השתנה מהותית כבר מעל לעשור.

האלמנט המרכזי שהופך את העיצוב הזה למעניין הוא החלפת העיצוב המקובל של קורת B בקורת C האחורית, כך שנוצרת חלוקה ויזואלית שונה ומעניינת המעניקה לקונספט את המראה הייחודי. הקונספט מצויד בדלתות אחריות עם פתיחה הפוכה וזה לרוב משהו שלא מגיע לפס הייצור אלא אם מדובר ברולס רויס, כך שנותר עוד לראות אם תהיה אמיצה מספיק להשיק רכב עם מראה ייחודי כזה, גם בלי דלתות הפוכות. אנחנו בהחלט בעד.
לקונספט אורך של 4850 מ"מ כך שהוא ארוך יותר משמעותית מהאוקטביה (4698 מ"מ) אך עדיין קצת קצר יותר מהסופרב (4902 מ"מ). כיאה לסטיישן של סקודה, נפח תא המטען ענק ועומד על 650 ליטר או 1700 ליטר עם קיפול המושבים מאחור.

סקודה מציינת כי הקונספט פותח מהפנים אל החוץ עם תוך שימת דגש על שימושיות, כיאה למותג, והטמעה של טכנולוגיה מתקדמת. במקום לוח מחוונים סטנדרטי יש כאן מסך צר ברוחב של 1.2 מטר הרחק מהנהג ולכל רוחב הדשבורד. זה משהו שראינו אצל ב.מ.וו, רק ששם זו טכנולוגיית הקרנה מתקדמת ולא מסך כך שאין השפעה של קרינת השמש אך גם יש שמשה שיעלה המון להחליף אותה שגן היא מצופה בחלקה התחתון בחומר ייחודי שהוא פטנט של ב.מ.וו.

את המסך הרחב משלימה מערכת מולטימדיה עם מסך אנכי גדול. לאורך המשענת המרכזית נמצא צמד משטחי טעינה מגנטיים כך שהמכשיר הסלולרי יישאר מקובע למקום וכן חוגה רב תפקודית ועוד שלושה כפתורים לשליטה נוחה יותר על המיזוג. במסגרת הרעיונות המיוחדים שכנראה לא יגיעו לייצור, אז בקונסולה בין המושבים יש מקום ייעודי לרמקול BT נייד, יש מקרר מתחת למשענת המרכזית ובמקום מחזיקי כוסות במרכז, יש מחזיקי כוסות נשלפים בדלתות. פחות אהבנו את העבודה שאת כיוון פתחי המיזוג תאלצו לבצע דרך המסך המרכזי.

איך כל זה ייראה בסופו של דבר בדגם ייצור נגלה כנראה רק במהלך השנה הבאה, אך בכל מקרה מדובר בשינוי כיוון מעניין מאוד של סקודה.