וולוו זונחת לעת אתה את הרעיון להתברג כמותג פרמיום ותתרכז בדגמים שיציגו את האלגנטיות והפשטות הסקנדינבית.

וולוו VCC קונספט - רעיון למכונית פאר

מזה זמן מה, סוערות הרוחות בין הנהלת וולוו לבין הבעלים החדשים ג'ילי הסינית. הבעלים החדשים רוצים למשוך לכיוון של מותג פרמיום שיתחרה במרצדס ואודי ואילו הנהלת וולוו רוצה להחזיר את וולוו למה שהיא אמורה לייצג, מכונית עם שורשים סקנדינביים המייצגת אלגנטיות ופשטות. הבעלים הסינים חושבים בעיקר על השוק המקומי שאוהב מכוניות גדולות ומפוארות, ואילו הנהלת וולוו חושבת על השוק הגלובלי.

 

סטפן ג'קובי, מנכ"ל וולוו שהגיע מתפקיד ניהול פולקסווגן ארה"ב, חושב שוולוו לא צריכה עכשיו להיכנס למרדף אחר הגרמניות ואחר תג הפרמיום הנחשק שעד עכשיו רק הוריד את קרנה של וולוו, אלא להתרכז במה שוולוו יודעת לעשות הכי טוב, שזה רכבים איכותיים אל עם פשוטות ואלגנטיות סקנדינבית. וולוו מעולם לא הייתה מתחרה ישירה למרצדס או ב.מ.וו אלא רכב איכותי ואלטרנטיבה לקהל אנין מסוג שונה.

 

וולוו צופה מכירות של כ-800,000 רכבים לשנה בשנת 2020, כלומר להכפיל את המכירות של כ-400,000 רכבים שימכרו עד סוף השנה 2010. בכדי להגיע ליעד הזה, סטפן אומר שעל וולוו לחזור מחדש ללב השוק האמריקאי, בו וולוו איבדה נתח נכבד של מכירות בשנים האחרונות. סטפן ג'קובי אמר "אנחנו בתחתית ומביטים מעלה כעת".

 

ניכר שלא מעט יצרנים חוזרים במסע שורשים למה שהם היו ידועים בו בעבר. אותו תהליך עוברות כיום פיג'ו וסיטרואן למשל שמרוב רצון לחקות את הנוסחה של טויוטה, שכחו את הסיבה שבגללה הגיעו לאן שהגיעו.

תגיות: וולוו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.