טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס.
טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס.

טויוטה חשפה היום (ה') בבכורה עולמית את היאריס קרוס, הקרוסאובר העירוני הראשון של המותג, קטן יותר מה- C-HR, המבוסס על היאריס החדשה אשר יתחרה בהמשך השנה מול דגמים כגון סיאט ארונה, פולקסווגן T-Cross ועוד. ה- Yaris Cross שתוכנן ופותח עבור אירופה ייוצר בצרפת, לצד היאריס החדשה, בהיקף של יותר מ- 150,000 כלי רכב בשנה, החל משנת 2021.

 

כמו היאריס החדשה, עליה כאמור מבוסס הדגם, גם היאריס קרוס מבוסס על פלטפורמת GA-B (נגזרת של פלטפורמת TNGA לרכבים קומפקטיים). לשני הדגמים בסיס גלגלים זהה של 2,560 מ"מ אך היאריס קרוס גדול יותר משמעותית בכל שאר המידות, עם אורך של 4,180 מ"מ הוא ארוך יותר ב-240 מ"מ, עם רוחב של 1,765 מ"מ הוא רחב יותר ב-10 מ"מ ועם גובה של 1,560 מ"מ הוא גבוה יותר ב-90 מ"מ.

טויוטה העניקה ליאריס קרוס עיצוב ייחודי משלו ושונה מהותית מהעיצוב של היאריס החדשה. העיצוב משלב את העיצוב הזקוף והבטוח של הראב4, במיוחד בחזית והפרופיל, יחד עם אלמנטים ייחודיים לדגם כמו עיצוב הפגוש הקדמי והגריל הקטן, לעומת הענק בשאר דגמי טויוטה, או הפנסים מלפנים ומאחור השונים מהמוכר לנו משאר דגמי טויוטה הנוכחיים. חישוקי "18 והדגשה של בית הגלגלים משלמים את המראה "הקשוח" אך החביב של הדגם.

 

יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס - עיצוב קשוח אך חביב.

בתא הנוסעים טיוטה התאמצה כבר פחות שכן הוא זהה לחלוטין לתא הנוסעים של היאריס החדשה. ברשימת האבזור של הדגם אפשר למצוא בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי (חלקי), מולטימדיה "8 עם הרחבה לאנדוראיד אוטו ואפל קאר-פליי, משטח טעינה אלחוטי על מדף ייעודי מעל ממשק בקרת האקלים, בלם יד חשמלי, גג פנורמי, תצוגה עילית "10, תאורת LED מלאה, תאורת אווירה בתא הנוסעים, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, קיפול ביחס של 40:20:40 למושב האחורי ועוד.

 

טויוטה מציינת כי תא הנוסעים מציע שימושיות גבוהה בזכות שפע של תאי אחסון הפזורים בתא הנוסעים, כולל תאים ברצפת הרכב וברצפת תא המטען. בתא המטען נוכל למצוא עוגנים לקיבוע ציוד המבוססים על רצועות אלסטיות.

 

יאריס קרוס
תא נוסעים זהה ליאריס.

היאריס קרוס ישווק עם אותה מערכת הנעה היברידית חדשה שהוצגה עם היאריס החדשה: יחידת הנעה המבוססת על מנוע ה-1.5 ליטר שלושה צילינדרים החדש של טויוטה, מסדרת מנועי Dynamic Force, בגרסה המיועדת להנעה היברידית במחזור אטקינסון, עם הספק מרבי של 91 כ"ס ומומנט מרבי של 12.2 קג"מ. מנוע הבנזין זוכה לסיוע ממנוע חשמלי חזק יחסית בהספק של 80 כ"ס ומומנט של 14.4 קג"מ. השילוב הזה יוצר יחידת הנעה בהספק כולל של 116 כ"ס ואפשרות נסיעה על בסיס הסוללה בלבד גם במהירויות גבוהות (עד 130 קמ"ש). לפי טויוטה, כ-80% מנסיעה עירונית ניתן לבצע,על בסיס המנוע החשמלי בלבד. כאופציה, ניתן לקבל את הדגם גם עם מערכת הנעה כפולה AWD-i עם מנוע חשמלי נוסף על הציר האחורי.

 

טויוטה יאריס קרוס
טויוטה יאריס קרוס.

סביר להניח כי הדגם ישווק גם עם מנוע ה- 1.5 ליטר בגרסתו הרגילה בהספק מרבי של 120 כ"ס ב-6,600 סל"ד ומומנט מרבי של 14.8 קג"מ בין 4,800-5,200 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת הילוכים רציפה חדשה Direct Shift-CVT.

מפרט הבטיחות של הדגם עשיר כמו ביאריס החדשה הכולל, בין היתר: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי וכן תמיכה בחציית צמתים (זיהוי סכנה מרכבים חוצים), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת בצידי הרכב, בקרת תנועה חוצה מאחור וכן בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור (במהירות איטית כמו בתמרוני חניה), אור גבוה אוטומטי, בקרת סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 12

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.