יונדאי הפכה ליצרן האסייתי הגדול ביותר ביבשת אירופה ומכרה יותר רכבים מטיוטה מתחילת 2010 עד סוף אוקטובר.

יונדאי עוקפת את טויוטה באירופה

אמנם אם מפרידים את קיה מיונדאי, טויוטה עדיין נמצאת במקום הראשון, אך אם סופרים את מכירות יונדאי וקיה מול טויוטה ולקסוס באירופה מתחילת השנה, קונצרן יונדאי מכר 521,369 רכבים מה שמייצג עלייה של 4% לעומת טויוטה (יחד עם לקסוס) שמכרה 511,754 רכבים, מספר המייצג ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

חלק מההסבר לכך, ניתן כמובן לקריאת שירות הענקית של טויוטה שכללה לא פחות מ-8 מליון כלי רכב. אך גם מעבר לכך, דגמים כמו יונדאי ix35, יונדאי i30 וקיה סיד החלו לצבור פופולריות באירופה כרחבים לא יקרים לרכישה ואחזקה עם רמת אמינות טובה יחסית.

 

סך מכירות הרכב באירופה השנה, ירדה עד עתה ב-5% ל-11.6 מליון כלי רכב. חלקה של יונדאי-קיה מעוגת המכירות באירופה שווה לכ-4.5%, המייצגים עלייה של 0.4% לעומת שנה שעברה ואילו טויוטה מחזיקה כעת בכ-4.4% מסך מכירות הרכב באירופה המייצגים ירידה של0.6% לעומת המכירות בשנת 2009.

 

אבל, אין כמו המספר הבא להמחיש עד כמה שונה שוק הרכב האירופאי משוק הרכב הישראלי. מכירות הרכבים של היצרנים מהמזרח, למרות שחלק נכבד מתוצרת יונדאי-קיה מיוצר באירופה, מהווים רק 17% מסך מכירות הרכב באירופה. בישראל, מתחילת השנה נמכרו כ-116,268 רכבים מייצרני רכב מהמזרח לעומת 60,414 רכבים מייצרני רכב מאירופה וארה"ב או במילים אחרות, כ-2/3 מהרכבים הנמכרים בישראל שייכים למותג אסייתי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.