המכונית הראשונה של לקסוס בסגמנט הקומפקטיות פרמיום, מנסה להשתחל לאירופה באמצעות הנעה היברידית, אבזור נדיב והתנהגות כביש ספורטיבית.

לקסוס CT200h

למרות ההצלחה המרשימה של לקסוס בארה"ב לאחר מעל ל-20 שנה בהן היא קיימת בתודעה של הצרכן האמריקני, לקסוס עדיין לא נתפסת עבור הצרכן האירופאי כרכב פרמיום יוקרתי ולגיטימי. יש לכך לא מעט סיבות: זמן מועט ביבשת אירופה וכן מערך שירות שלא מופרד ממערך השירות של טויוטה, בחלק מהמדינות, ואיזה רוכש רכב פרמיום ירצה לשהות בקרב פשוטי העם? זה אמנם עתיד להשתנות, אך בינתיים פוגע במכירות. יבואנית לקסוס ישראל (לקס מוטורס), בצעד נבון, הפרידה לחלוטין את מערך המכירה והשירות של לקסוס היוקרתית מטויוטה העממית.

 

לקסוס CT200h - וידאו רשמי

 

בתערוכת פריז 2010, לקסוס תשיק את גרסת הייצור של ה- CT200h הקומפקטית פרמיום הראשונה של לקסוס, שתנסה להתחרות באודי A3 וב.מ.וו סדרה 1. עבור ה- CT200h לקסוס בוחרת באסטרטגיה הנמנעת ממלחמה ישירה ותוקפת את האירופאיות המוכשרות עם הנעה היברידית שלא נמצאת עדיין במתחרות. לא בטוח שזה הפתרון האידיאלי שכן האירופאי החסכן והמסורתי, עדיין מעדיף דיזל הגונה וחסכונית על היברידית עם טכנולוגיה מתקדמת.

 

לקסוס CT200h עושה שימוש באותה מערכת היברידית המשמשת את הטויוטה פריוס. מנוע 1.8 ליטר (מחזור אטקינסון) בהספק של 98 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 80 כ"ס. בטויוטה/לקסוס כמו אצל יובל המבולבל,1+1 לא שווה ל-2 כלומר ההספק הכולל הוא לא 178 כ"ס אלא 134 כ"ס בלבד וזאת בכדי להגיע לחיסכון מקסימלי בצריכת הדלק. הביצועים סבירים עם 9.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. הכל נבנה סביב החיסכון בצריכת הדלק, שעומדת על 17.9 ק"מ לליטר לפי התקן האמריקאי, לפי התקן האירופאי זה יצא קצת יותר טוב מכיוון שהוא פחות מחמיר. פליטת ה- CO2 נמוכה ועומדת על 99 גרם לק"מ מה שיעזור לה במיסוי נמוך ברוב מדינות אירופה.

 

10-06-28-lexus-ct-200h-beige-leather-interior
10-06-28-lexus-ct-200h-beige-leather-interior
2011-lexus-ct-200h-1
2011-lexus-ct-200h-1
2011-lexus-ct-200h-3
2011-lexus-ct-200h-3
2011-lexus-ct-200h-4
2011-lexus-ct-200h-4

 

לפי לקסוס, ה- CT200h תוכננה להעניק חווית נהיגה עם מתלי מקפרסון מלפנים ועצמות עצה כפולות מאחור. לרשות הנהג שני ממצבי נהיגה, ספורטיבי ורגוע המשנים את תאורת לוח המחוונים מכחול רגוע לאדום ספורטיבי. בשני המצבים ניתן לבחור באחת מ-4 אופציות החיסכון, EV חשמלי מלא, ECO, נורמל וספורט.

 

הלקסוס הקומפקטית יושבת על מידות של 4.3 מ' אורך, 1.76 מ' רוחב ובסיס גלגלים של 2.6 מ' ונפח תא המטען עומד על 404 ליטר. הלקסוס תצויד כמו הפריוס בכל מערכות החיסכון. נסיעה על בסיס הכוח החשמלי בלבד אפשרית למחק קצר של 1.9 ק"מ עד למהירות של 45 קמ"ש.

 

כמכונית פרמיום וכמו כל דגמי לקסוס, ה- CT200h תצויד באבזור נדיב מאוד ואיכות ייצור מהמעלה הראשונה. ברשימת האבזור ניתן למצוא: מסך LCD בקונסולה המרכזית לשליטה על מערכת השמע, בקרת אקלים, טלפון מובנה ועוד. בלקסוס לא מעדיפים מסך מגע אלא התפעול הוא באמצעות עכבר בדומה למחשב ביתי. הארד דיסק בנפח של 40GB משרת את מערכת הניווט וכן ניתן לשמור עליו בנפח הנותר גם קבצי מוזיקה שתושמע דרך 10 הרמקולים המותקנים בתא הנוסעים. המערכת ניתנת לתפעול קולי בשלוש שפות, אנגלית צרפתית וספרדית.

 

לגלריית התמונות המלאה - לקסוס CT200h

2011-lexus-ct-200h-6
2011-lexus-ct-200h-6
2011-lexus-ct-200h-7
2011-lexus-ct-200h-7
2011-lexus-ct-200h-8
2011-lexus-ct-200h-8
2011-lexus-ct-200h-9
2011-lexus-ct-200h-9

 

במצלמת הנסיעה לאחור, ניתן לצפות במסך ה-LCD המרכזי או במסך LCD בגודל 3.3 אינצ' הנמצא במראה המרכזית שיכול גם להציג את מסך הניווט כאופציה. בתחום הבטיחות, ישמרו על שלום הנוסעים כל צרופי האותיות האפשריות, יחד עם 8 כריות אוויר. כבר אמרנו שלקסוס ידועה באבזור הנדיב שלה, אז גם כאן נמצא מערכות שלרוב נמצאות רק בקטגוריות יקרות בהרבה כמו מערכת בקרת שיוט אקטיבית מבוססת רדאר ומערכת טרום התנגשות (PCS).

 

אז איך לקסוס מתכוונת לנגוס את חלקה בעוגת הקומפקטיות פרמיום? באמצעות אבזור מאוד נדיב ואיכות ייצור גבוהה, הנעה היברידית וחסכון בדלק יחד עם עיצוב נאה וצעיר והתנהגות כביש שאמורה להיות אירופאית למהדרין. האם זה מספיק? מנסיעות מבחן בדגם טרום ייצור, חוות הדעת מספרות על חווית נהיגה המסתכמת במשפט "היברידית כן, אבל רחוקה מהפריוס של אימא שלכם".

 

 

 

התמונות בצבע הלבן הן של גרסת הטרום ייצור

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.