תוצאות מבחני הריסוק כוללות לראשונה ניקוד על מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, הפריוס החדשה הצטיינה במבחן, הבלנו החדשה של סוזוקי פחות.

2016 טויוטה פריוס החדשה מבחן ריסוק NCAP
חמישה כוכבי בטיחות לפריוס החדשה, אך עם מערכת בטיחות מתקדמת שלא משווקת בישראל (צילום: Euro NCAP)

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק הראשון לשנת 2016 בו לראשונה, נכלל בציון הכולל ניקוד על ביצועי מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל. באמצעות העלאת הרף, מקווים בארגון שיצרני רכב רבים יותר יציידו את הדגמים שלהם במערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט בכל הגרסאות.

 

טויוטה פריוס החדשה, שהושקה אצלנו בחודש שעבר, זכתה בציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים במושבים הקדמיים, 82% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות במושב האחורי, ציון של 77% בהגנה על הולכי רגל וציון של 85% בעזרי בטיחות המוצעים כסטנדרט. הפריוס זכתה בציון המרבי שכן באירופה הדגם משווק כסטנדרט עם מערכת הבטיחות המתקדמת של טויוטה, Toyota Safety Sense, הכוללת בין היתר: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התראה על סטייה מנתיב ומערכת סיוע אקטיבית LKA לשמירה על נתיב הנסיעה.

 

כאן המקום לציין כי הפריוס החדשה משווקת בישראל ללא מערכת הבטיחות המתקדמת Toyota Safety Sense, המוצעת כאמור באירופה כסטנדרט. חשוב לציין כי חלק מהאשמה לכך רובצת לפתחו של משרד התחבורה, שהעניק למערכת מובילאיי, המספקת התראות בלבד, ניקוד גבוהה בציון הבטיחות של משרד התחבורה כך שליבואנים אין כיום תמריץ כלכלי ישיר לצייד את הדגמים שלהם במערכות בטיחות מתקדמות.

 

2016 סוזוקי בלנו החדשה מבחן ריסוק NCAP
סוזוקי בלנו החדשה - שלושה כוכבים בלבד עם אבזור בטיחות סטנדרטי (צילום: Euro NCAP).


השנה, הארגון יעניק ציון כפול לדגמים בהם מערכות בטיחות מתקדמות לא משווקות כסטנדרט וזאת בכדי לעודד צרכנים לדרוש ולהעדיף את הדגמים הבטוחים יותר המצוידים במערכות בטיחות מתקדמות. הציון הראשון כולל את אבזור הבטיחות הסטנדרטי בדגם כפי שהדגם משווק במרבית מדינות האיחוד האירופאי, הציון השני כולל את כל מערכות הבטיחות המוצעות כאופציה.

 

הבלנו החדשה של סוזוקי, שתשווק אצלנו לאחר חג החירות, היא הראשונה לקבל שני ציונים. עם אבזור בטיחות סטנדרטי הדגם זכה לציון נמוך של שלושה כוכבים בלבד עם ציונים של 80% בהגנה על נוסעים בוגרים במושבים הקדמיים, 73% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות במושב האחורי, 65% בהגנה על הולכי רגל ורק 25% על עזרי בטיחות המוצעים כסטנדרט. עם תוספת של חבילת בטיחות, הכוללת בלימה אוטונומית לעיר ומחוץ לעיר (AEB+AEB inter urban), הדגם זכה בציון בטיחות כולל של 4 כוכבים עם ציונים של 85% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-43% בעזרי בטיחות.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.