מרצדס EQC
מרצדס EQC.
מרצדס EQC
מרצדס EQC.

לאחר שחשפה את ה-EQC בספטמבר אשתקד, מרצדס מוכנה כעת להתחיל בשיווקו של הקרוסאובר החשמלי שלה שהוא הדגם הראשון למותג המשנה EQ לרכבים חשמליים תחתיו דיימלר תציג דגמים חשמליים נוספים של מרצדס במהלך השנים הקרובות. מרצדס EQC מתחרה מול דגמים כגון טסלה מודל X, אודי e-tron ויגואר I-Pace.

מרצדס EQC מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים שמרצדס פיתחה עבור משפחת דגמי ה-EQ. עם אורך של 4.76 מטר, רוחב של 1.88 מטר ובסיס גלגלים של 2.87 מטר, מרצדס EQC דומה בגודלו למרצדס GLC אך הוא קטן יותר מאודי e-tron החשמלי, אחד המתחרים העיקריים של הדגם. נפח תא המטען בדגם עומד על כ-500 ליטר.

 

מרצדס EQC
טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-450 קילומטר בתקן NDEC.

מערכת ההנעה החשמלית של מרצדס EQC משלבת שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי להנעה כפולה, בהספק כולל של 408 כ"ס ומומנט מרבי של 77.5 קג"מ וסוללת ליתיום-יון, המהווה חלק מרצפת הדגם, בקיבולת של 80kWh ובמשקל של 652 ק"ג. תחנת הכוח הזו מייצרת נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית) ומספיקה לטווח נסיעה של 445-471 ק"מ בתקן NDEC או 417 ק"מ בתקן WLTP העדכני.

 

טעינה של הסוללה (0-100%) מעמדה ציבורית רגילה או מעמדה ביתית דורשת המתנה של 11 שעות. את הסוללה ניתן לטעון גם באמצעות עמדת טעינה מהירה DC בהספק של עד 110kW (פחות מטסלה או אודי) המאפשרת טעינה מקיבולת של 10% ל-80% בזמן של 40 דקות. הסוללה בדגם מקוררת באמצעות נוזל וכוללת יחידת חימום הפועלת כאשר טמפרטורת הסביבה נמוכה. הסוללה מורכבת מ-384 תאים המחולקים בצורה מודולרית לשישה מארזים, שניים של 48 תאים וארבעה של 72 תאים. את הטעינה ניתן לנהל באופן מלא באמצעות אפליקציה למכשיר הסלולרי.

 

מרצדס EQC תא הנוסעים
שפע של מערכות עזר לנהג.

בכדי לאפשר לנהג להשיג טווח נסיעה מרבי, מרצדס התקינה בדגם מספר מערכות עזר מתקדמות. מערכת רגנרציה המנצלת את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה, מאפשרת לנהג בחירה מבין 5 מצבים, החל ממצב אוטומטי ועד לעוצמה מרבית כך שברוב מצבי הנהיגה מערכת הרגנרציה מסוגלת להאט את הדג עד לעצירה מלאה ומאפשרת למעשה נהיגה באמצעות דוושה אחת בלבד.

 

מרצדס EQC
מרצדס EQC.

בנוסף למערכת הרגנרציה, אותה נמצא בכל רכב חשמלי או היברידי, מרצדס התקינה בנוסף בורר המשנה את אופי דוושת התאוצה/תגובת מערכת ההנעה. הבורר מאפשר בחירה מבין 5 מצבים שונים כגון מצב ספורט המאפשר לקבל תגובות מהירות וחדות או מצב טווח מרבי (MAX RANGE) בו המערכת מסייעת לנהג להשיג טווח נסיעה מרבי. מערכת נוספת היא מערכת ECO Assist, מערכת מתקדמת המסייעת לנהג להשיג נצילות מרבית באמצעות מידע ממערכות הרכב השונות, כגון מערכת הניווט, דיווחי תנועה, זיהוי התמרורים, ומהחיישנים הקדמיים של מערכת הבטיחות. המערכת מספקת לנהג, לדוגמה, המלצות על מהירות הנסיעה האופטימלית, מתי כדאי להוריד את הרגל מדוושת התאוצה בכדי לנצל את מערכת הרגנרציה ועוד.

 

מרצדס EQC
מרצדס EQC.

מערכת הניווט שבדגם (EQC optimised navigation) לוקחת בחשבון שלל פרמטרים שונים בכדי להציג לנהג מסלול אופטימלי כולל התחשבות במצב התנועה, טופוגרפיה ותעדוף של מסלול דרך עמדות טעינה מהירות במקום רגילות ועוד. מערכת MBUX תאפשר לנהג, באמצעות תפעול קולי טבעי, לבקש מהמערכת "להציג את עמדות הטעינה הקרובות ביותר" או "לטעון את הרכב ל-85 אחוז" ועוד.

 

מרצדס שותפה בפרויקט IONITY האירופאי, כך שעד שנת 2020 ייהנו לקוחות הדגם מפריסה של 400 עמדות טעינה מהירות המאפשרות נסיעה חשמלית בין ערים מרכזיות במערב אירופה (מיזם משותף של ב.מ.וו, דיימלר, קבוצת פולקסווגן ופורד).

מעבר לטכנולוגיית ההנעה השונה, מרצדס EQC מאובזר ומצויד בכל מה שיש למרצדס להציע בשאר הדגמים שלה בתחום מערכות הנוחות והבטיחות. במקרה של תאונה, הסוללה מתנתקת עצמאית משאר מערכות הרכב, באופן זמני אם מדובר בתאונה קלה ובאופן קבוע הדורש הגעה למוסך, במקרה של תאונה קשה. צוותי חירום יכולים לנתק את הסוללה באמצעות ידית המותקנת בתא המנוע.

 

מחיר ה-EQC בגרמניה עומד על החל מ-71,281 אירו, לפני הטבות מקומיות.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.