2024 זיקר 001 החדשה
זיקר 001 החדשה.
2024 זיקר 001 החדשה
זיקר 001 החדשה.

זיקר משיקה בשוק הבית הסיני את דגמי 2024 המחודשים של ה- זיקר 001, המכונית החשמלית הראשונה של המותג שאמנם הושקה בישראל רק בינואר השנה אך בסין היא משווקת עוד משנת 2021 ובקצב הפיתוח המהיר של תעשיית הרכב הסינית, זיקר צריכה להגיב מהר למתחרות הרעננות יותר והתגובה נחושה מאוד שכן דגמי 2024 של זיקר 001 מציגים מקצה שדרוגים מקיף מאוד. 

 

זיקר 001 הייתה המכונית הראשונה לעשות שימוש בפלטפורמת SEA של קבוצת ג'ילי, אך היא הגיעה קצת מוקדם מידי כדי שתוכל לעשות שימוש בארכיטקטורת 800V בה הפלטפורמה תומכת ולכן הדגם הושק על בסיס ארכיטקטורת 400V, כמו מרבית הרכבים החשמליים בשוק כיום. דגמי 2024 המחודשים עברו הסבה ל-800V וזה אומר, בין היתר, טעינה DC מהירה יותר כאשר טעינה של 10% עד 80% אורכת 11.5 או 15 דקות - בהתאם לסוג הסוללה - זאת לעומת כ-28 דקות בדגם היוצא. כל זה כמובן בתנאי שתמצאו מטען מהיר 800V המאפשר טעינה בהספקים של מעל ל-350kW. 

 

2024 זיקר 001 החדשה
זיקר 001 - עדכון מקיף לדגם.

 

לצד סוללת הליתיום-יון NMC 100kWh המוכרת מהדגם הנוכחי, שעברה הסבה לתמיכה ב-800V, זיקר 001 המחודשת תעשה שימוש גם בסוללת ה- LFP החדשה והראשונה של ג'ילי - פיתוח משותף עם CATL. זו סוללה בקיבלות של 95kWh והיא סוללת ה- LFP הראשונה בעולם שתומכת ברכיטקטורת 800V והיא גם זו שמאפשרת לדגם טעינה מהירה ב-11.5 דקות או תוספת של 254 ק"מ לטווח הנסיעה (בתקן הסיני) בזמן של 5 דקות - הסוללה הזו תהיה אופציה רק בדגם ההנעה הכפולה. 

 

שדרוג נוסף לו זכה הדגם הוא יכולת V2V בהספק יוצא דופן של 60kW כך שאם במקרה תאלצו לתרום קצת אלקטרונים לרכב חשמלי אחר בדרך, תוכלו לעשות זאת בקצב מהיר במיוחד המקביל לעמדת טעינה מהירה. כמו בדגם הנוכחי, הדגם מצויד במטען פנימי תלת פאזי 22kW המאפשרת טעינה ביתית מהירה יחסית של פחות מ-6 שעות. 

 

2024 זיקר 001 החדשה
טעינה אלטרה מהירה.

דגמי 2024 של זיקר 001 זכו לשדרוג משמעותי גם בתחום ההנעה עם מנועים חשמליים חדשים שנלקחו מהדגמים העדכניים יותר של המותג. לדגם ההנעה האחורית יש כעת הספק מרבי של 416 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ, מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.9 שניות ומהירות מרבית של 240 קמ"ש, זאת לעומת 272 כ"ס, נתון 0-100 קמ"ש של 7.2 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש בדגם היוצא. 

 

את אותו מנוע נמצא כעת גם בדגם ההנעה הכפולה ויחד עם מנוע 362 כ"ס קדמי חדש מתקבל הספק מרבי של ל-778 כ"ס ומומנט מרבי של 82.5 קג"מ, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות (3.5 שניות עם סוללת LFP) ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש, זאת לעומת 544 כ"ס, 3.8 שניות ו-200 קמ"ש בדגם AWD היוצא. 

 

2024 זיקר 001 החדשה תא הנוסעים
שדרוג מקיף גם לחלל תא הנוסעים.

לצד השדרוג המקיף והמשמעותי הזה זיקר שדרגה גם את חלל תא הנוסעים של הדגם עם התקנה של גלגל הגה חדש עם כפתורים פיזיים במקום משטחי מגע, הגה שנלקח ישירות מדגם הביצועים זיקר 001 FR, מערכת השמע פרימיום מבית ימאהה כוללת כעת 28 רמקולים במקום 13 בדגם היוצא, חלקם נוספו למשענות המושבים לשדרוג חוויית השמע. כאופציה, רוכשי הדגם יוכלו להוסיף חלון גג עם פסים צבעוניים המשנים את הגוון בלחיצת כפתור. לצד זה נמצא גימור חדש לאורך הדשבורד והדלתות לטובת מראה נקי יותר, ויברציה במושבים עבור מערכות הבטיחות המתקדמות, תצוגה עילית "35.5, לוח מחוונים דיגיטלי בעיצוב חדש, כפתורי חלונות חדשים בעיצוב מינימליסטי ועוד. 

 

2024 זיקר 001 החדשה
זיקר 001 החדשה.

העיצוב החיצוני זכה לעדכון קל יחסית בהשראת דגם הביצועים FR, עם עיצוב חדש לפגושים מלפנים ומאחור ועל הגג בחזית תוכלו מעתה גם למצוא חיישן LiDAR לשדרוג היכולות של מערכות הבטיחות המתקדמות.  

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 19

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.