אודי R8 החדשה מצוידת במנוע V10 משודרג של הדגם היוצא בהספקים של 540 ו-610 כ"ס, מספיק לנתון תאוצה של 3.5 שניות ו-3.2 שניות בהתאמה.

2015 אודי R8 החדשה
אודי R8 החדשה, תוצע גם בגרסת e-Tron חשמלית

אודי מסירה היום (ה') את הלוט מעל אודי R8 החדשה לשנת 2015 – דור שני למכונית הספורט קופה של אודי אותה ההחברה תציג בבכורה עולמית בשבוע הבא בתערוכת ז'נבה ה-85.

 

אודי R8 החדשה מצוידת באותו מנוע V10 בנפח 5.2 ליטר המשרת את ה-למבורגיני הורקאן וגם שם מדובר בגרסה משודרגת למנוע ה-V10 ששרת את הדגם היוצא. בדגם הבסיס מנוע זה מייצר הספק מרבי של 540 כ"ס ב-8,000 סל"ד ומומנט מרבי של 55 קג"מ ב-6,500 סל"ד ובגרסת הביצועים V10 PLUS ההספק המרבי עומד כבר על 610 כ"ס ב-8,150 סל"ד והמומנט המרבי על 57 קג"מ ב-6,500 סל"ד. גרסת ה-V8 של הדגם תוצג בהמשך השנה.

 

ביצועים: דגם הבסיס יעצור את השעון על 3.5 שניות כאשר מחט המהירות תצביע על 100 קמ"ש, דגם ה-V10 PLUS יעשה את זה מהר יותר ויעצור את השעון של 3.2 שניות. המהירות המרבית עומדת על 323 קמ"ש ו-330 קמ"ש בהתאמה.

 

באודי מציינים שלמנוע ה-V10 מערכת הזרקת כפולה – ישירה ובלתי ישירה IDS – אשר יחד עם מערכת צילינדר לפי דרישה ACT, מאפשרים לפי אודי להפחית משמעותית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים לצד תוגבה מהירה ומדויקת יותר לפקודה מדוושת הדלק. צריכת הדלק בדגם הבסיס עומדת על 8.47 ק"מ לליטר ובדגם PLUS על 8.0 ק"מ לליטר – שיפור של כ-10% מהדגם היוצא.

 

המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים S-tronic שהוצגה עם הדגם הקודם, זו גם האופציה היחידה בדגם בניגוד לעבר. התיבה מעבירה את המומנט לכל ארבעת הגלגלים דרך הנעת קוואטרו של אודי שתוכננה במיוחד עבור הדגם (ועבור דגמי למבורגיני המקבילים), לפי אודי המערכת הזו מסוגלת להעביר במקרה הצורך עד 100% מהמומנט לציר הקדמי או האחורי. לראות הנהג בורר מצבי נהיגה עם 4 מצבים לבחירה המשנים את תגובות ההיגוי, התיבה, מפת דוושת הגז/מנוע, את אופי פעולת מערכת ההנעה הכפולה, את צליל צינור המפלט וכן את קשיחות הבולמים במערכת האדפטיבית 'מגנטיק רייד' של אודי.

 

אודי R8 החדשה מבוססת על שלדת ASF החדשה המשמת גם את למבורגיני הורקאן המשלבת בתוכה אלומיניום וקרבון מחוזק בפלסטיק, זה אפשר להפחית כ-50 ק"ג ממשקל הדגם לעומת הדגם היוצא כאשר גרסת ה-V10 PLUS רושמת על המאזניים משקל של 1454 ק"ג בלבד.

 

העיצוב החיצוני של ה-R8 החדשה הוא אבולוציה של הדגם היוצא, עם יישום שם שפת העיצוב העדכנית של אודי המוצאת ביטוי בעיקר בפנסים הצרים בחזית ומאחור בטכנולוגיית LED והגריל המשושה הבולט במרכז הפגוש הקדמי. תא הנוסעים של אודי R8 הוא המשך ישיר לפילוסופית 'תא הנוסעים הוירטואלי' של אודי אשר הוצגה לראשונה עם האודי TT החדשה. הנג מוצא עצמו מול תא נוסעים נקי במיוחד מכפתורים והסחות דעת כאשר כל המידע מוצג לנהג על מסך "12.3 המשמש כלו מחוונים ועבור מערכת המולטימדיה והמידע MMI.

 

בהמשך הדרך, אודי תציג את ה-R8 החדשה בשתי גרסאות נוספות: R8 LMS שתתחרה במסגרת ה-GT3 בשנה הבאה וכן בגרסה חשמלית חדשה R8 e-Tron 2.0. לאודי R8 e-Tron החדשה מנוע חשמלי המייצר הספק של 456 כ"ס ומומנט מרבי של 46.9 קג"מ, לפי אודי זה מספיק בכדי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות עד למהירות מרבית של 210 קמ"ש (או 250 קמ"ש ללא הגבלה).

 

אודי R8 e-Tron 2.0 לא רק חזקה יותר מהדגם הניסיוני הקודם, היא גם מצוידת בסוללה בקיבולת גבוהה של 92kWh (לעומת רק 49 kWh בעבר). לפי אודי הסוללה החדשה מספיקה לטווח נסיעה חשמלי מרשים של 450 ק"מ בהטענה אחת.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.