סקודה אניאק
סקודה אניאק iV50.
סקודה אניאק
סקודה אניאק iV50.

כאשר סקודה חשפה את האניאק iV החשמלי לפני כשנתיים וחצי היא הציגה את הדגם במספר רב של גרסאות עם מספר מנועים וסוללות אך מאז ועד עתה, הדגם היה זמין למעשה רק בגרסת iV80 היקרה ורק בחודשים האחרונים הצטרפה להיצע גם גרסת הביצועים הבכירה דגם הביצועים אניאק RS

 

כעת, ולראשונה באירופה, האניאק iV זמין גם בדגם הבסיס iV50 הזול יותר משמעותית שמחירו באירופה עומד על קצת מתחת ל-40,000 אירו, זאת לעומת החל מ-49,000 אירו לדגם iV80 - המשווק גם כאן בישראל. בתרגום חופשי, זה אומר שאם האניאק iV 50 ישווק בישראל אנחנו מדברים על דגם במחיר של כ-180,000 שקל, זאת לעומת מחיר בסיס של 214,900 שקל לדגם iV80 ברמת הגימור הבסיסית Loft. 

 

סקודה אניאק
סקודה אניאק.

סקודה אניאק iV 50 מצויד במנוע אחורי בהספק של 150 כ"ס ו-22.4 קג"מ זאת לעומת 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ בדגם iV 80. על הכביש ההפרש הזה מתורגם לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.1 שניות לעומת 8.5 שניות, בהתאמה, המהירות המרבית זהה ועומדת על 160 קמ"ש. 

 

זה כמובן לא ההבדל היחידי, בעוד שדגם iV80 מצויד בסוללה בקיבולת נטו של 77kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-542 ק"מ (ברמת הגימור הבסיסית) דגם iV50 מצויד בסוללה בקיבולת נטו של 52kWh המאפשרת טווח נסיעה של 365 ק"מ בלבד. הבדל נוסף הוא בספק הטעינה המהירה, 110kW לעומת 125kW אך זמן הטעינה בפועל זהה - 36 דקות לטעינה של 10% עד 80% (כאשר דגם iV50 הוצג הטעינה המהירה עמדה על 50kW בלבד). 

 

במידה והגרסה הזו של האניאק iV תשווק בישראל, היא תתחרה מול דגמים כגון איווייז U5, רמת הגימור הבכירה של BYD אטו 3 ועוד. 

 

סקודה אניאק
סקודה אניאק.

דרך אגב, סקודה משווקת בחלק ממדינות אירופה עוד גרסת ביניים של הדגם, אניאק iV 60, לגרסה זו מנוע אחורי בהספק של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, נתון 0-100 קמ"ש של 8.7 שניות וסוללה בקיבולת נטו של 58kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-396 ק"מ. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 24

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.