סקודה שפת עיצוב חדשה MODERN SOLID
MODERN SOLID - שפת עיצוב חדשה לסקודה.
סקודה שפת עיצוב חדשה MODERN SOLID
MODERN SOLID - שפת עיצוב חדשה לסקודה.

במסגרת מסיבת העיתונאים השנתית של סקודה שנערכה היום (ג'), החברה חשפה כי היא תציג השנה שפת עיצוב חדשה למותג שזכתה לכינוי Modern Solid. הטיזר לשפת העיצוב החדשה הזו מוצג על קרוסאובר שהוא ככל הנראה הדור הבא של הקודיאק, אך יישום ראשון של שפת העיצוב הזו אנחנו צפויים לפגוש בהמשך השנה עם הסופרב החדשה.

 

הדור הנוכחי של הסופרב (דור שלישי) הוצג בפברואר 2015 במסגרת תערוכת ז'נבה כך שהשנה זו השנה בה אנחנו מצפים מסקודה להציג את הדור הרביעי של המשפחתית הגדולה, המוצלחת והמצליחה של החברה. סקודה זוכה ליותר ויותר אחריות במסגרת קבוצת פולקסווגן וכפי שהיא הייתה האחראית לפיתוח פלטפורמת MQB-A0, הפלטפורמה המשרתת דגמים כגון הקאמיק והפאביה החדשה, היא גם אחראית לפיתוח המשפחתית הגדולה של קבוצת פולקסווגן וזה אומר שלצד הסופרב החדשה היא אחראית גם לפיתוח של הפאסאט החדשה שתוצג במקביל. זה לא שמהנדסי פולקסווגן יושבים בחיבוק ידיים, אך מהנדסי סקודה הם אלו שמספקים את הבסיס המכני והטכנולוגי.

 

בשלב זה סקודה לא מספקת לנו מידע על קו הדגמים החדש של החברה שיתבסס על שפת העיצוב החדשה, את זה החברה מבטיחה לעשות במהלך המחצית השנייה של השנה.

 

סקודה שפת עיצוב חדשה
הדור הבא של הקודיאק מסתתר כאן?

סקודה תשיק במהלך המחצית השנייה של 2022 את האניאק RS iV החשמלי, גרסת הביצועים לאניאק שתהיה זהה כמובן למה שפגשנו באניאק קופה RS iV וזה אומר מערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 46.9 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות, מהירות מרבית של 180 קמ"ש והסוללה בקיבלות של 77kWh (נטו) תאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-500 ק"מ.

 

בתחום החשמלי, סקודה מתכננת להשיק עוד לפחות 3 דגמים חשמליים נוספים, קטנים וזולים יותר מהאניק iV. בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר האם אלו דגמים שיתבססו על פלטפורמת MEB הנוכחית או שסקודה תמתין לשנת 2025, אז קבוצת פולקסווגן תעבור לפלטפורמה חדשה ומתקדמת הרבה יותר עבור הרכבים החשמליים של הקבוצה. לאניאק החשמלי כבר נרשמו מעל ל-115,000 הזמנות אך בשלב זה החברה הצליחה לספק רק 50,000 יחידות, בכדי להדביק את קצב ההזמנות בסקודה מתכננים להגדיל את כושר הייצור של רכבים חשמליים בכ- 150,000 רכבים חשמליים בשנה.

 

סקודה אניאק קופה RS
אניאק קופה RS.

כל מי שהזמין לאחרונה בישראל רכב של סקודה מכיר את זמני האספקה הארוכה לדגמי המותג, זה כמובן לא ייחודי לסקודה שכן כל תעשיית הרכב סובלת (עדיין) ממגפת הקורונה, המחסור בשבבים וכעת נוספת גם הצרה עם המלחמה באוקראינה הפוגעת בשרשרת האספקה של חומרי גלם שונים ועוד. לשאלה כמה רכבים החברה תוכל לייצר השנה ענה מנכ"ל החברה תומאס שייפר "כי זו שאלה עבור כדור בדולח". תומאס הוסיף כי הוא מצפה כי משבר השבבים ייפתר באופן חלקי במהלך המחצית השנייה של השנה אך כמו כל מנכ"ל בשנים האחרונות ציין כי אנחנו חיים בעידן של חוסר וודאות כך ש"נייצר את כל מה שנצליח לייצר".

 

תגיות: סקודה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.