2024 פולקסווגן ID7
פולקסווגן ID7.
2024 פולקסווגן ID7
פולקסווגן ID7.

פולקסווגן חושפת היום (ד') פרטים חדשים על ספינת הדגל החשמלית שלה, פולקסווגן ID7 אשר תתחרה בקרוב ביונדאי איוניק 6, טסלה מודל 3 ועוד. את החשיפה המלאה של הדגם פולקסווגן תערוך בעוד זמן לא רב, במהלך הרבעון הנוכחי. 

 

כמו כל הדגמים החשמליים הייעודיים של פולקסווגן, גם פולקסווגן ID7 מבוססת על פלטפורמת MEB אך בניגוד לשאר הדגמים על בסיס הפלטפורמה הזו היא תזכה למערכת הנעה חשמלית חדשה לחלוטין שלפי פולקסווגן היא בעלת נצילות גבוהה יותר וגם החזקה ביותר מבין כל דגמי MEB - כלומר מעל ל-300 כ"ס. בנוסף לכך פולקסווגן ID7 תזכה לסוללה חדשה וייחודית לה, בשלב זה, סוללה בקיבולת של 91kWh (נטו: 86kWh).

 

פולקסווגן ID7
טווח נסיעה של כ-700 קילומטר.

הסוללה החדשה תשווק בדגם ID7 PRO S ולפי פולקסווגן עם סוללה זו לדגם טווח נסיעה של כ-700 ק"מ, יותר מכל המתחרים הישירים של הדגם -  לטסלה מודל 3 LR טווח נסיעה של 602 ק"מ ולדגם הטווח האורך של האיוניק 6 טווח נסיעה של 614 ק"מ. דגם ID7 PRO ישווק עם הסוללה המוכרת לנו מדגמים רבים, כגון ID4 ועוד, וכאן מדובר בסוללה בקיבולת של 82kWh (נטו: 77kWh) שתאפשר לדגם טווח נסיעה של כ-615 ק"מ.

 

לשם ההשוואה, לפולקסווגן ID4 עם מנוע אחורית 204 כ"ס ואותה סוללת 82kWh טווח נסיעה של כ-519 ק"מ, חלק מכך מושג באמצעות מקדם גרר נמוך יותר וחתך קטן יותר, והחלק הנוסף באמצעות מערכת הנעה חשמלית בעלת נצילות גבוהה יותר. בכל הקשור לטעינה מהירה DC, את הסוללה הקטנה יותר יהיה ניתן להטעין בהספק של עד 170kW ואת הגדולה יותר בהספק של עד 200kW. 

 

פולקסווגן ID7
פולקסווגן ID7.

לפולקסווגן ID7 אורך של 4,961 מ"מ, רוחב של 1,862 מ"מ, גובה של 1,538 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,966 מ"מ, כך שמדובר בדגם גדול יותר משמעותית, יחסית, מטסלה מודל 3 ואיוניק 6. נפח תא המטען בדגם עומד על 532 ליטר ואם זה לא מספיק לכם, תדעו שבמהלך שנת 2024 פולקסווגן תשיק גרסת סטיישן לדגם. 

 

את העיצוב החיצוני של הדגם פולקסווגן עדיין לא חושפת אך את תא הנוסעים היא כבר חשפה לפני מספר חודשים, נקי, מינימליסטי המתבסס בעיקר על משטחי ומסכי מגע. במרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה "15 החדשה של פולקסווגן שבמידה רבה נולדה בכדי לתקן ולשפר את כל החסרונות של המערכת הנוכחית. 

 

פולקסווגן ID7
פולקסווגן ID7.

בקרת האקלים בדגם היא בתכנון דומה לזה של טסלה, כלומר התפעול דיגיטלי לחלוטין ומתבצע כולו דרך מסך המגע או בפקודה קולית, כן, גם את כיוון זרימת האוויר תאלצו לבצע דרך המסך. התפעול הקולי אמור להקל על התפעול, אם תאמרו לדוגמה חם לי בראש או ברגליים, המערכת תכוון את כיוון פתחי המיזוג לאזורים אלו. גם על המסך תמצאו מגוון קיצורים כאלו אך בשורה התחתונה? מיותר לחלוטין.

 

פולקסווגן ID7
פולקסווגן ID7.

מול הנהג נמצא מסך דיגיטלי קטן המציג רק את המידע החיוני בצורה מצומצמת ותצוגה עילית בטכנולוגיית מציאות רבודה תספק את אותו המידע בקו הראייה. פולקסווגן התקינה בדגם את מושבי ה- argoActive שלה בקרת אקלים אספטיבית ופונקציית עיסוי לגב. המושבים כוללים חיישני לחות וטמפרטורה באמצעותם, ובהתאם לטמפרטורה במערכת בקרת האקלים והטמפרטורה החיצונית, המערכת מפעילה אוטומטית את החימום/אוורור המושבים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.