במסגרת תערוכת הניידות 2025 של טוקיו, מאזדה חשפה את הקונספט VISION X-COMPACT כדגם שעשוי להיות קדימון לדור הבא של מאזדה 2 הנוכחית שהוצגה עוד בשנת 2014, נצח במונחים של שוק הרכב.
העיצוב של הקונספט חביב למראה, קצת עגלגל ולמרות שמאזדה לא מספקת כל פרט על טכנולוגיית ההנעה של הדגם, השימוש בשפת העיצוב "החשמלית" של החברה המוכרת לנו מ- מאזדה 6e החשמלית ולאחרונה גם מהקרוסאובר CX-6e רומזים כי מדובר בדגם חשמלי.
אנחנו בהחלט יכולים לראות את הקונספט הופך יום אחד לדור הבא של מאזדה 2, אך המידות של הקונספט תואמות יותר לרכב עירוני מאשר סופרמיני. עם אורך של 3.82 מטר, רוחב של 1.79 מטר, גובה של 1.47 מטר ובסיס גלגלים של 2.51 מטר, מדובר בדגם קטן יותר ממאזדה 2 הנוכחית, קצר יותר בכ-25 ס"מ.
מעבר השני, של הבמה והסגמנט, מאזדה הציגה במקביל גם את הקונספט Vision-X Coupe, מכונית סאלון גדולה בסגנון קופה עם אורך של 5.05 מטר, רוחב של 1.99 מטר ובסיס גלגלים של 3.03 מטר, מכונית גדולה בהחלט.
החלק המעניין יותר בדגם זו מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין בה הדגם מצויד, מערכת המבוססת על מנוע רוטורי עם מגדש טורבו המשמש בעיקר כגנרטור. למערכת הזו הספק משולב של 510 כ"ס כאשר מאזדה מציינת כי לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-160 ק"מ וטווח נסיעה משולב של כ-800 ק"מ. המנוע הרוטורי מוזן בדלק המופק מסוג של מיקרו-אצות שהוא חלק מהאסטרטגיה הכוללת של מאזדה לאיפוס פליטות CO2.
מה הסיכוי שמאזדה תשיק מכונית סאלון מהסוג הזה? שאלה טובה. לפני מספר שנים למאזדה כן היו תוכניות כאלו ולכן היא פיתחה פלטפורמת הנעה אחורית חדשה לצד מנועי שישה צילינדרים ועוד. אלו משמשים כיום את דגמי הקרוסאובר הגדולים של החברה, החל מה- CX-60 ומעלה. דגמי קרוסאובר קל לשווק ולמכור, מכוניות סאלון זה כבר סיפור אחר לגמרי וזה מעולם לא היה פשוט להתחרות בתחום זה בדומיננטיות של הגרמניות כדוגמת סדרה 5 ומרצדס E קלאס.

