2024 רנו ראפאל
רנו ראפאל.
2024 רנו ראפאל
רנו ראפאל.

רנו זכתה להצלחה עם הקרוסאובר קופה הראשון שלה, רנו ארקנה, וזה כנראה מה שדחף אותה להציג כעת קרוסאובר קופה שני למותג הנושא את השם רנו ראפאל (Rafale) על שם המטוס של רנו משנות ה-30 של המאה הקודמת ולזכר הימים בהם לרנו היה חלק משמעותי בתעשיית התעופה הצרפתית המפוארת - בעיקר בתחום ייצור מנועים למטוסי מדחף. 

 

רנו ראפאל מבוסס על האוסטרל החדש של רנו אך ברנו מכוונים עם הראפאל לשוק הגבוה יותר, זה שמוכן לשלם על דברים מיוחדים והקפדה על הפרטים הקטנים. למרות הקרבה המכנית לאוסטרל, מהחוץ לפחות תתקשו לזהות את הקרבה הזו וזה לא רק בשל עיצוב הקופה הייחודי לו הוא זכה אלא גם בשל העבודה שהראפאל מבוסס על שפת העיצוב העדכנית יותר של רנו, זו שהוצגה לאחרונה עם הקליאו 2023 המחודשת. החזית, צריך להודות, מזכירה קצת את זו של פיג'ו 3008 אך מעבר לכך מדובר בעיצוב מוצלח לקרוסאובר קופה, אתגר בו לא כל היצרנים עומדים בהצלחה.

 

רנו ראפאל 2024
רנו ראפאל.

קחו בחשבון שהדגם שאתם רואים כעת בתמונות הוא ברמת הגימור ESPRIT ALPINE שהיא רמת הגימור הספורטיבית החדשה של רנו, במקום רמת הגימור RS, כך שהדגם המוצג כאן בעל עיצוב ספורטיבי יותר משאר רמות הגימור. רנו ראפאל מבוסס על פלטפורמת CMF-CD ולדגם אורך של 4.71 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה של 1.61 מט ובסיס גלגלים של 2.74 מטר, אלו מידות די דומות לאחד המתחרים הישירים של הראפאל - פיג'ו 408. לראפאל נפח תא מטען גדול למדי של 647 ליטר, קופה אך בלי פשרות על השימושיות. 

 

העיצוב החיצוני שונה מהותית מזה של האוסטרל, אך תא הנוסעים של הראפאל כבר זהה לחלוטין למוכר לנו מהאוסטרל. רמת הגימור ESPRIT ALPINE משדרגת את המראה עם אריגים שונים לכיסוי הדשבורד ומוט ההילוכים, מושבי ספורט עם ריפודים ייחודיים ורקמת לוגו אלפין על גב המושבים. 

 

רנו ראפאל תא הנוסעים
זהה למוכר לנו מהאוסטרל.

כמו באוסטרל גם כאן נמצא מול הנהג מסגרת המכילה את פתחי המיזוג, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ואת מערכת המולטימדיה העדכנית של רנו המבוססת על אנדרואיד אוטומוטיב וכוללת מסך מגע "12, שלל שירותי רשת מתקדמים וטכנולוגיית AI המסייעת גם בתחזוקת הרכב ותספק התראות מוקדמות לדברים הדורשים את תשומת לב הנהג (איזון צמיגים, פילטר מזגן ועוד, לדוגמה). למרות שפע המסכים והטכנולוגיה, ברנו לא ויתרו על השימושיות הפשוטה ולכך בתחתית המסך המרכזי נמצא שורת כפתורים פיזיים לשליטה נוחה ומהירה יותר על בקרת האקלים.

 

אלמנט ייחודי בדגם הוא גג פנורמי עם שקיפות משתנה, את זה אנחנו מכירים מרכבים אחרים אך מה שייחודי כאן הוא שניתן לשנות את השקיפות רק על חלק מחלון הגג כסוג של וילון אלקטרוני. בנוסף נוכל למצוא חומרי גימור ייחודיים, חלק חומרים ממוחזרים, תאורת אווירה עשירה המשתנה אוטומטית בהתאם לשעות היום, משענת מרכזית מאחור עם שקעי USB נוספים, מעמד נשלף לטאבלט ועוד 

 

רנו ראפאל
רנו ראפאל.

בשלב ההשקה, רנו ראפאל ישווק עם מערכת הנעה אחת, אותה מערכת הנעה היברידית E-TECH 200 המוכרת לנו מרנו אוסטרל. הבסיס למערכת הזו הוא מנוע 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו 131 כ"ס ושני מנועים חשמליים, ראשי הצמוד לתיבת ההילוכים ומייצר 67 כ"ס ו-20.9 קג"מ ומשני עם 36 כ"ס ו-5.1 המשמש כסטרטר/גנרטור ומסייע בעת הצורך למנוע. השילוב הזה יוצר יחידת הנעה בהספק כולל של 200 כ"ס הצורכת ליטר דלק לכל 21.3 ק"מ. המערכת הזו כוללת סוללה בקיבולת של 2kWh ותיבת 6 הילוכים אוטומטית במבנה של תיבה ידנית ללא מצמד (automatic dog box). 

 

בשלב קצת מאוחר יותר וכמערכת הנעה ייחודית לראפאל, רנו תשווק את הדגם עם מערכת E-TECH 300 4X4. זו אותה מערכת הנעה היברידית אך בהספק כולל של 300 כ"ס המושג באמצעות תוספת של מנוע חשמלי על הציר האחורי שמאפשר כמובן גם הנעה כפולה. דגם זה ישווק כסטנדרט עם מערכת היגוי אחורית 4CONTROL. 

 

רנו ראפאל תא הנוסעים
גג פנורמי עם שקיפות משתנה.

רנו ראפאל מצויד במערכות בטיחות המאפשרות נהיגה אוטונומית Active Driver Assist ברמה 2 אך בניגוד לשאר דגמי המותג המערכת מאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית לא רק על הכביש המהיר אלא על כל סוגי הכבישים, זה מושג באמצעות שילוב של מפות בהפרדה גבוהה ו-GPS בדיוק גבוה. לצד זה נמצא גם מערכת בקרת מהירות חכמה (ISA) המאפשרת הגבלת מהירות אוטומטית בהתאם למערכת זיהוי התמרורים, הנהג יוכל לבחור בין התרעה להגבלה, תצוגה עילית "9.3, תאורת LED אדפטיבית כסטנדרט (LED Matrix כאופציה) ועוד. 

תגיות: רנו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 43

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.