אודי חושפת גרסה היברידית למכונית הפאר A8 עם צריכת דלק של 15.6 ק"מ לליטר ולראשונה במכונית פאר היברידית, מצב EV.

אודי A8 היברידית -  צדק סביבתי

כל מכוניות הפאר בהן הותקנה מערכת הנעה היברידית, היו סוג של עלה תאנה בלבד. לכולן יש מנוע עתיר נפח וצילינדרים, מנוע חשמלי קטן יחסית ומערך סוללות שמספיק במקרה הטוב לשתי דקות של סיוע חשמלי ואף אחת מהן לא באמת חסכונית. מכוניות אלו נועדו בעיקר עבור השוק האמריקאי חובב ההצהרה הסביבתית.

 

כעת, אודי מציגה את ה-A8 ההיברידית עם כוונה אמיתית להציג מכונית פאר היברידית חסכונית באמת. אודי מציידת את ה-A8 במערכת היברידית המבוססת על מנוע TFSI2.0 בהספק זהה למנוע הגולף GTI: 211 כ"ס ו-35.7 קג"מ ובמנוע חשמלי בהספק של 54 כ"ס ו-21.4 קג"מ, היוצרים הספק משותף של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 48.9 קג"מ.

 

כיאה למכונית פאר, אודי A8 ההיברידית לא תסבול ממחסור בביצועים עם 7.7 שניות בהאצה מ-0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת של ה-A8 ההיברידית תהיה טובה מ- 15.6 ק"מ לליטר. אם עד היום שום מכונית פאר היברידית לא הייתה מציעה מצב EV מלא, אודי A8 ההיברידית מסוגלת לנסוע על בסיס הסוללות בלבד כ-3 ק"מ במהירות קבוע של 60 קמ"ש (ועד ל-100 קמ"ש על בסיס הסוללות בלבד). באודי לא מציינים את נתון פליטת ה-CO2 אך מציינים שהוא נמוך מ-145 גרם/ק"מ, שזה פחות מרוב המשפחתיות הנמכרות בישראל.

 

צריך לציין, שאודי A8 עם מנוע TDI3.0 טורבו דיזל, מציע צריכת דלק של כ-15.1 ק"מ לליטר, פליטת CO2 של 174 גרם לקילומטר ו-6.1 שניות מ-0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. זו אחת הסיבות שבאירופה לא ממהרים לאמץ את הטכנולוגיה ההיברידית כפי שזו מצליחה בארה"ב נטולת מנועי הדיזל.

 

אודי תחשוף את הפרטים המלאים בתערוכת פרנקפורט הקרובה ושיווקה של ה-A8 ההיברידית צפוי להתחיל לקראת אמצע 2012.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.