ב.מ.וו M חשמלית
מערכת הנעה עם 4 מנועים חשמליים לדגמי M העתידיים.
ב.מ.וו M חשמלית
מערכת הנעה עם 4 מנועים חשמליים לדגמי M העתידיים.

חטיבת M של ב.מ.וו מכריזה כי היא החלה לבחון על הכביש הציבורי אב טיפוס לרכב ביצועים חשמלי, רכב הפותח עידן חדש וחשמלי עבור חטיבת הביצועים המהוללת של ב.מ.וו. 

 

הרכב ישמש את מהנדסי M בכדי לבחון בפועל את השילוב בין פתרונות החומרה והתוכנה עבור דגמי הביצועים העתידיים של החברה. מערכת ההנעה החשמלית שנבחרה עבור דגמי M החשמליים העתידיים מבוססת על ארבעה מנועים חשמליים, פחות עבור הכוח ויותר עבור השליטה המלאה על המומנט בכל גלגל, דבר המהווה גורם מכריע על היכולות הדינמיות של הרכב והעברת הכוח אל הכביש. 

 

חשוב לא פחות, השליטה הלאה על המומנט בכל גלגל מאפשרת להתמודד טוב יותר עם המשקל הגבוה של רכב עם הנעה חשמלית, אחד החסרונות הגדולים ביותר עבור רכב ביצועים דינאמי. כמובן שכל זה דורש כעת ממהנדסי החברה עבודה רבה בליטוש של מערכת הבקרה הדינמית בכדי שזו תהלום את האופי המצופה מדגמי M, לא משימה פשוטה שכן ככל שהשליטה רבה יותר נדרשת עבודה רבה יותר בכיול אותן מערכות.

 

מערכת הבקרה הדינמית מנטרת באופן קבוע את תנאי הנהיגה אל מול דרישות הנהג מהרכב, לפי ב.מ.וו חישוב העברת הכוח לכל גלגל וגלל נעשה בזמן של אלפיות השנייה בהתאם לזווית ההגה, מיקום דוושת התאוצה וכל המידע המתקבל משלל חיישני התאוצה המותקנים בדגם. לפני היציאה לכביש, כל המערכות נבחנו באופן וירטואלי, לאחר מכן פיזית במעבדה וכעת כל זה עולה על הכביש לליטוש אחרון. 

 

ב.מ.וו מדווחת כי כבר בשלבים הראשונים של בחינת רכב הניסוי על מסלול סגור הרכב הציג יכולות דינמיות גבוהות במיוחד עם מהירויות פנייה גבוהות יותר, הפחתה של תת ההיגוי גם על כבישים רטובים ומושלגים. חלק משמעותי מהבקרה הדינמאית הוא גם השליטה ואופן הפעולה של מערכת הבלימה הרגנרטיבית, במיוחד בעת בלימה לפני כניסה לסיבוב או נגררת אל תוך הסיבוב. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.