2013 הונדה CR-V החדש - מביא את אמריקה לארץ הקודש

הונדה CR-V החדש (2013) שהגיע לאחרונה לישראל, הוא דור רביעי לדגם שהוצג לראשונה ב-1995 ואשר ביחד עם הראב4 של טויוטה, הוא ממחוללי סגמנט הקרוסאוברים/ג'יפונים כאשר שתי החברות היו הראשונות להבין שהצרכן מחפש ברכבי פנאי/שטח בעיקר את המראה, המרווח ותנוחת הישיבה הגבוהה, אך צריך ומעדיף תכונות ניהוג של רכב כביש ללא ההוצאה על מכלולי הנעה יקרים המצויים ברכבי שטח.

 

הונדה CR-V החדש 2013 - הטוב והפחות טובהונדה CR-V הוא הקרוסאובר הקומפקטי הנמכר בארה"ב (בארה"ב הוא מסווג כקטן) ולשוק זה הוא מתוכנן ומיועד בראש ובראשונה. אצל הדוד סם, עיקר רוכשי הדגם אלו רוכשות, נשות פרוורים ממעמד הביניים האמריקאי המבלות את מרב זמנן כנהג הסעות ללא משכורת. לכן, המבחן הזה נעשה גם מנקודת מבט נשית של האימא המודרנית שצריכה להתמודד עם הסעת הילדים לגן בבוקר, להספיק לעבודה, אחת הצהריים לקחת את הילדים אחר הצהריים לחוגים, לקפוץ לסופר לקניות השבועיות וננסה להבין מה הופך את הדגם לנמכר אצל הדוד מאמריקה או הדודה במקרה זה.

 

ה-CR-V של הונדה מעולם לא היה זול וגם זה החדש ממשיך את אותה המסורת ולכן שאלה נוספת שננסה לענות עליה במבחן היא האם הוא מצדיק את תג המחיר הגבוה המציב אותו בין גרסאות 4X4 היקרות של והמאובזרות הקרוסאוברים הקומפקטיים, כגון מאזדה CX-5, לבין אלו הגדולים יותר כגון קיה סורנטו ויונדאי סנטה פה או פורד אדג'.

 

2013 הונדה CR-V החדש – עיצוב:

שיפור משמעותי בעיצובו החיצוני של הונדה CR-V למרות שחלקו האחורי עדיין מוזר למראה

הונדה CR-V החדש שומר בעיצובו על קשר ישיר לדגם היוצא ויש שיאמרו שהדגם החדש הוא יותר מתיחת פנים מאשר דגם חדש באמת. הונדה CR-V מעולם לא היה מלך היופי, אך זה החדש בהחלט ניראה גדול למדי – יותר מהמתחרים הישירים - מודרני למראה ואלגנטי, גם אם עדיין קצת מוזר/מעניין למראה בחלקו האחורי. אפשר לומר של-CR-V החדש - עוד יותר מהקודם - מראה שהוא יותר הכלאה בין מיניוואן לרכב פנאי מאשר הכלאה של רכב פנאי עם האצ'בק משפחתית כמו אצל רוב המתחרים לסגמנט. כאשר נכנסים לתא הנוסעים, מבינים שהעיצוב החיצוני של ה-CR-V בא קודם כל לשרת את הנוסעים שבתוכו לפני שהוא בא לשרת את העין הבוחנת מהחוץ.

 

בשורה התחתונה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הדגם היוצא, במיוחד בחזית המוחצנת והמגובשת בעיצובה לעומת זו הגמלונית למראה בדגם היוצא. בנוסף לכך, העיצוב החדש אפשר להקטין את מקדם הגרר של הדגם ב-17% לטובות צריכת דלק נמוכה יותר מבעבר.

 

הונדה CR-V החדש – תא הנוסעים:

"מאוד מרווח ונעים כאן", זו התחושה הראשונה שחשים עם הכניסה לתא הנוסעים של הונדה CR-V החדש. בלי קשר למה שתמדדו עם סרגל, תא הנוסעים של ה-CR-V מרגיש הכי מרווח בסגמנט ומספק תחושה אוורירית ומחבקת כאחד, בין אם אתם יושבים מלפנים או מאחור. האווירה המתקבלת היא אולי הדבר הכי קרוב למה שמספק מיניוואן מרווח ואם נודה על האמת, הרי קרוסאוברים מודרניים הם לא חיות שטח אלא סוג של תשובה למי שרוצה מרווח ופרקטיקה של מיניוואן, אך עם עיצוב חיצוני "גברי".

תא הנוסעים מרווח במיוחד, איכות החומרים טובה אך אין תחושת פרימיום, הנדסת האנוש טובה אך תפעול מחשב הדרך מסורבל

תנוחת הישיבה גבוהה למדי והמושבים נוחים מאוד, אך גם רחבים מאוד וחסרה תמיכת צד ובד הריפוד המוכר מדגמים אחרים של הונדה נעים למגע. עוד לפני שמתניעים ניתן להבחין ששדה הראיה לפנים מצוין ומראות הצד העצומות בגודלן מספקות שדה ראיה אין סופי לאחור- בדיוק מה שאותה האם מהפתיח מחפשת ברכב שכזה. בניגוד לרוב הרכבים בסגמנט, גם הראות לאחור סבירה אך לרעה נציין את קורת A הקדמית העבה יחסית שבשילוב עם מראות הצד הענקיות, יוצרים יחדיו שטח מת בפניות עירוניות הדוקות הדורשות מבט דרך חלון הצד. אמנם הישיבה גבוהה למדי, אך בזכות טווח רחב לכיוון גובה מושב הנהג, ניתן לקבל מצד אחד תנוחת ישיבה נמוכה ועוטפת (כמו באקורד שהבעל רצה) ומצד שני את אותה תנוחת נהיגה מבוקשת – גבוהה ושלטת המספקת נינוחות וביטחון לאחוז בהגה ומאפשרת קריאה נכונה וקלה יותר של הנעשה בכביש.

 

בכל הקשור באיכות החומרים וההרכבה, הונדה CR-V החדש מציג קפיצת מדרגה לעומת הדגם היוצא, אך למרות תג המחיר הגבוה, אין תחושת פרימיום מיוחדת אלא תחושת נועם באווירה מודרנית וטיפוסית להונדה. אז פרימיום לא (אולי זה פרימיום יפני?), אך הכל מרגיש איכותי, מודרני וישנה אחידות של איכות החומרים והכפתורים למרות שפה ושם עדיין נמצא פלסטיקה קשיחה ופשוטה יחסית - כמקובל. איכות ההרכבה מצינת ולא נשמעו זעקות פלסטיקה לא מהודקת בנסיעה בכביש או בשביל.

 

מרווח מאוד מאחור גם לשלושה נוסעים מגודליםבתחום הפרקטיקה והנדסת האנוש, ה-CR-V עושה את העבודה כנדרש אך לא מצטיין שכן אין למשל מקום ייעודי למשקפי שמש בדגם הבסיס ואין תא אחסון מרכזי נגיש אלא רק תא במשענת המרכזית. מה שכן יש בנדיבות אלו מחזיקי כוסות (3 במרכז) ועוד מחזיקי בקבוקים בכל הדלתות - בדיוק כפי שהאמריקאי הממוצע אוהב. את רוב המערכות ברכב קל ופשוט לתפעל בצורה אינטואיטיבית והכפתורים שעל ההגה נוחים לתפעול, אך בכל הקשור בתפעול במחשב הדרך (המורחב), זה קצת מסורבל ולא תמיד ברור מה תפקידו של כל כפתור.

 

מרווח מאוד מלפנים, ומרווח מאוד גם מאחור - הכי מרווח בסגמנט - ושלושה נוסעים מבוגרים יכולים לשבת מאחור בנוחות מרבית, גם בנסיעות ארוכות. אותה האם תשמח לגלות שישנם שלושה צמדים של עיגוני ISOFIX, מה שיאפשר לה למקם כיסא בטיחות גם במרכז הרכב ולאפשר לשאר הילדים לא לריב על המקום ליד החלון.

 

תא המטען של ה-CRV עצום בגודלו ונוח במיוחד לשימושהסעה לחוגים או טיולים משפחתיים דורשת העמסת ציוד נלווה וכאן תשמח המשפחה לגלות שתא המטען עצום בגודלו בנפח של 589 ליטר – הגדול בסגמנט. מפתח ההטענה רחב מאוד ושפת ההטענה נמוכה מאוד – הכי נמוכה מבין המתחרים – יוצאים תא מטען שימושי במיוחד. אין ספק שגם כאן הונדה הצליחה להשיג יותר מהמתחרים על אותן המידות - פחות או יותר. קיפול המושבים הוא עוד מקום בו אנו פוגשים את ההנדסה המשובחת של הונדה. משיכה אחת קלה של שתי ידיות בדופן תא המטען ובמופע אקרובטי מרשים, כזה שהיה מעמיד את ציון ה-10 המושלם של נדיה קומנצ'י בסכנה, המושבים מתקפלים ומספקים תא מטען שטוח, כמעט לחלוטין. את אותה פעולה ניתן לבצע גם מצידי המושבים של השורה השנייה.

 

 

הונדה CR-V החדש – אבזור:

הונדה משווקת את CR-V החדש עם מנוע אחד, 2.0 ליטר 155 כ"ס, עם תיבה ידנית והנעה קדמית במחיר של 170 אלף שקל או אוטו' והנעה כפולה במחירים של בין 193-250 אלף שקל, בהחלט לא זול. הדגם משווק בשלוש רמות גימור קומפורט הבסיסית (Comfort), אלאגנס (Elegance) ו-אקזקיוטיב (Executive).

 

אי אפשר להאשים את רמת האבזור הבסיסית של רכב המבחן – Comfort - "בעושר מוגזם", אך מצד שני ולמעט העדרם של חיישני תאורה וגשם, דיבורית BT (גם מראות איפור בסוככי השמש) ויציאות מיזוג לאחור - שלא הורגשו בחסרונם - אין על מה להלין במיוחד והדגם מצויד בכל מה שהמשפחה המתניידת צריכה: בקרת אקלים דו אזורית, מערכת שמע (באיכות טובה יחסית) עם כניסת AUX+USB, שליטה מההגה על מערכת השמע, מחשב דרך מורחב, בקרת שיוט ומגביל מהירות, 4 חלונות חשמל (רק נהג אוטו') מראות צד חשמליות ומתקפלות חשמלית ועוד.

 

רמת הגימור הגבוהה יותר ברשימה כבר דורשת דורשת תוספת של 20,000 שקל, אך מוסיפה לא מעט, החל מחיישני תאורה וגשם ומראה מרכזית נגד סנוור וכלה בהטיית מראות הצד כלפי מטה בנסיעה לאחור, חיישני חניה קדמיים ומצלמת רוורס, דיבורית BT, מערכת שמע משודרגת ועוד. עוד לא פחות מ-37,000 שקל יביאו אתכם לרמת הגימור הגבוהה ביותר שתוסיף לרשימה חלון גג פנורמי, כניסה+התנעה ויציאה ללא מפתח, חלונות כהים מאחור, פנסי קסנון, מעבר אור גבוה/נמוך אוטו' ועוד.

 

הונדה CR-V החדש – יוצאים לדרך:

יחידת הנעה הונדה CR-V החדש הוא קרוסאובר למרחקים ארוכים, מאוד נעים לשהייה, רגוע ומרגיעחלקה ותספק כל נהג ממוצע לשימוש יום יומי, אך היא  מספקת ביצועים של משפחתית ממוצעת בלבד

הונדה ממשיכה לדבוק במנועים אטמוספריים ובתיבת ה-5 הילוכים האוטו' שלה, שני רכיבים שעברו לאחרונה שדרוג משמעותי לטובת צריכת דלק חסכונית יותר. CR-V החדש לא מגיע הפעם עם מנוע ה-2.4 ליטר "האמריקאי" אלא רק עם מנוע 2.0 ליטר בהספק של 155 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 19.57 קג"מ ב-4,300 סל"ד. המנוע משודך כאמור לתיבת 5 הילוכים אוטו' הכוללת מצב ספורט ומנופי תפעול על גלגל ההגה. דף הנתונים מספר על 12.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 182 קמ"ש.

 

לאור הנתונים הבינוניים, לא קשה לנחש שביצועים בקו ישר זה לא התחום החזק של ה- CR-V החדש וכך זה גם מרגיש בפועל. קצב התנועה שמספקת יחידת ההנעה משביע רצון לנסיעה יום יומית אבל גם אם תרצו, לא תקבלו יותר מכך. גם נתון של 8.1 שניות בהאצת ביניים 80-120 קמ"ש, הוא נתון שכל משפחתית 1.6 ליטר מספקת היום.

 

יחידת הנעה חלקה ותספק כל נהג ממוצע לשימוש יום יומי, אך היא  מספקת ביצועים של משפחתית ממוצעת בלבדלא לממהרים, אך מה שכן אפשר לומר שזו יחידת הנע (מנוע+תיבה) חלקה ומאוזנת ביותר. הונדה תמיד הייתה מצטיינת במנועים אטמוספריים והמנוע הזה (המוכר מהאקורד) לא שונה. הערה אחת ליחידת ההנעה היא אל כיול הדוושה והתיבה המציעים שני מצבי קיצון – רגוע או נמרץ. הונדה כמו רוב המתחרות כיילה את הדוושה לחיסכון כך שבכדי לקבל תאוצה זריזה לטובת עקיפה, תמיד נדרשת לחיצה מלאה על דוושת הגז וזה לא תמיד נוח. מעבר למצב הספורט בתיבה משפר משמעותית את תגובת המנוע/דוושה, אך זה כבר הקיצון השני שכן במצב זה אין מצב "רגוע" והסל"ד תמיד גבוה מידי לשיוט נינוח, כך יוצא שחסר כאן מצב ביניים. לחיצה על כפתור ECO, בכלל מסרסת את תגובות הדוושה ולסיכום, ה-CR-V הוא לנהג הרגוע.

 

בידוד הרעשים ב-CR-V החדש משובח, עוד נקודה התורמת רבות לחוויה הנעימה שהרכב מספק. המנוע כמעט ואינו נשמע עד 4,000 סל"ד ורק באזור 5,000-6,000 הוא נשמע כמו מנוע יפני טיפוסי-צווחני במעט. רעשי הכביש מודחקים היטב מתא הנוסעים וגם רעשי רוח מתחילים להישמע במתינות רק מעל ל-100 קמ"ש – בעיקר מאזור המראות הצד הענקיות.

 

אמריקה היא שוק היעד העיקרי של הדגם וכך גם המתלים מתפקדים – רך מאוד אך מרוסן ולא מתנדנד יתר על המידה. בשילוב עם מושבים רכים ונעימים (גם מאחור) ועל כבישים סלולים היטב, הנוחות מצוינת - רכה ונעימה - מהסוג המאפשר נהיגה למרחקים ארוכים בנינוחות רבה, מטלה אותה עושה ה-CR-V למופת. לאור הנוחות המשובחת על כביש 431 לדוגמה, היה מאכזב לגלות שאותה נינוחות מופרת כאשר ה- CR-V פוגש במהמורות עירוניות גסות, שם המתלים לא מצליחים להגיב לשינויים בתוואי והנוסעים מוקפצים קלות. זה אולי לא 180 מעלות מהנוחות המדוברת בכביש איכותי, אך זה כן 90 מעלות משם ויש מתחרים שמספקים איזון נכון יותר בנוחות על תוואי משתנה.

 

ההיגוי, המתלים, ההנעה הכפולה והמנוע מספקים  רכב מאוד נינוח וקל לנהיגה במיוחד בכביש המהירהונדה CR-V החדש הוא לא קרוסאובר לנהג הממהר, אך הוא בהחלט נעים לנהיגה גם בכבישים מפותלים או סיבובים מהירים. הנהיגה זורמת עם היגוי קל אך מספיק מדויק בכדי לספק בטחון לאוחז בהגה בכל מהירות נסיעה, זאת יחד עם רמת אחיזה גובהה. אפילו מערכת ההנעה הכפולה בדגם (לא קבועה) נועדה לספק נינוחות בנסיעה על פני כל דבר אחר. אם בהרבה דגמים אחרים הנהג מרגיש את ההנעה הכפולה עובדת, כאן פעולתה כמעט שקופה לנהג ואין העדפה לאחד הצירים בכדי לחדד פניות אלא פשוט לספק רצף נהיגה נינוח. ברכב מסגמנט זה, זה תענוג למרחקים ארוכים.

 

שטח? בקושי שבילים. כמו רוב המתחרים גם CR-V החדש מוותר עוד יותר על גיחות שטח עם מרווח גחון שצומצם ל-16.5 ס”מ בלבד. נוחות הנסיעה בשטח טובה למדי, לא מוצקה וחסונה כמו ברכב שטח אך המרכב והפלסטיקה לא מתלוננים יותר מידי וכך גם הנוסעים. יש לציין לחיוב את השיפור שנעשה במערכת ההנעה הכפולה המכניסה את הגלגלים מאחור לפעולה בזמן כאשר הרכב מזהה איבוד אחיזה ולא כפי שהיה בעבר כאשר הגלגלים מאחור היו נכנסים לפעולה מאחור מידי, כך שהעבירות במצבי אחיזה גבוליים טובה משמעותית מבעבר.

 

אם אפשר לסכם את חווית הנסיעה בהונדה CR-V החדש במילה אחת, כנוסע או כנהג, הייתי משתמש במילה "מרגיע”. השילוב של המרווח המצוין ותחושת האווריריות בתא הנוסעים, המושבים הרכים במידה הנכונה יחד עם רכות הנסיעה והשקט היחסי בתא הנוסעים יוצרים חוויה נעימה ומרגיעה במיוחד. כניראה שלא בכדי האמהות האמריקאיות מעדיפות את ה-CR-V על פני כל קרוסאובר אחר.

 

 

הונדה CR-V החדש – צריכת דלק:

אולי זה האופי הנינוח של הונדהCR-V החדש שגורם לדוושת הדלק "לעבוד" קצת פחות קשה מבדרך כלל במבחני דרכים, אך גם מבלי לגרום לרוכשים להתפשר ולו ב-10% על הנוחות ואמינות שבמנוע אטמוספרי עם תיבה אוטו' רגילה, ה- CR-V בהחלט מצליח להיות חסכוני. אין בעיה לשייט בכביש המהיר ולרשום נתון של 16 ק"מ לליטר ונתון של 10 ק"מ לליטר בעיר. צריכת הדלק במבחן עמדה על 12.1 ק"מ לליטר, קרוב למדי לנתוני היצרן.

 

 

2013 הונדה CR-V החדש – סיכום מבחן:

הונדה CR-V החדש הוא קרוסאובר מוצלח במיוחד וקל להבין מדוע האמריקאים כל כך אוהבים אותו

הדור הקודם של ה-CR-V היה רכב נעים, וזה החדש נעים עוד יותר. הונדה רקחה כאן קרוסאובר שהוא יודע שהוא לא באמת רכב פנאי, אלא תחליף מעוצב למיניוואן שבמקרה הצורך, יכול גם לקחת את המשפחה לטיול סופ"ש בשבילי קק"ל מבלי הפחד להיתקע בשלולית בוץ רדודה.

 

בשאלת תג המחיר, אז הוא אמנם גבוה מהמקובל אך ה-CR-V החדש מצליח להבדיל עצמו מספיק משאר המתחרים ולהצדיק את תג המחיר שלו, בעיקר בגרסת הבסיס של הדגם ופחות בגרסאות היקרות יותר של הדגם שם יחידת ההנעה של ה- CR-V כבר מרגישה לא שייכת.

 

CR-V החדש הוא קרוסאובר למרחקים ארוכים: נוח מאוד על כבישים מהירים, מרווח במיוחד עם תא מטען עצום בגודלו ושימושי במיוחד ואווירה המשרה רוגע על כל הנוסעים. יש יותר מהירים ממנו, יש מאובזרים ממנו ויש יותר מהנים ממנו לנהיגה, אך ה-CR-V החדש (ולדורותיו), הוא זה שקולע בול למטרה לשמה נוצרה קטגוריית הקרוסאוברים וזו גם הסיבה שאותה אשת פרוורים אמריקאית בוחרת בו על פני המתחרים.

  2013 הונדה CR-V
שנת הצגת הדגם 2012
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,997 סמ"ק
הספק 155 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט 19.6 קג"מ ב-4,300 סל"ד
0-100 קמ"ש 12.3 שניות
מהירות מרבית 182 קמ"ש
הנעה כפולה
תיבת הילוכים 5 הילוכים אוטו'
תצורת מרכב קרוסאובר
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 4,570/1,820/1,685
בסיס גלגלים 2,630 מ"מ
צמיגים 225/65 R17
משקל 1,600 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 13.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 12.1 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD+ABS+VSA+TSC+DWS+ESS
מפרט מלא

img_3461
img_3461
img_3470
img_3470
img_3474
img_3474
img_3494
img_3494
img_3513
img_3513
img_3521
img_3521
img_3536
img_3536
img_3539
img_3539
img_3549
img_3549
img_3559
img_3559
img_3562
img_3562
img_3579
img_3579
img_3585
img_3585
img_3588
img_3588
img_3594
img_3594
img_3595
img_3595
img_3598
img_3598
img_3601
img_3601
img_3603
img_3603
img_3604
img_3604
img_3606
img_3606
img_3607
img_3607
img_3610
img_3610
img_3616
img_3616
img_3620
img_3620
img_3622
img_3622
img_3626
img_3626
img_3629
img_3629
img_3631
img_3631
img_3646
img_3646
img_3648
img_3648
img_3653
img_3653
img_3668
img_3668
img_3671
img_3671
img_3675
img_3675
img_3676
img_3676
img_3680
img_3680
img_3686
img_3686
img_3687
img_3687
img_3695
img_3695
img_3702
img_3702
img_3706
img_3706
img_3710
img_3710
img_3713
img_3713
img_3714
img_3714
img_3721
img_3721
img_3729
img_3729
img_3732
img_3732
img_3736
img_3736
img_3737
img_3737
img_3741
img_3741
img_3747
img_3747
img_3750
img_3750
img_3754
img_3754
img_3767
img_3767
img_37541
img_37541

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.