טויוטה קורולה 1.6 אוטו' GLI במבחן: איכותית ומאובזרת מבעבר, מרווחת מאוד עם תא מטען גדול ושימושי, עם התנהגות כביש טובה מאוד ועם כל מה שלקוחות הקורולה מצפים למצוא.

טויוטה קורולה החדשה - טובה משמעותית ובכל המדדים מהדגם אותו החליפה

טויוטה קורולה זו המכונית הנמכרת בעולם, 40 מיליון יחידות מהדגם שנמכרו ב-47 שנות קורולה הפכו אותה לכזו. עכשיו, עם נחיתתה של הקורולה החדשה בישראל (דור 11 לדגם) והתייצבותה למבחן דרכים ראשון, ננסה להבין את סוד קסמה של הקורולה. אם במכוניות אחרות יש משהו מוצק וברור בבחירה של הלקוח בהן – עיצוב מרשים או אבזור רב וכו' - המהות של הקורולה חמקמקה שכן הקורולה מעולם לא הייתה הכי טובה בתחום מסוים ויחד עם זאת, היא עשורים רבים הבחירה של יותר רוכשים בעולם מכל דגם אחר.

 

טויוטה קורולה החדשה הטוב והפחות טובהקורולה החדשה תיוצר ב-16 מפעלים בעולם ותשווק ב-154 מדינות בעולם. אנחנו בישראל, זכינו להיות הראשונים בעולם בהם משווקת הקורולה החדשה, המגיעה אלינו ממפעל טויוטה שבטורקיה הנחשב לאחד משלושת המפעלים המתקדמים של טויוטה בעולם.

 

חלק מהסיבה לכך שאנו הראשונים לזכות בקורולה החדשה לפני כולם זו יבואנית טויוטה בישראל, יוניון מוטורס, אשר הייתה שותפה לאפיון של הקורולה החדשה ודאגה להתאמתה ללקוח הישראלי, כמו בדבר הפשוט והבסיסי של גלגל חלופי בגודל מלא במקום גלגל חלופי זמני, כי כך הלקוחות של הקורולה אוהבים את זה. אז הצליח להם? לא נהרוס לכם את המבחן, אך נאמר כבר עכשיו שאין ספק שלקוחות הקורולה שאוהבים את הדגם והמותג, יכולים בעיניים עצומות לרכוש את הקורולה החדשה. היא מצד אחד בדיוק מה שמצפים לקבל מקורולה/טויוטה קלאסית - ניהוג קל, הנדסת אנוש טובה, מנוע נמרץ וכו', רק עכשיו היא פשוט טובה יותר, משמעותית, מבעבר.

 

 

2013 טויוטה קורולה החדשה – עיצוב:

הקורולה החדשה נראית גדולה למדי ונאה למראה מהדגם היוצא, אך פרסי עיצוב זה עדיין לא התחום שלה

הקורולה החדשה בדורה ה-11 אמנם נראית שונה מזו המוחלפת, אך במבט מדוקדק יותר, ניתן לראות דמיון רב בין השתיים בקווי העיצוב הכלליים. ההבדל העיקרי בין הדגמים הוא בתחושה שהפעם טויוטה התאמצה יותר ליצור רכב שהוא בסך הכל נאה ומודרני למראה שאולי לא יזכה אותה בפרסי עיצוב, אך הוא בעל נוכחות על הכביש ולא "משעמם ושקוף" למראה כמו הדגם היוצא. גם העובדה שהקורולה החדשה נראית גדולה משמעותית מהדגם היוצא (למרות שהיא התארכה רק ב-8 ס"מ) עושה את שלה.

 

 

טויוטה קורולה החדשה – תא הנוסעים:

תא הנוסעים של הקורולה החדשה, הוא קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא בכל הקשור לשימוש נרחב בחומרים רכים ואיכותיים, אבזור (שהיה דל במיוחד בעבר), עיצוב ומרווח לנוסעים.

 

הדשבורד וחלקן העליון של הדלתות בורכו בפלסטיקה רכבה ואיכותית עם טקסטורה נעימה לעין וחלקים אלו מרגישים מוצקים ומורכבים היטב. בחלקים התחתונים יותר של תא הנוסעים והדלתות, כבר תפגשו פלסטיקה פשוטה יותר המוכרת מדגמים אחרים של טויוטה ושם, איכות ההרכבה כבר פחות מרשימה עם מרווחים גדולים וחוסר הידוק של הפלסטיקה (תכנון מראש או איכות הרכבה לקויה?).אם מישהו שואל את עצמו מדוע הכל שחור? אז התשובה היא כי כך הלקוחות של טויוטה אוהבים, אך לפחות הפעם ישנם נגיעות כסופות לאורך הדשבורד ועל הדלתות שמעירות לחיים את תא הנוסעים.

תא הנוסעים איכותי משמעותית מבעבר, אך עדיין התחושה לא אחידה באיכותה. הנדסת האנוש מצוינת, לוח המחוונים קריא וברור ביום ובלילה

טויוטה לא ידועה בגימור ובאחידות החומרים והעיצוב של תאי הנוסעים בדגמים העממיים שלה וזה גם המצב- פחות או יותר - בקורולה החדשה. הכל אמנם ממוקם נכון לטובת הנדסת האנוש, אך תמיד תמצאו בתא הנוסעים שילוב רב מידי של חומרים באיכויות שונה וומקרמים שונים, מה שיוצר חוסר אחידות ותחושה קצת מבולגנת ופשוטה וזאת למרות שזהו תא נוסעים איכותי בסך הכל ושיפור משמעותי לעומת הדגם היוצא, אבל אין כאן ירידה לפרטים הקטנים שעושים את ההבדל בין פרימיום לעממי, כפי שלא מעט מתחרות מציעות כיום. כן, בטויוטה ובמיוחד בקורולה, קודם כל דואגים לנוחות ולשימושיות ורק אחר כך מתעסקים בתחושות ורגשות.

 

לכן, כמו בכל דגמי טויוטה, הקורולה החדשה מספקת קודם כל הנדסת אנוש טובה. הכפתורים שעל ההגה למשל פשוטים למראה, אך מאוד ברור מה כל כפתור וכפתור עושה והם נוחים לתפעול. מאחרים לפגישה ורוצים לדעת מה השעה? זו הסיבה שבטויוטה מקפידים על שעון נפרד קריא וברור. פתחי המיזוג העליונים הורסים קצת את קו העיצוב הנקי של הדשבורד? אז מה, הם במיקום מעולה עם טווח כיוון רחב והמזגן עצמו מצוין. לוח המחוונים פשוט יחסית למראה? אולי, אבל הוא קריא וברור במיוחד, גם ביום וגם בלילה ושעון המהירות (החשוב יותר ללקוחות ולכן הוא זה שהגיע לכאן) נמצא במרכז. בתחום השימושיות, תא הנוסעים מספק את מה שצריך עם תא ייעודי למכשיר הסלולרי לצד כניסת ה-USB ושקע החשמל, ישנם תאים קטנים בדלתות, תא כפול מתחת למשענת המרכזית (הלא מאוד נוחה עם ריפוד פשוט אך לפחות מתכווננת) ו-4 מחזיקי כוסות ו-4 מחזיקי בקבוקים בדלתות יספקו את כל צרכי הצמא של הנוסעים. מה שחסר זה תא מרכזי פתוח ותא הכפפות מספק בגודלו אך הוא לא מצונן.

 

טכנולוגיית השיקוף זה העתיד, יש עוד חבלי לידה אך כשזה עובד, זה עובד מצויןגם את מערכת המולטימדיה toyota touch 2 מהדור השני קל ופשוט לתפעל, אך היה רצוי שהגרפיקה תהיה פשוטה יותר ופחות צבעונית, כמו בדגמי לקסוס למשל שם זה עובד מצוין. מערכת Toyota Touch 2, מציעה פונקציית שיקוף (Mirror link) של המכשיר הסלולרי על גבי מסך מערכת המולטימדיה. בפועל זה אומר שאפליקציות עיקריות כגון ניווט, מוזיקה, יומן פגישות ואנשי קשר מוצגות על המסך עם ממש שהותאם לשימוש ייעודי ובטיחותי ברכב. איך זה עובד? מצוין, ונוח מאוד לנווט עם waze למשל דרך המסך הגדול (התפעול הקולי שימושי) או לשמוע מוזיקה ולשלוט על הכל דרך המסך או הכפתורים שעל גלגל ההגה. לרעה נציין שלפעמים המערכת לא מתחברת מיד (חיבור באמצעות כבל USB, בעתיד באמצעות BT) או בכיבוי המסך לפעמים צריך לאתחל בכדי להתחבר שוב. בנוסף, נכון לכתיבת שורות אלו, המערכת עובדת רק עם סמסונג S3 או NOTE2, אך מכיוון שזה העתיד של מערכות המולטימדיה ברכבים, סביר להניח שעוד יצרנים ודגמים יתמכו בטכנולוגיה הזו. אפל לא צפויה לתמוך בפונקציה זו שכן נכון לעכשיו, אפל מנסה להשתלט על שוק מערכות המידע לרכב באמצעות טכנולוגיית שיקוף ומכשירי אייפון.

 

המושבים שהקורולה מציעה עוטים ריפוד פשוט יחסית למראה ומגע (למרות שהוא נחשב למשודרג ברמת אבזור GLI הנבחנת) והם רכים ונוחים יחסית גם בנסיעות ארוכות ואוחזים היטב בגוף, אך אלו לא המושבים הנוחים ביותר שניתן למצוא. עבור נהגים גדולי מידות, המושבים הקדמיים עשויים להרגיש צרים במעט ובסיס המושבים ישקע במעט בחלקו האחורי תחת משקלם (חוסר תמיכה לגב התחתון). עם כיוון מלא להגה ולמושבים, ניתן להגיע לתנוחת נהיגה מספקת, אך לא מצוינת וחלק מהנהגים יגלו שטווח ההזחה האופקי של גלגל ההגה לא מספק עבורם.

 

מרווח מאוד מאחור בקורולה החדשה ורק מרווח הראש לא יספק גבוהים מעל 1.85 מטרעם גידול של 10 ס"מ בבסיס הגלגלים (2.70 מטר) הקורולה החדשה מרווחת מאוד מאחור - מהמרווחת בסגמנט - וגם אם הנהג יסיט את המושב למצבו האחורי ביותר, עדיין נוסע גבוה יוכל לשבת בנוחות מאחוריו. המרווח מצוין גם בגזרת כפות הרגליים והכתפיים ובזכות רצפה שטוחה, גם נוסע שלישי אפשרי, רק שכמו בכל המשפחתיות, שלושה מבוגרים ישבו באינטימיות מסוימת. הספסל האחורי רך ונוח ומיקומו גבוה מאלו הקדמיים – משתף את הנוסעים מאחור בחווית הנסיעה. נציין לחיוב את המפתח העצום מאחור – נוח לנוסעים בוגרים, אך נציין לשלילה את זווית הפתיחה הקטנה יחסית של הדלתות מה שיקשה במעט על הכנסת ילדים למושבי בטיחות (שני עיגוני ISOFIX מאחור וביטול כרית קדמית). עוד נציין לשלילה את מרווח הראש מאחור שיאתגר את מי שגובהו מעל 1.85 מטר (על מזבח מקדם הגרר הנמוך כמו בכל המכוניות המודרניות).

 

תא המטען בקורולה החדשה גדל רק ב-2 ליטר (452 ליטר) והוא ממוצע בלבד לסגמנט, אך הוא מספיק גדול לצרכים משפחתיים, המפתח רחב וגדול (יחסית לסדאן כמובן) ולטובת הובלת חפצים ארוכים ניתן לקפל את המושבים מאחור, אך רק דרך כפתורים בגב המשענות מאחור (מדוע לא ישירות מתא המטען???). לחיוב נציין שהפעם ניתן לפתוח את תא המטען גם מעמדת הנהג, גם דרך השלט וגם ישירות דרך דלת התא ולשלילה נציין את השימוש בזרועות תמיכה החודרות לתא וגונבות נפח במקום שימוש בזרועות הידראוליות.

 

תחום בו הקורולה רושמת עוד שיפור משמעותי זהו תחום האבזור. הקורולה החדשה משווקת בישראל בשתי רמות גימור, SUN הבסיסית הכוללת מסך מגע מרכזי (TOYOTA TOUCH 2) עם דיבורית BT ושליטה מההגה על מערכת השמע והדיבורית וכניסת AUX+USB עם תא ייעודי סגור למכשיר הסלולרי, חישוקי פלדה, תאורת LED ליום, הגה וידית הילוכים מצופים בעור, מראות צד חשמליות ו-4 חלונות חשמל. דגם זה מוצע ב-127,990 שקל.

 

רמת הגימור GLI הגבוהה יותר, מוסיפה לרשימה מערכת בקרת אקלים דו אזורית במקום מזגן פשוט, חישוקים קלים "16, פנסי ערפל, קיפול מראות צד חשמלי, פסי כרום מסביב לחלונות הצד וריפוד משודרג. דגם זה, הדגם הנבחן כאן, מוצע במחיר של 129,990 שקל בדגם אוטו' או 123,990 שקל בדגם הידני. למרות השיפור באבזור לעומת העבר, עדיין לא נמצא כאן בקרת שיוט, חיישני תאורה וגשם, רק חלון הנהג אוטו', אין שקע 12V מאחור ועוד.

 

 

טויטה קורולה החדשה – מנוע, תיבה וביצועים:

לקורולה החדשה ביצועי מנוע מצוינים, זריזה ומהירה למדי

בטויוטה נשארים נאמנים למנועים אטמוספריים ובשנים האחרונות, גם לתיבה רציפה במקום תיבה אוטו' רגילה (או רובוטית חד מצמדית רחמנא לצלן). לפי המהנדס הראשי של הקורולה, שיניצ'י יאסואי, השילוב הזה מספק איזון אידאלי בין ביצועים, אמינות וצריכת דלק.

 

את הקורולה החדשה משרת מנוע 1.6 ליטר חדשה (זהה לאוריס) בהספק מרבי של 132 כ"ס ב-ב-6,400 סל"ד ומומנט מרבי של 16.32 קג"מ ב-4,400 סל”ד. בישראל הוא משודך לתיבת הילוכים רציפה Multidrive-S או לתיבה ידנית. ביצועים:11.1 שניות 0-100 קמ"ש (ידני: 10.0 ש') ומהירות מרבית של 190 קמ"ש (ידני: 200 קמ"ש). צריכת הדלק עומדת על  17.86 ק"מ לליטר בדגם האוטו' ו-16.7 ק"מ לליטר בדגם הידני בקבוצת ציון ירוק 3 ו-4 בהתאמה.

 

התיבה הרציפה מצוינת בחיי היום יום וברוב מצבי הנהיגהלפני שניכנס לשילוב תיבה+מנוע+תגובת דוושה בקורולה החדשה, כבר נאמר שלמרות הנתונים הממוצעים על דף הנייר, על הכביש הקורולה מרגישה נמרצת וזריזה במיוחד. גם נתון מצוין של 6.9 שניות בהאצת ביניים 80-120 קמ"ש אומר שהקורולה החדשה תבצע עקיפות בקלילות ובמהירות. מבין המשפחתיות סדאן עם מנועים אטמוספריים, אין ספק שהקורולה החדשה מרגישה הכי מהירה וזריזה, במיוחד בהאצות ביניים בזכות תגובת דוושה/תיבה מהירה והיא יכולה לעמוד גם מול רוב מנועי הטורבו קטני הנפח מאירופה.

 

בקורולה החדשה, טויוטה הצליחה להביא את כיול ופעולת התיבה הרציפה לרמה במיוחד ברכבים שהם לא עתירי מומנט. אם לרוב התלוננו שהתיבות הרציפות הן למעשה לא ממש רציפות ודי חד ממדיות בפעולתן – כלומר או מצב שיוט בסל"ד נמוך או סל"ד בשמיים בזמן האצה – בקורולה החדשה התיבה מרגישה באמת כמו תיבה רציפה - כלומר מצבי ביניים רבים, כיאה לתיבה שאמור להיות לה אין סוף יחסי העברה.

 

ברוב המכוניות המודרניות, תגובת הדוושה הפכה לעצלה/אדישה וההילוכים עולים מהר לטובת צריכת דלק נמוכה, עם התיבה הרציפה, הבעיה הזו כלל לא קיימת. תגובת המנוע+תיבה ללחיצה – ולו הקלה ביותר - על דוושת הדלק מיידית, אך יחד עם זאת מידתית לפי דרישת הנהג. במצב הספורט של התיבה, הקורולה כבר הופכת לאחוזת תזזית בכל ליטוף עדין של דוושה. נציין לחיוב גם את בלימת המנוע שהתיבה מספקת, שומרת היטב על מהירות נסיעה קבועה בירידה ועושה זאת בסל"ד נמוך יחסית גם במהירות גבוהה, כלומר בלי העונש של רעש מנוע כמו ברוב המכוניות. המקום היחיד בו פעולת התיבה לא הייתה מושלמת זה בעליות תלולות, שם בזמן האצות קלות להשוואת מהירות, התיבה התנהגה בצורת "הגומי הנמתח/משתחרר" המוכרת של התיבות הרציפות מה שיוצר מצב שבכל פעם צריך ללחוץ עוד קצת על הדוושה בכדי לשמור על קצב ההאצה הרצוי.

 

טויוטה קורולה החדשה – נוחות והתנהגות כביש:

נוחות הנסיעה בקורולה החדשה טובה למדי והיא מתמודדת היטב, אך לא בהצטיינות, עם רוב סוגי השיבושים שיש לערי וכבישי ארץ ישראל להציע, בין אם אלו פסי האטה, בורות, כביש ישנים ומצולקים וכו'. הקורולה החדשה, כמו הדגם היוצא, יושבת על מתלים בתצורת מקפרסון מלפנים וקורת פיתול פשוטה מאחור, זאת בניגוד לאוריס האירופאית עם מתלה אחורי מתקדם יותר מסוג עצמות עצה כפולה. בפועל זה אומר שאין לה את התחכום והפרוגרסיביות שיש באוריס והקורולה, שהיא מכוילת על הצד הקשיח יחסית, מעבירה לנוסעים לא פעם את חוסר השלמות בסלילה (בעיקר בכבישים לא מפולסים), אז היא מתנדנדת ומנדנדת את הנוסעים יתר על המידה סביב ציר האורך.

לקורולה יכולות דינמיות גבוהות, נוחות הנסיעה טובה אך פחות מהטובות בסגמנט

בידוד הרעשים בקורולה החדשה טוב למדי וטוב משמעותית מבעבר, עם רעשי כביש ורוח המודחקים היטב מתא הנוסעים במהירויות של עד 100-110 קמ”ש. גם רעשי המנוע מודחקים היטב בנהיגה במהירות קבוע ובהאצות מתונות. את זאת האמת, רוב הרכבים כיום עושים היטב אך השימוש בתיבה רציפה שכיולה היטב מספק לקורולה עוד יתרון קל שכן הנהג הממוצע והנינוח ימצא שב-90% מהזמן, הוא כלל לא עובר את ה-3,500 סל"ד ברכב פשוט כי אין צורך ליותר מכך. במהירות של 100 קמ"ש מהחוג הסל"ד יצביע על 2,000 סל"ד וב-140 קמ"ש על 3,000 סל"ד בלבד ובשיוט בעיר, מחוג הסל"ד בכלל יתמקם על כ-1,000-1,200 סל"ד. כל זה, תורם לשקט מיחידת ההנעה ברוב מצבי הנהיגה של הנהג הממוצע. כמובן שכמו כל תיבה רציפה בזמן האצות חזקות בדוושה מלאה, הסל"ד יעלה מעלה (אך עדיין בצורה מדורגת) והרעש יתגבר למחוזות הלא נעימים. זה אמנם פחות צורם ומתכתי מבעבר ובאופן די משמעותי, אך זה עדיין לא נעים לאוזן כמו מנוע אירופאי מעודן.

 

כמו שלקוחות הקורולה אוהבים, ההיגוי בקורולה החדשה קל ומהיר במיוחד, שילוב היוצר תחושה של זריזות וקלות תמרון חסרת מאמץ. בתחילת המבחן ההיגוי הרגיש כל כך קל, שהיה לי קשה לשמור על קו ישר בנסיעה בכביש המהיר. לאחר הסתגלות של כמה שעות זה כבר לא הפריע, אך השילוב של היגוי קל מידי, חסר תחושה ומהיר, לא מאפשרים דיוק בעיקולים ולא פעם בסיבובים מהירים נדרש תיקון קל להיגוי.

 

פרק התנהגות הכביש במבחן אולי לא מעניין אף אחד מרוכשי הקורולה, אך את המתכננים שלה זה מאוד מעניין שכן התנהגות כביש טובה ובעיקר מאוזנת, זה הבסיס לרכב שההתניידות בו, בכל סוגי הכבישים והמהירויות, היא שקופה וחסרת מאמץ לנהג.

 

היכולות הדינמיות הגבוהות מספקות לקורולה ניהוג קל וחסר מאמץ בכל מהירות נהיגההקורולה מעולם לא נחשבה לרכב לנהג במונחים אירופאיים של חיבור בין הנהג לרכב דרך פידבק מההגה והשלדה, אך אין זה אומר שהקורולה לא מציעה יכולות דינמיות טובות, אלא ההפך הוא הנכון, היכולות הדינמיות של הקורולה החדשה גבוהות מאוד והיא ניטרלית ומאוזנת באופן מרשים במיוחד. רמת האחיזה מאוד גבוהה והצמיגים לא מאבדים כל קשר עם הכביש, גם לא במעבר על מהמורות בסיבובים. הקורולה תוקפת פניות בצורה נחושה ומרשימה עם מעט מאוד תת היגוי או זוויות גלגול וגם אם תנהגו בה בצורה חוליגנית, פעולה שרוב רוכשי הקורולה אפילו לא חולמים לעשות, היא תתנהג בפרוגרסיביות מרשימה והזנב יצטרף להדק את קו הפנייה מבלי שבקרת היציבות תתערב יתר על המידה. הקורולה החדשה היא מכונית כל כך מאוזנת וניטרלית, שגם אם תמעכו את הבלמים באמצע פנייה מהירה, היא תגיב לכך באדישות ותשמור על קו הפנייה בצורה מופתית, כך עושים מכונית לנהגים שלא ממש אוהבים לנהוג!. אציין לחיוב גם את שדה הראיה מוצלח שהקורולה מספקת לנהג, עוד תחום התורם לנהיגה הקלילה והזורמת.

 

האם הפן הדינמי המוצלח של הקורולה החדשה אומר שלראשונה הקורולה היא מכונית לנהג במובן הקלאסי של המילה (קלאסי = טויוטה GT86 למשל)? במילה אחת, לא, אך למרות הנחרצות הקורולה החדשה ממש לא מכונית משעממת לנהיגה והנהיגה בה מאוד זורמת ונעימה עם תחושת ביטחון גבוהה במכונית וביכולות שלה. עם המעטפת הדינמית המרשימה הזו הקורולה מספקת בדיוק את מה שהלקוחות שלה מצפים לקבל, מכונית שהופכת את הנהיגה לקלה וקלילה בכל מהירות, רק מבלי שהם יהיו בכלל מודעים לכך.

 

במובן מסוים, התחושה שהקורולה מספקת על הכביש, היא ההפך הגמור ממכונית גרמנית. מכונית גרמנית קלאסית (גולף למשל) מספקת תחושה של מכונית הנטועה על הכביש, כבדה ומוצקה עם היגוי כבד וארוך יחסית ותחושת חיבור של הנהג למכונית. הקורולה לעומת זאת, מרגישה חסרת משקל כמו זבוב, קלת רגליים הששה לשנות כיוון בזריות לכל פקודת היגוי והניהוג בה הוא חסר מאמץ - שקוף לנהג.

 

טויוטה קורולה החדשה – צריכת דלק:

בטויוטה מתגאים שהקורולה החדשה היא המשפחתית סדאן החסכונית בסגמנט עם נתון מעבדה של 17.85 ק"מ לליטר. במציאות? צריכת הדלק בסוף המבחן עמדה על 13.1 ק"מ לליטר, נתון לא רע לכשעצמו, אבל גם בנהיגה רגועה למדי, במיוחד בכדי לקבל מושג כללי של צריכת הדלק האפשרית באמצעות מחשב הדרך (המדויק מאוד יש לציין), הקורולה התקשתה להתקרב לנתוני היצרן. מה הסיבה לכך? אולי זה המנוע הבתול לחלוטין שהגיע למבחן, אבל האוריס החדשה לדוגמה הייתה יותר חסכונית.

 

2013 טויוטה קורולה החדשה – סיכום מבחן:

הקורולה החדשה היא תמצית ה-DNA של טויוטה

אם נספר לכם שישנה מכונית עם ביצועי מנוע טובים, גיר מאוד נעים לשימוש ביום יום ששומר על השקט ברוב מצבי הנסיעה, לא תרצו אחת?. אם נוסיף ונספר שהמכונית הזו נוחה יחסית ודי מאובזרת, נחשבת לאמינה ושומרת על ערכה וגם לא יקרה לאחזקה, לא תרצו אחת?. ומה אם נאמר שבנוסף לכך יש לה התנהגות כביש טובה עם רמת אחיזה גבוהה וניהוג חסר מאמץ, שהיא גם פרקטית עם מרווח מצוין לנוסעים, שהיא מציעה הנדסת אנוש טובה וגם חסכונית יחסית, לא תרצו אחת?.

 

הפסקה הקודמת, מסכמת (מנסה לסכם) את המהות של הקורולה לאורך כל הדורות של הדגם והקורולה החדשה, מיישמת את ה-DNA הזה בצורה הטובה ביותר אי פעם. נכון, המכונית הזו עדיין לא הכי, היא לא הכי נוחה, גם לא הכי יפה ולא הכי מאובזרת, לא בעלת תא הנוסעים הכי איכותי וכן, היא גם לא תתאים לכל אחד, אבל הכי הרבה רוכשי מכוניות בעולם חושבים שמה שהיא מציעה זה מה שהם צריכים והבחירה שלהם בקורולה החדשה, היא בחירה שפשוט אי אפשר לטעות בה כי במכונית הזו אין שוב דבר שהיא נופלות בו והיא עושה את הכל נכון, גם אם המילה הכי, לא תמיד קיימת כקדימון.

 

ואם עד עכשיו לא הבנתם, אז נסכם בקצרה שהקורולה החדשה היא מכונית סדאן משפחתית מוצלחת ומומלצת.

 

 

  2013 טויוטה קורולה 1.6 אוטו' GLI
שנת הצגת הדגם 2013
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,598 סמ"ק
הספק 132 כ"ס ב-6,400 סל"ד
מומנט 16.32 קג"מ ב-4,400 סל"ד
0-100 קמ"ש 11.1 שניות
מהירות מרבית 190 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים רציפה 7+1 Multidrive S
תצורת מרכב סדאן 4 דלתות
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 4,620/1,775/1,465
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
צמיגים 205/55 R16
משקל 1,290 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 17.85 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 13.1 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק עדיין לא נבחנה
בטיחות 7 כריות אוויר EBD+ABS+VSC+HSC+TRC+ESS
מפרט מלא

toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-00
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-00
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-01
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-01
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-02
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-02
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-03
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-03
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-04
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-04
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-05
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-05
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-06
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-06
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-07
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-07
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-08
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-08
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-09
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-09
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-10
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-10
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-11
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-11
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-12
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-12
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-13
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-13
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-14
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-14
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-15
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-15
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-16
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-16
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-17
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-17
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-18
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-18
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-19
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-19
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-20
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-20
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-21
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-21
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-22
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-22
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-23
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-23
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-24
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-24
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-25
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-25
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-26
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-26
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-27
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-27
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-28
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-28
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-29
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-29
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-30
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-30
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-31
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-31
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-32
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-32
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-33
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-33
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-34
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-34
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-35
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-35
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-36
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-36
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-37
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-37
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-38
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-38
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-39
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-39
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-40
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-40
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-41
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-41
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-42
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-42
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-43
toyota-corolla-2014-review-cartubecoil-43

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 50

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.